Gå til innhold

Parajumpers jakke - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe meg en Parajumpers jakke til vinteren - den typen som går til midt på låret og er litt sånn boblejakke-aktig med hette. Synes de ser veldig fine ut. Men de koster jo ganske mye så vil gjerne høre andres erfaringer. Er denne jakken varm nok for en kald norsk vinter? Er pelsen på hetta ekte eller er det fuskepels? God kvalitet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri eid en Parajumpers-jakke selv, men jeg vet i hvert fall at det er ekte pels på den.

Skrevet

Den er like varm som alle andre vinterjakker. Jeg har en selv, og selvom mange argumenterer med at de brukte så mye penger fordi det er bare den som er varm nok til en norsk vinter, så er ikke det så veldig sant. Jeg bor sør i Norge og frøs mange ganger forrige vinter med min Parajumper. Men de er ikke noe dårligere og kaldere enn andre, men heller ikke så utrolig mye bedre.

Pelsen er ekte, den består av pels fra kanin og vaskebjørn, mener jeg. (Pelsen hjelper veldig på å holde varmen! :) ) Kvaliteten er veldig god, den holder seg fin i mange vintre :)

Anonym poster: 0312c239f2e27b3a709220abd4e3f127

Skrevet

Har lest at canada goose er et bedre og billigere alternativ. Parajumpers ser billige ut i stoffet og de som har den sier at de fryser med den i de kaldere delene av landet.

Skrevet

Jeg har også parajumper. Jeg har light bear utgaven fordi den satt finest på meg. Light bear utgaven er litt tynnere og veldig mye lettere. Jeg var litt kald noen dager. Det er ikke verre enn å ta en ullgenser under. Jakken har veldig god kvalitet og er super lekker å se på, jeg hadde kjøpt den på ny....og på ny....og på ny.

Skrevet

Canada Goose jakkene synes jeg ikke er noe fine i det hele tatt, så kommer ikke til å kjøpe det uansett. Har to Bergans dunjakker som jeg er storfornøyd med. De er skikkelig gode og varme, men til pene bukser, kjole eller skjørt ser de jo ikke så fine ut.

Tror kanskje det er light bear typen jeg nå vurderer å kjøpe. De jeg har sett andre gå i synes jeg ikke ser billige ut i stoffet... Noen som vet noe om dyrene pelsen blir tatt fra lider? Om de blir drept kun for pelsen sin skyld?

Skrevet

Jeg har en PJ i lammeskinn med pels.. Det fulgte med et slags bevis på at pelsen kom fra villrev ("ulv", coyote elns), mener jeg å huske.

Forøvrig det beste (og dyreste!) plagget jeg noensinne har eid. Lett å ha på, lun i 2+ og varm i 20- og en følelse av rendyrket luksus, både til pent og jeans, joggesko eller høye hæler.

Anonym poster: c4e6b695956bc84cf4ab0bf60e2cb16c

Skrevet

Jeg har en PJ i lammeskinn med pels.. Det fulgte med et slags bevis på at pelsen kom fra villrev ("ulv", coyote elns), mener jeg å huske.

Forøvrig det beste (og dyreste!) plagget jeg noensinne har eid. Lett å ha på, lun i 2+ og varm i 20- og en følelse av rendyrket luksus, både til pent og jeans, joggesko eller høye hæler.

Og du tror at dersom de er fra villdyr så er det bedre/helt ok? De blir seigpint med bla.a.revesakser og lider en lang og smertefull død for å ende opp som pelskrage på en "motejakke".helt horribelt!!er virkelig flau over å være menneske til tider..slik vi behandler andre levende organismer :(

PLEASE få opp øynene deres og ikke glem å tenke på hvem som har lidd for den jakka dere har kjøpt/skal kjøpe..! link her som bør leses/ses!!! spre gjerne videre... http://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_om_pels /canada_goose_pels_dyremishandling

• Liker 1
Skrevet

Kjøper du pels, så støtter du pelsnæringen. Så enkelt er det. Om du og mange andre betaler i dyre dommer for en jakke med pels som er "forsvarlig produsert", kommer billigkjedene og kopierer jakken, og de tar i bruk pels som er skaffet på enda mer horrible måter. For det om du har en lappe som sikrer deg god samvittighet, så er det flere faktorer inn i bildet når det gjelder innkjøp av pels.

For det andre så var parajumpers hot i ca 6 måneder, og det begynner å bli en stund siden. Det er ikke moteriktig lenger, og det gjelder for så vidt også goose-jakkene.

Anonym poster: b2a6341cda1a03b94c031ffd9c6b5dba

Skrevet

Nå sto det litt mer på denne lappen eller "sertifikatet" om man vil, hvor poenget var at dyrene ikke hadde lidd. Men siden spørsmålet var noe helt annet enn dyrevern svarte jeg på nettopp det.

Og den diskusjonen kan man ta i en egen tråd - så kan vi snakke om hvordan revene, oksene, kuene, fjærfeet og grisene etc har det der.

Skrevet

Denne pelsen er IKKE fra human jakt. At du i det hele tatt vurderer å kjøpe en jakke med pels er litt kvalmt spør du meg.

Skrevet

Den er like varm som alle andre vinterjakker. Jeg har en selv, og selvom mange argumenterer med at de brukte så mye penger fordi det er bare den som er varm nok til en norsk vinter, så er ikke det så veldig sant. Jeg bor sør i Norge og frøs mange ganger forrige vinter med min Parajumper. Men de er ikke noe dårligere og kaldere enn andre, men heller ikke så utrolig mye bedre.

Pelsen er ekte, den består av pels fra kanin og vaskebjørn, mener jeg. (Pelsen hjelper veldig på å holde varmen! :) ) Kvaliteten er veldig god, den holder seg fin i mange vintre :)

Anonym poster: 0312c239f2e27b3a709220abd4e3f127

Så flott at du har det bra på bekostning av forsvarsløse dyr.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Kan ikke dere anti-pels-fanatikere bare holde dere unna diskusjoner hvor det absolutt ikke er pels som er temaet? Dere har da like stor mulighet til å starte egne debatter dere som alle andre.

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig er pelsen ekte. Nøyaktig hvilken modell tenker du på? Vet at den tynne Kodiak jakken som de fleste har ikke er så fryktelig varm når vinteren er på sitt kaldeste. Modellene med litt tykkere foring derimot er varmere. Du trenger ikke noe tykkere enn det med mindre du bor i Kautokeino eller er polfarer. Kvaliteten er god.

Hva er forresten problemet til alle dere som skal belære andre om pelsindustriens jævelskap i en tråd som overhodet ikke er ment for det? Finnes egne tråder til de diskusjonene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...