Gå til innhold

Legge ut ønske når man bare skal ha vennefest etter en borgelig vielse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei vi gifter oss borgelig, tar med foreldre og forlovere ut på en finere middag etter vielsen.

Helga etter skal vi ha vennefest ( 60-70stk) med koldtbord , kake

og fri drikke til alle, men en enklere form for bryllupsfest.

Er det vanlig å legge ut ønskeliste da?

Jeg har ikke tenkt å gjøre det, hadde gjort det vist jeg hadde et vanlig bryllup, men kirkevielse og storfest etterpå.. Så har igrunn tenkt at det blir litt feil å legge ut ei ønskeliste når vi gifter oss på den måten.

Hva gjorde dere?

Vet selv jeg synes det er veldig greit når brudepar legger ut liste, når jeg selv skal kjøpe gave.

Kun vært i et sånt bryllups som vi har tenkt, og de hadde ikke liste.

Anonym poster: a002e625b2ce2e02ff298f4f0ca7d109

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal gifte meg i desember, og gjør det på en lignende måte :) Vi har laget ønskeliste på to ulike butikker, og når gjestene har spurt har vi sagt at ønskelistene ligger på den og den butikken og at vi ønsker oss penger hvis de ikke vi kjøpe fra ønskelisten (sparer til nytt kjøkken!).

Så jeg ville laget en liste, og gitt denne til de gjestene som etterlyser ønsker =)

Selv om vi gifter oss borgerlig og skal ha vennefesten helgen etter bryllupet så tenker jeg at det like fult er bryllup som om vi sku gjort det på samme måte som de fleste andre..

Rotete svar, men håper du ble litt klokere :P

Skrevet

Ja man kan skrive at man ønsker gavekort el penger.. Så alle kan gi d de vil. Man vil jo gi fordi d er på sin plass...

Skrevet

Vi la ikke ut ønskeliste for vi syntes ikke det passet seg når vi hadde en såpass enkel bryllupsfest.

Vi ble overasket over at gjestene hadde med like dyre gaver som i et stort bryllup og at vi hadde gjort det ganske vanskelig for gjestene når vi ikke la ut liste..

Jeg tenker at dere uansett kommer til å få gaver så om dere ønsker dere noe spesielt så gjør dere både dere selv og gjestene en tjeneste ved å legge ut ønskeliste eller fortelle hva dere ønsker dere :)

Skrevet

Vi la ikke ut ønskeliste for vi syntes ikke det passet seg når vi hadde en såpass enkel bryllupsfest.

Vi ble overasket over at gjestene hadde med like dyre gaver som i et stort bryllup og at vi hadde gjort det ganske vanskelig for gjestene når vi ikke la ut liste..

Jeg tenker at dere uansett kommer til å få gaver så om dere ønsker dere noe spesielt så gjør dere både dere selv og gjestene en tjeneste ved å legge ut ønskeliste eller fortelle hva dere ønsker dere :)

TS her.. Jeg tenker som dere gjorde, at det ikke passer å legge ut ønskeliste når vi skal ha en sånn fest. Regner jo med folk kjøper med seg gave side de blir invitert I fest med både mat og drikke. Men vi har ikke festen for gavenes skyld heller.

Men av erfaring så synes jeg selv det er lettere når brudepar har lagt ut liste enn å vri hjerne og finne på hva man skal kjøpe.

Men legger jeg ut liste så føles det bare ut som at vi forventer gaver på lik linje som et "vanlig" bryllup..

Og hvilken summer kan man sette på ei evt ønskeliste da? Når man gifter seg på den måten?!synes det blir feil å sette opp noe som koster 500-1000 kr. For jeg forventer overhode ikke så dyre gaver heller. Men vansklig å vite hva gjestene har tenkt ang gave og sum.

Hadde faktisk ikke blitt skuffet vist noen ikke kom med gave, bare glad de kommer å feirer sammen med oss :) Men vet selv jeg hadde kjøpt med gave uansett. Og regner med flere tenker slik.

