Gjest Reza08 Skrevet 30. september 2012 #1 Skrevet 30. september 2012 Da Lars Erik Blokkhus kom med sin Mokkamann-vits om Tshawe og Josef i Madcon, var det Lars som var rasistisk, eller var det Tshawe og Josef som overreagerte? Kom med deres synspunkter.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #2 Skrevet 30. september 2012 Dette er vel veldig "yesterday's news" er det ikke? Den debatten er lagt død for lenge siden heldigvis. Anonym poster: 21b5eaeb7a28208e0014ecbbaf414d09 11
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #3 Skrevet 30. september 2012 Det der kan du finne et meeeget lang tråd om her fra før. Det ble diskutert ihjel da det var aktuelt og nettopp var skjedd. Anonym poster: 6d70e31fdcbda5cb48b7b946a7999ef6 1
auto Skrevet 30. september 2012 #4 Skrevet 30. september 2012 Det var politisk korrekte norske artister som overreagerte. Jeg tviler på at madcon gutta egentlig ble noe særlig fornærmet og jeg tviler på at plumbo gutta er særlig rasistiske. Alt var blåst ut av proposjoner. 15
Gjest Reza08 Skrevet 30. september 2012 #5 Skrevet 30. september 2012 Er det flere tråder allerede? Uansett, hvis dette bare var ment som en spøk fra begges sider, var det jo bare morsomt. Men hvis det ikke var tilfellet, var det kanksje litt i overkant fra Plumbo sin side, men Madcon kunne kanksje også ha ungått å bli så sure for det. Nå er de jo venner, og det er jo positivt.
Gjest blah blah Skrevet 30. september 2012 #6 Skrevet 30. september 2012 I mine øyne så er det litt av begge deler. Det var kanskje en dum spøk å dra i disse dager da det er veldig fokus på å behandle alle likt (og man blir nærmest henrettet om man skulle finne på å si noe som kan minne om rasisme) MadCon-gutta er veldig glade i å dra dette rasismekortet for å få sympati og de overreagerte noe voldsomt syns jeg. Spesielt med tanke på at de i det ene øyeblikket slår ned på rasistiske kommentarer, men i det andre øyeblikket kommer med svært så nedsettende kommentarer om andre ting. 2
venus_ Skrevet 30. september 2012 #7 Skrevet 30. september 2012 Alle overreagerte. Det var en spøk. 4
NancyB. Skrevet 30. september 2012 #8 Skrevet 30. september 2012 Er det flere tråder allerede? Allerede? Du veit at dette skjedde i januar? Eg syns at Lars Erik Blokkhus kom med ein dum (men ikkje rasistisk) spøk, og så syns eg Tshawe overreagerte. 2
Yme Skrevet 30. september 2012 #9 Skrevet 30. september 2012 Folk er veldig løse med ordet "rasist"... Virker som at de fleste rett og slett ikke veit hva det betyr. Er man rasist, mener man at noen raser er dårligere enn andre, enkelt og greit... En person som syns alle raser er like mye verdt, som kaller en brun mann for "din jævla nigger" er ikke rasist, selv om det i seg selv blir oppfattet som en rasistisk uttalelse. Sånn det er idag, blir man stempla som rasist bare man sier at man er skeptisk til hvordan innvandringen utvikler seg, selv om dette ikke har noe med individets menneskesyn å gjøre. 10
Gjest Rosemor Skrevet 30. september 2012 #10 Skrevet 30. september 2012 Er det flere tråder allerede? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=621572
Gjest KittyMaru Skrevet 30. september 2012 #11 Skrevet 30. september 2012 Folk er veldig løse med ordet "rasist"... Virker som at de fleste rett og slett ikke veit hva det betyr. Er man rasist, mener man at noen raser er dårligere enn andre, enkelt og greit... En person som syns alle raser er like mye verdt, som kaller en brun mann for "din jævla nigger" er ikke rasist, selv om det i seg selv blir oppfattet som en rasistisk uttalelse. Sånn det er idag, blir man stempla som rasist bare man sier at man er skeptisk til hvordan innvandringen utvikler seg, selv om dette ikke har noe med individets menneskesyn å gjøre. Det var et godt innlegg,Yme. Men en person som sier "jævla nigger" om en farget person, kan umulig tenkes å synes at alle er like mye verdt uavhengig av "rase" eller hudfarge. Så da vil jeg allikevel tenke at han har rasistiske holdninger overfor fargede. Men i forhold til guttene i Madcon så er de vel de siste som skal reagere så kraftig på den uttalelsen som Plumbo-vokalisten kom med. De er jo flinke til å komme med samme typen uttalelser selv... Jeg tror de forsøkte å reagere på samme måte som publikummet og mediene forventet av dem, for å beholde populariteten sin. Hvis Plumbos sin vokalist skulle ha blitt sett som rasehater etter den uttalelsen han kom med på den scenen, så ville det ha vært om han sa moccamann på en nedsettende måte for å ramme Madcon-guttene og fornærme dem. Det gjorde han vel forsåvidt ikke. Han omtalte hudfargen deres, men ikke på en nedsettende måte. Det er iallefall min oppfatning. 3
Yme Skrevet 30. september 2012 #12 Skrevet 30. september 2012 Det var et godt innlegg,Yme. Men en person som sier "jævla nigger" om en farget person, kan umulig tenkes å synes at alle er like mye verdt uavhengig av "rase" eller hudfarge. Så da vil jeg allikevel tenke at han har rasistiske holdninger overfor fargede. Jeg sier såmt til fetteren min rett som det er, og han tar igjen med samme mynt (bare med ting som går på at jeg er bleik). Det betyr ikke at jeg missliker han, eller syns han er mindre verdt fordi han er av afrikansk opprinnelse. Krangler man, slenger man gjerne litt dritt. 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #13 Skrevet 30. september 2012 Plumbo kommer fra helvetesbygda Sande der det ikke er lov å ha annen hudfarge eller gjøre noe annet enn det som regnes som "normalt" i naboenes øyne. Små forhold leder til lav toleranse for annerledeshet. For ikke å glemme at hadde han hatt et snev av folkeskikk så hadde han visst at det han sa var ufint. Anonym poster: 1d016f292ba7df2eb34fb14999ddcc14 1
toffel Skrevet 30. september 2012 #14 Skrevet 30. september 2012 Jeg synes madcon og alle andre norske artister overreagerte kraftig. Plumbo Lars mente jo ikke noe vondt med det, og det kom bare feil ut. 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #15 Skrevet 30. september 2012 De som kom verst ut av dette og som ikke en gang har prøvd å forklare seg er jo Aksel Hennie og Tone Damli. De oppfordret mange tusen twitterfans til å utøve vold mot Blokkhus, noe jeg ser på som mye verre enn en dårlig spøk skapt av adrenalin, nervøsitet og opprømthet. Anonym poster: 7aaac06747af1b141d1e028bc17b6f8f 14
Lutetium 71 Skrevet 30. september 2012 #16 Skrevet 30. september 2012 De som kom verst ut av dette og som ikke en gang har prøvd å forklare seg er jo Aksel Hennie og Tone Damli. De oppfordret mange tusen twitterfans til å utøve vold mot Blokkhus, noe jeg ser på som mye verre enn en dårlig spøk skapt av adrenalin, nervøsitet og opprømthet. Anonym poster: 7aaac06747af1b141d1e028bc17b6f8f Det er rent faktisk straffbart, og burde fått etterspill. Det jeg husker best i forbindelse med saken er dog ølhellinga til Terje Røthing. Måtte både han og Kaizers brenne lenge. 6
TheHairyToothfairy Skrevet 30. september 2012 #17 Skrevet 30. september 2012 Jeg har hatt en del opplevelser med Tshawe via min jobb i både underholdng- og utelivsbransjen. Han er ikke den første her i verden som skal slenge med leppa angående nedsettende og rasistiske kommentarer. Hele saken angående Plumbo er en eneste idiotisk mediefarse. Og Tone, hun skal egentlig bare sette seg ned i en krok angående uttalelser om mobbing. 4
Calypso Skrevet 30. september 2012 #18 Skrevet 30. september 2012 Tipper at hvis Madcon hadde kommet med en lignende vits om Plumbo så hadde "alle" syntes det var kjempemorsomt og det hadde ikke blitt noe mer bråk ut av det.. hvis jeg ikke husker feil så kalte Tshawe han Plumbo-Lars for f***etryne rett etterpå, det var visst helt greit og jeg mener å huske at Madcon satt på Senkveld ikke så lenge før der igjen og kalte en eller annen nordmann for "bleikfis" uten at noen reagerte. Min mening er at Madcon, kjendisnorge og ikke minst media overreagerte så det holdt. 6
Calypso Skrevet 30. september 2012 #19 Skrevet 30. september 2012 De som kom verst ut av dette og som ikke en gang har prøvd å forklare seg er jo Aksel Hennie og Tone Damli. Anonym poster: 7aaac06747af1b141d1e028bc17b6f8f Ja, han Aksel tegnet vel også Plumbo iført Ku Klux Klan-hetter og la tegningen ut på Twitter.. barnslig og patetisk.
MockingJay Skrevet 30. september 2012 #20 Skrevet 30. september 2012 Det eneste jeg fikk ut av hele den seansen var at Tone og Aksel var noen store idioter. Jeg mistet totalt respekten og den kommer nok aldri til å returnere. Samme med kaizers. Mitt inntrykk er også at Yosef er mer tolerant en Tshawe(Eller hvordan i all verden det skrives), og er den eneste jeg synes tolket dette bra. Plumbo er fantastisk, og ærlig talt var spøken bare var et resultat av hans nervøsitet, og som medmennesker skal vi vise forståelse for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå