AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #1 Skrevet 30. september 2012 Har greid å få betennelse i håndledd, pga uforsiktig belastning ifm jobb. Vet ikke helt om det er noe poeng i å dra til legen med det? Kan h*n si noe annet enn at jeg skal avlaste håndleddet i en periode fremover? Har hatt det tidligere og kjenner godt igjen symptomene, men jeg vet jo at det kan være noe annet. Tenkte jeg skulle kjøpe noe støttebandasje e.l på apoteket, men jeg skjønner at jeg må trene opp håndleddet etter jeg har blitt bedre. Hvordan kan jeg gjøre det? Vekter? Anonym poster: fa2dedd5e73b0fd1195512a2ae7714b4
Gjest Hemli' Skrevet 30. september 2012 #2 Skrevet 30. september 2012 Dra til legen. Det der er sånt som kan bli verre, og kan bli kronisk. Ikke belast den og hold den i ro, og hvis det er på jobben du bruker håndleddet så mye at du får betennelse så bør du kanskje ha en sykemelding? Evt. en beskjed fra legen om at du må ha tilpassede arbeidsoppgaver inntil videre. Og jo, legen får gjort noe med det. Det finnes reseptbelagte medisiner som hjelper mot dette, og også andre alternativer legen kan ty til dersom det blir et varig problem, slik som sprøyter med kortison. Det kan forresten vært lindrende med varme og/eller kulde, kjøp varmekrem eller kuldekrem og ha på. Jeg har hatt senebetennelse flere ganger. Første gang drøyet jeg det leeeenge med å oppsøke lege, og endte da opp med sykemelding i fire måneder. Kjedelig!
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #3 Skrevet 30. september 2012 Dra til legen. Det der er sånt som kan bli verre, og kan bli kronisk. Ikke belast den og hold den i ro, og hvis det er på jobben du bruker håndleddet så mye at du får betennelse så bør du kanskje ha en sykemelding? Evt. en beskjed fra legen om at du må ha tilpassede arbeidsoppgaver inntil videre. Og jo, legen får gjort noe med det. Det finnes reseptbelagte medisiner som hjelper mot dette, og også andre alternativer legen kan ty til dersom det blir et varig problem, slik som sprøyter med kortison. Det kan forresten vært lindrende med varme og/eller kulde, kjøp varmekrem eller kuldekrem og ha på. Jeg har hatt senebetennelse flere ganger. Første gang drøyet jeg det leeeenge med å oppsøke lege, og endte da opp med sykemelding i fire måneder. Kjedelig! Uff, vil så gjerne unngå sykemelding. Og jeg har ikke mulighet til tilpassing på jobben min, det er enten eller, dessverre. Men skal ikke vente med å dra til legen da, vil ikke det skal bli verre. Tusen takk Anonym poster: fa2dedd5e73b0fd1195512a2ae7714b4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå