Gå til innhold

Intense ryggsmerter og vannlatingsproblemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har nå hatt smerter i korsryggen i en mnds tid, som gradvis har bygget seg opp de siste dagene.

Når smertene står på som verst, blir jeg kvalm og uvel, og søvn kan jeg bare glemme. Uansett hvordan jeg ligger så gjør det vondt.

Smertene befinner seg litt over korsryggen, har litt vanskelighet for å forklare akkurat hvor det gjør vondt, men det er verst på høyre siden. Det har strålt ned på setemuskulatur (høyre side).

Det er aller verst å sitte stille, og når jeg går kjenner jeg det presser på der det gjør vondt.

Det jeg har lagt merke til de siste dagene, er at til tross for at jeg ikke har drukket så mye, så må jeg likevel på toalettet! Det kjennes ut som jeg konstant må tisse, og jeg får liksom ikke "tømt" blæra ordentlig..

Var hos legevakten fredagskveld tok urinprøve, crp og temperatur.

Alt var normalt.

Fikk beskjed om å dra hjem for å spise paracet, men tro meg - jeg har gjort ALT.

Varmepute, ispose, alt av reseptfrie smertestillende tabletter, avspenning, FYSIOterapi, massasje, +++

Jeg er så sliten og utmattet av dette at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :(

Har aldri hatt prolaps eller noe før, kun muskulære plager.

Jeg har en sterk mistanke om at dette er noe helt annet, fordi det er forskjellig fra hva jeg har hatt før.

Hjelp :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En aggressiv urinveisinfeksjon eller nyrebekkenbetennelse er det første som slår meg, men at du har hatt det i en måned stemmer liksom ikke. :klo:

Strålingen i setemuskulaturen får meg derimot til å tenke på skiveprolaps i ryggraden, evt en nerve i klem.

Jeg ville tatt en ny tur til legevakta, eller fastlegen og fått en ordentlig sjekk.

Skrevet

Det er da merkelig at du ikke har fått tatt MRI. Symptomene kan være en del ting,men det som slår meg er prolaps. Det er ikke farlig,men himla forbanna vondt.

I ryggen har du skive L4 og L5 som kan gi press på bla. urinveier. Se denne :

http://demo.chiromatrix.com/3d_spine/nerve_chart/index.htm

Jeg synes du skal ringe legen sporeks i morgen og kreve Mri undersøkelse. Du skal si du har problemer med vannlating,da skal du taes seriøst.

Skrevet

Takk for svar dere!

Jeg fikk høre at det var pga. psykisk stress (noe legevakten sa), nettopp fordi jeg er i psykiatrisk behandling.. Selv om jeg er psykisk syk, så betyr ikke det at alle mine muskel/skjelett/kroppssmerter er av psykisk opphav!! Har dessuten Hallux Valgus i begge føttene, som mest sannsynlig feilbelastning når jeg går (hviket kan forplante seg oppover..)

Kjenner jeg blir litt irritert egentlig.

- TS

Skrevet

Prolaps var det første som slo meg når jeg leste innlegget ditt. Når man får vannlatingsproblemer så skal man alltid ringe lege og bli tatt på alvor!

Står bla her at om man har isjias og får vannlatingsproblemer så er det øyeblikkelig hjelp http://www.oslo-universitetssykehus.no/fagfolk/henvisningsrutiner/sider/nevrologi.aspx

Er klar over at du ikke har fått påvist isjiasproblemer, men synes du skal bli tatt på alvor her.

Anonym poster: ae056a34938aa7c1cbe4cb95e4f95a3f

Skrevet

Takk for svar dere!

Jeg fikk høre at det var pga. psykisk stress (noe legevakten sa), nettopp fordi jeg er i psykiatrisk behandling.. Selv om jeg er psykisk syk, så betyr ikke det at alle mine muskel/skjelett/kroppssmerter er av psykisk opphav!! Har dessuten Hallux Valgus i begge føttene, som mest sannsynlig feilbelastning når jeg går (hviket kan forplante seg oppover..)

Kjenner jeg blir litt irritert egentlig.

- TS

Jeg har da vært deprimert med gjevne mellomrom,samt så har jeg PTSD, men ikke for søtten om hjernen min er så kraftig at jeg har klart å påføre meg selv x- antall prolapser (samt nerveskade ) i ryggen.For no piss!

Krev å få tatt ordentlige bilder!

Skrevet

Jeg har da vært deprimert med gjevne mellomrom,samt så har jeg PTSD, men ikke for søtten om hjernen min er så kraftig at jeg har klart å påføre meg selv x- antall prolapser (samt nerveskade ) i ryggen.For no piss!

Krev å få tatt ordentlige bilder!

Vet du hva, jeg er helt enig med deg!!!

Jeg fikk kommet meg på legevakten i går (er for tiden innlagt på psykehus, så sykepleiere er her døgnet rundt). Konklusjonen var isjiasnerve i klem, mulig forårsaket av en prolaps. Han ga oss beskjed om at jeg skulle ha sterke smertestillende, helst av den muskelavslappende typen for å lette på krampene.

Jeg fikk altså sovet litt i natt, for første gang på en uke. 2 x Pinex Forte før jeg la meg, og ny dosering kl 04:00 (nattevakten kom inn).

I dag morgest, fikk jeg vite av legen her på avdelingen, mente at jeg måtte bytte til MODAFINAC eller noe, og jeg ble veldig skeptisk, fordi det minnet meg om et navn på noe jeg har blitt dårlig av før..

"Neida, dette er kjent for å gi mindre bivirkninger."

What did I just say??

Uansett, gikk på FK, og fant ut at jessda; samme virkestoff som det legemiddlet jeg assosierte det til.

Ergo - nå har jeg diaré og luftsmerter i tillegg.

Takk for den liksom.

- TS

Skrevet

Godt å høre at du har fått litt søvn og at en lege har i alle fall funnet ut at du ikke har fjerta på deg smertene.Sorry måtte bare.

Men få tak i Imogas,den tar mye av luftsmertene. Og ikke for bare F at du skal gi deg på at du skal få tatt bilder av ryggen

• 5 år senere...
Skrevet

Skal til legen i morgen,har smerter i korsryggen og må tisse ofte,men ikke vont når jeg tisser.kanskje det er noe galt med nyrene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...