Gå til innhold

Kaffe avec

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål, men jeg stiller det likevel.

Vi holder på med formulering av invitasjonene til bryllupet, og har litt problemer med å formulere dette med kaffe avec.

Den foreløpige setningen lyder "det vil bli servert en liten knert til kaffien", noe som, i våre ører, høres litt.. tja.. pussig ut ;)

Kan man si "det vil bli servert avec til kaffien", eller er det veldig feil? Prøvde oss med "konjakk til kaffien", men det er jo også feil, iom at vi kommer til å servere likør i tillegg.

...alt man skal lure på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bli servert cognac/likør til kaffen da?

Anonym poster: fbe7f25d2e3577517fa7c57546926366

Skrevet

Café avec... trodde jeg det het da men? :klo:

Anonym poster: 423a1c49e19f473860bec2dfeaa3a769

• Liker 1
Skrevet

Må man skrive det i det hele tatt? Tar dette som en selvfølge i bryllup jeg!

• Liker 3
Skrevet

Må man skrive det i det hele tatt? Tar dette som en selvfølge i bryllup jeg!

Skriver det fordi vi ikke har servering av alkohol etter middagen, bortsett fra denne lille "knerten".

Skrevet (endret)

Kanskje et dumt spørsmål, men jeg stiller det likevel.

Vi holder på med formulering av invitasjonene til bryllupet, og har litt problemer med å formulere dette med kaffe avec.

Den foreløpige setningen lyder "det vil bli servert en liten knert til kaffien", noe som, i våre ører, høres litt.. tja.. pussig ut ;)

Kan man si "det vil bli servert avec til kaffien", eller er det veldig feil? Prøvde oss med "konjakk til kaffien", men det er jo også feil, iom at vi kommer til å servere likør i tillegg.

...alt man skal lure på.

Selve ordet "avec" betyr "med". Kaffe avec betyr underforstått konjakk og likør. Du kan jo skrive ganske enkelt: Etter middagen blir det kaffe avec. (evt. blir det servert..,)

Endret av Arabella
  • Liker 3
Skrevet

Ok.. mener fortsatt at det ikke er vanlig. De fleste er vant til at fet blir servert drikke til maten og avec og så varierer det hvorvidt man må betale for drikke eller ikke etterpå. Ville heller da ha skrevet at det vil være åpen bar etter kake og kaffe hvor man kan få kjøpt drikke. På den måten får man informert om at det ikke er fri bar.

Skrevet

Ok.. mener fortsatt at det ikke er vanlig. De fleste er vant til at fet blir servert drikke til maten og avec og så varierer det hvorvidt man må betale for drikke eller ikke etterpå. Ville heller da ha skrevet at det vil være åpen bar etter kake og kaffe hvor man kan få kjøpt drikke. På den måten får man informert om at det ikke er fri bar.

Jeg forstår TS slik at det skal være et alkoholfritt bryllup utenom konjakk og likør til kaffen.

Skrevet

Spesielt å ha et bryllup med sprit til kaffen men ikke vin til mat som for mange forsterker matopplevelsen!

Anonym poster: 0011c4e241a696ca87f7c3143fb0086e

• Liker 3
Skrevet

Spesielt å ha et bryllup med sprit til kaffen men ikke vin til mat som for mange forsterker matopplevelsen!

Anonym poster: 0011c4e241a696ca87f7c3143fb0086e

Det kan vel hende det er vin til maten. Det skriver TS ingenting om, bare at det ikke blir alkohol etter middagen, bortsett altså fra til kaffen

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg oppfatter det som at de serverer alkohol til maten, deretter en Kaffe Avec/Caffé Avec, og etter dette blir det hver mann for seg selv hadde jeg nær sagt.

Jeg ville vel ganske enkelt skrevet, som Arabella nevner, Kaffe Avec - det er jo det det heter ;)

PS: Det heter kaffen, ikke kaffien ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg oppfatter det som at de serverer alkohol til maten, deretter en Kaffe Avec/Caffé Avec, og etter dette blir det hver mann for seg selv hadde jeg nær sagt.

Jeg ville vel ganske enkelt skrevet, som Arabella nevner, Kaffe Avec - det er jo det det heter ;)

PS: Det heter kaffen, ikke kaffien ;)

Vi skal stå for drikke til maten, på festen tar folk med seg drikke dersom de ønsker alkohol.

PS: På nynorsk heter det kaffien ;-)

Skrevet

Vi skal stå for drikke til maten, på festen tar folk med seg drikke dersom de ønsker alkohol.

Da må du for guds skyld skrive i invitasjon at det er forventet at folk tar med egen drikke til etter middagen.

Jeg hadde ikke klart å gjette meg frem til at "det blir servert kaffe avec" betyr at jeg må ha med all drikke selv til resten av kvelden.

• Liker 3
Skrevet

"Etter middagen blir det servert kaffe avec. Det er ingen bar på stedet, men det er fritt frem for å medbringe egen alkohol hvis det ønskes noe mer utover dette."

Anonym poster: 2da02eb9b1b56462070d995178e8807b

• Liker 1
Skrevet

Da må du for guds skyld skrive i invitasjon at det er forventet at folk tar med egen drikke til etter middagen.

Jeg hadde ikke klart å gjette meg frem til at "det blir servert kaffe avec" betyr at jeg må ha med all drikke selv til resten av kvelden.

Det har vi skrevet. Det er derfor vi har et behov for å informere om servering av cognac :)

Skrevet

"Etter middagen blir det servert kaffe avec. Det er ingen bar på stedet, men det er fritt frem for å medbringe egen alkohol hvis det ønskes noe mer utover dette."

Anonym poster: 2da02eb9b1b56462070d995178e8807b

Vi også skal skrive sånn ca slik :)

Gjest Adriane
Skrevet

Ååååja, hehe, det visste jeg ikke ;) (og fikk ikke med meg at det var på nynorsk, så jeg ville uansett ikke sett sammenhengen :flau: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...