Gå til innhold

Overføre fra PVR til DVD/PC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som vet hva slags utstyr jeg trenger for å få til å overføre ting som er lagra på PVR-en min til enten en dvdplate (kan få lånt meg en dvd-brenner) eller helst direkte til pc? Det er jo USB-innganger på boksen, men såvidt jeg har skjønt er formatet på filene kryptert slik at det ikke skal være mulig å ta det opp?

Problemet er at boksen bør returneres til Altibox fordi den har en tendens til å slette opptak. Men da må jeg jo ha tømt den først/sett alt. Har noen opptak av familiemedlemmer som var på tv i fjor, og hadde vært moro å ha det selv.

Å ta opp analogt via kabler til en dvd-brenner kan vel funke selv om jeg er usikker på hvordan jeg i så fall kobler det. Men finnes det en løsning for å kjøre det rett til pc/mac? Via en konverteringsdings eller noe?

Hadde vært veldig mye lettere enn å måtte filme tven med videokamera som er det jeg vurderer nå...

Anonym poster: 8def0533c3f9242850d880088ad62261

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg satt en halvtime på google i sta, men de aller fleste sier at det ikke går. Derfor lurte jeg på om noen hadde erfaring som tilseier noe annet. Dessuten er mange av treffene gamle, og derfor tenkte jeg at det kanskje hadde dukka opp noen nye løsninger! :)

Skrevet (endret)

Det eneste som kan fungere, er å spille av opptakene, koble til en DVD brenner (stuemodell), og ta det opp på denne (via de analoge pluggene). Akkurat slik som man ville kopiert ting over til vhs før i tida.

En mye mer elegant løsning, kvalitetsmessig, er å montere ut harddisken, og bare kopiere over filene. Problemet da er selvsagt å bryte krypteringen. Siden det vel er like mange krypteringsløsninger som det er leverandører, tviler jeg på det finnes mange verktøy som kan ta dette. Til sammenligning er bluray standarden knukket for lengst.

Edit:Kom på en ting til, det kan kanskje gå an å klone disken med disk-kloningsverktøy. F.eks Clonezilla burde kunne prøves ut. Tungvint å kunne se opptakene er det, dog, du må montere inn kopidisken i PVR dekoderen for å kunne se dem i det hele tatt!

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Takk for svar, Lutetium!

Det siste der hørtes veldig avansert ut, og hvis man uansett må montere det inn i PVR-dekoderen blir poenget litt borte, da jeg gjerne skulle hatt opptakene på dvd. Må prøve å få tak i en dvd-opptaker, da!

Det med å ta ut harddisken har jeg vurdert, og så få hjelp av noen som kan sånt, men er redd for å få erstatningskrav fra Altibox om de ser man har åpna og gjort ting inni der.

Jaja, dvd-brenner er i alle fall mye smartere enn å filme tven med videokamera! :gjeiper:

• 2 år senere...
Skrevet

Har det kommet en enklere måte å få overført opptak på?

Anonymous poster hash: 00772...03c

Skrevet

Har det kommet en enklere måte å få overført opptak på?

Anonymous poster hash: 00772...03c

Hvis man skal gjøre det i ikke-HD så kan man bruke en dings som Vooni Video Grabber. Da kobler man den inn i PVR-en og tar opptak av det man vil se, og dette lagres på minnekortet. Deretter er det lett å legge den inn på datamaskinen. Den eneste ulempen med denne måten er at man må ha filmen/serien man skal digitalisere gående i bakgrunnen, men det er etter min mening bedre enn å åpne panseret på dekoderen (som man ofte bare leier, ikke eier).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...