Jeg kan også få meninger fra andre hva de hadde gitt i bryllupsgave der det er en enklere fest, men får servert koldtbord, kaker og fri drikke. Og om dere hadde satt pris på å ha ei ønskeliste å følge. For jeg er i veldig tvil på hva jeg skal gjøre. Så kom gjerne med deres meninger :)

Anonym poster: f04c84de6463d31197a0facbbaefb421

Skrevet

Jeg ville lagt ut liste. Mange vil jo gjerne gi gave allikevel og da er det greit å vite hva dere ønsker dere. Og jeg ville valgt ut gaver i mange prisklasser. En velger jo selv hvor mye en vil kjøpe for, og en del venner vil kanskje spleise på å kjøpe noe ordentlig framfor å komme med hver sin telysholder

• 2 måneder senere...
Skrevet

Vi skal også ha venne/familiefest etter et lite bryllup på ambassade. Vi kommer til å ønske oss penger til kunst og bryllupsreise.

Anonym poster: 0e1a4faa882754fb48a794d44cf10558

Skrevet

Vi skal også ha en sånn uformell etterfest og vi tenker nok at det ikke er naturlig å legge ut noen liste. Men så har jeg hørt som noen av dere skriver, at vi vil få gaver likevel, så tror vi blir å ha en liten liste med litt kopper og glass og sånt på Glassmagasinet. Men vi forventer virkelig ingenting!

Skrevet

Jeg ville laget liste, og gitt den til de som spør :)

For oss hadde det vært en selvfølge å gi en gave/oppmerksomhet, så en liste gjør det enklere.

Skrevet

Hei vi gifter oss borgelig, tar med foreldre og forlovere ut på en finere middag etter vielsen.

Helga etter skal vi ha vennefest ( 60-70stk) med koldtbord , kake

og fri drikke til alle, men en enklere form for bryllupsfest.

Er det vanlig å legge ut ønskeliste da?

Jeg har ikke tenkt å gjøre det, hadde gjort det vist jeg hadde et vanlig bryllup, men kirkevielse og storfest etterpå.. Så har igrunn tenkt at det blir litt feil å legge ut ei ønskeliste når vi gifter oss på den måten.

Hva gjorde dere?

Vet selv jeg synes det er veldig greit når brudepar legger ut liste, når jeg selv skal kjøpe gave.

Kun vært i et sånt bryllups som vi har tenkt, og de hadde ikke liste.

Anonym poster: a002e625b2ce2e02ff298f4f0ca7d109

Legg ut liste.

Det er jo tross alt en bryllupsfest selv om ikke det er i kirken og leie av et eller annet gods med toastmaster og fisefine klær og hatter.

Anonym poster: 00283235d0b6fc65dcfcbfa32f9b8a8c

• Liker 2
Skrevet

Hvis du IKKE gjør det så kommer folk til å spørre hva dere ønsker dere. Så selv om dere ikke forventer gaver mener jeg det er like greit å gjøre det. :)

Skrevet

Om dere ikke legger du liste, så vil det bli etterspurt. Var i "Hurra, det er 11 måneder siden vi giftet oss kun sammen med barna og foreldrene våre, nå vil vi feire med vennene våre"-fest i fjor, og der ble det maset om ønskeliste helt til de la det ut. Og gavebordet sto ikke noe tilbake fra et vanlig bryllup med lite slekt og mye venner.

Skrevet

Jeg ser ikke at det er noen forskjell på kirkelig og borgerlig vielse når det kommer til presanger. Man blir da akkurat like mye gift i begge anledninger, og det er jo det man feirer.

Når du serverer koldtbord og greier så synes jeg det er "stor nok" feiring til at ønskeliste er helt greit. Jeg vil anta at folk kjøper presanger, og da er ønskeliste faktisk til stor hjelp. Om det er mange, som det virker som, går man gjerne sammen om presanger, så å legge ut ønskeliste på litt dyrere ting som servise og penglass er helt ok.

Anonym poster: 9e623a55db7c7688f051711035414f58

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...