Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på, går man raskere ned i vekt om man drikker masse/nok vann?

Alltid hørt at vann er slankende..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hva du spiser i løpet av dagen avgjør vektnedgang. Men mange bruker vann til å fylle magen med så de ikke spiser mer enn de burde. Mange blander også dehydrering med sultfølelse.

Man vann i seg selv vil ikke utgjøre noe på vektnedgang.

Skrevet

Uansett om man slanker seg eller ikke er det vel viktig å få i seg nok vann ila. dagen :)

Skrevet

Ok. Takk for svar.. :) jeg går på easylife, så får i meg rundt 500kcal daglig, så ned går jeg, bare tenkte kanskje mitt daglig inntak av 3-4 liter vann også hjalp :P

Skrevet

Ok. Takk for svar.. :) jeg går på easylife, så får i meg rundt 500kcal daglig, så ned går jeg, bare tenkte kanskje mitt daglig inntak av 3-4 liter vann også hjalp :P

Hørtes veldig lite ut...?

Skrevet

Hvis man kun benytter seg av så og si kalorifrie drikkevarer/grønnsaker over en angitt tid, er det klart at man går ned i vekt. Mange benytter som skrevet tidligere også for eksempel vann som en slags utfordrer til mat, så man ikke spiser så mye.

Men jeg vil råde deg til i første omgang å bare spise helt vanlig, i passe mengder. Hva som er passe må man jo nesten avgjøre selv, ut ifra hvor mye man trener, forbrenning osv.

Skrevet

Planen etterhvert er å gå over til sunn normal mat, men nå går jeg på kurs, og benytter kun måltidserstattere/pulver i en periode før jeg skal bytte ut et og et måltid med vanlig mat :)

Skrevet

Synes du leker med ilden når du bare inntar 500 kalorier om dagen. Du tærer på muskelmassen som er med på å brenne fett, og dess mindre muskler dess mindre fett brenner du. Problemet er at når du starter å spise normalt igjen(noe du må ellers vil du skade indre organer og du kommer ikke til å klare de enkleste aktiviteter fordi kroppen er underernært), så vil du lagre mer fett enn i utgangspunktet inntil du har klart å bygge opp igjen muskelmassen, som igjen blir vanskelig da det er vanskelig å bygge muskler når du er underernært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...