Teita Skrevet 30. september 2012 #1 Skrevet 30. september 2012 Jeg holder på å strikke en babybukse, også står det at jeg skal sette et merke midt foran og et merke midt bak. Så skal jeg øke en maske på hver side av merkemasken annenhver omgang. Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal øke. Det skal jo bli en "strek" midt foran og midt bak, også skal det være økt på hver side av den, men jeg får bare en rar trekant :/ Har til nå økt ved å ta opp tråden midt mellom merkemasken og den til venstre og høyre, men det blir rart :/ Har googlet masse, men blir ikke klokere. Noen som vet hvilken metode jeg skal bruke for å øke her? På forhånd takk!
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #2 Skrevet 30. september 2012 Jeg øker ved å strikke to masker i en, slik som de gjør på denne videoen: http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=8&sort=2&thumbnails=on Anonym poster: 934354638373b9619d23be3407bd3484
Marissa Skrevet 30. september 2012 #3 Skrevet 30. september 2012 Jeg øker ved å plukke opp tråden mellom maskene, som vist her http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=9&sort=2&thumbnails=on Når du skal øke til babaybukse syns jeg ofte det blir finest å ha to midtmasker og øke på siden av disse, da blir økningen jevnere og penere å se på.
Gjest inox Skrevet 30. september 2012 #4 Skrevet 30. september 2012 Jeg holder på å strikke en babybukse, også står det at jeg skal sette et merke midt foran og et merke midt bak. Så skal jeg øke en maske på hver side av merkemasken annenhver omgang. Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal øke. Det skal jo bli en "strek" midt foran og midt bak, også skal det være økt på hver side av den, men jeg får bare en rar trekant :/ Har til nå økt ved å ta opp tråden midt mellom merkemasken og den til venstre og høyre, men det blir rart :/ Har googlet masse, men blir ikke klokere. Noen som vet hvilken metode jeg skal bruke for å øke her? På forhånd takk! Prøv å søk på 'make one left' og 'make one right' evt bare M1R og M1L - jeg fant videoer på youtube da jeg lærte meg det Vanlig sånn å plukke opp tråden mellom to masker og strikke den vridd gir ei økning som lener mot venstre.
Niennas Skrevet 30. september 2012 #5 Skrevet 30. september 2012 Tråden er ryddet for avsporing. Niennas, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå