Gå til innhold

Facebook Likes

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Facebook merker jeg at noen personer får 1 000 000 likes på to minutter (satt på spissen), mens jeg for eksempel får kanskje 1-4 likes på ting jeg skriver. Noen ganger hender det at jeg får mer, men som regel på dette nivået.

Ikke at det betyr så mye, men skjønner ikke hvorfor det fungerer sånn. Er det mye mer interessant det andre skriver, selv om det er akkurat det samme eller noe lignende?

Anonym poster: ded31857107d5a81daae4f9e5f3573b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du har 10 venner mens de har 5000 venner? Satt på spissen

Skrevet

Kanskje du har 10 venner mens de har 5000 venner? Satt på spissen

Jeg har mange ca 1500, men uansett om folk har færre eller flere venner, så får de flere likes. Prøv å kom med seriøse svar, selv om jeg sa at det ikke betyr så mye å få mange likes. Bare lurer på hvorfor det er sånn.

Skrevet

Kanskje du ikke skriver så interessante ting?

Skrevet

Det blir vel omtrent det samme her på KG med + systemet. De "kjente" får mange plusser på et innlegg som egentlig er samme svaret som en annen "ukjent" har skrevet rett før.

Det er som om vi enda går på ungdomsskolen. :rolleyes:

Anonym poster: e8156a8a5d2060bce5450219c0039284

• Liker 2
Skrevet

Jeg har det også sånn men får ca 0-2 likes på hva jeg poster, statuser eller linker. Ser heller ingen stor forskjell på hva jeg og andre skriver, eller hvor mage venner vi har, så syns det er litt merkelig. Men kanskje jeg har flere venner av den typen som er pålogget facebook en gang i uken, selv om jeg ikke trur det. Skjønner at du lurer på dette, jeg lurer på det selv! Selv om det ikke er kjempe viktig for meg å få masse likes så er jeg jo nysgjerrig.

Anonym poster: 5ec88144389d5dab357126bd78058e01

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du ikke skriver så interessante ting?

Av det jeg har sett på FB er det de som fjaser og tuller som får mest likes. De som er mer seriøs og samfunnsengasjert blir nærmest oversett.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har mange ca 1500, men uansett om folk har færre eller flere venner, så får de flere likes. Prøv å kom med seriøse svar, selv om jeg sa at det ikke betyr så mye å få mange likes. Bare lurer på hvorfor det er sånn.

Det var et seriøst svar. Det bør være åpenbart at desto flere venner en har desto større er muligheten for å få "likes".

Siden antallet venner ikke er så ulikt er det andre årsaker. Kanskje du skriver for seriøst, eller rett og slett at innleggene dine ikke kommer frem på veggen til mange av vennene dine. Man kan styre hvem sine innlegg som kommer ofte opp osv.

• Liker 1
Skrevet

Av det jeg har sett på FB er det de som fjaser og tuller som får mest likes. De som er mer seriøs og samfunnsengasjert blir nærmest oversett.

Jeg overser slike statuser glatt. Jeg er ikke på Facebook for å diskutere - det er jeg på KG for. Jeg vil ikke at gud-og-hvermann kan se hva jeg mener om ditt og datt om jeg ikke har fortalt de det selv.

• Liker 1
Skrevet

Folk som er godt likt får flest likes. Sorry mate.

Anonym poster: e8e6244b006f535a3ec07b3a77b4ea27

• Liker 2
Skrevet

Selv er jeg lite aktiv på facebook, men syns det er interessant å observere hvordan folk oppfører seg på facebook. Jeg har flere eksempler på personer med mange overfladiske venner som får mange likes på statuser, men som regel er bare forholdene nettopp dette; overfladiske. Når jeg først legger ut noe, er de fleste som trykker like personer som jeg ikke har et nært forhold til.

Det virker som at de vennene som står hverandre nærmest, og som har et godt forhold, ikke føler det behovet for å vise det til hele verden. Slik er det med meg og mine gode venner; vi legger aldri ut noe om forholdet vårt dersom det ikke er noe så jævla ekstraordinært at alle kan la seg fascinere - men som regel har vi et helt avslappet og internt forhold som mange ikke vil forstå. Derfor er det poengløst å legge ut mange ting i hytt og pine.

Skrevet (endret)

Jeg overser slike statuser glatt. Jeg er ikke på Facebook for å diskutere - det er jeg på KG for. Jeg vil ikke at gud-og-hvermann kan se hva jeg mener om ditt og datt om jeg ikke har fortalt de det selv.

Enig!

Det er ikke alle som har "fortjent" seg til å høre min innerste følelser og meninger om alt, og folk kan lett bruke det mot det.

Det er også stor fare for å bli misforstått og jeg gidder ikke å gå rundt og få stygge blikk hele tiden.

Jeg er nok en av de som får lite likes, det er antagelig fordi jeg er lite pratsom, sjeldent oppdaterer, har liten sosialgjeng og egentlig ikke trykker "like" på andre sin status..

Testet faktisk den "jeg liker din,hvis du liker min"- type greien, hvor jeg skrev noe nytt, så trykket jeg "like" på mange andre status,og da fikk jeg plutselig mange likes tilbake på min status. jeg har heller ikke mange facebook venner.

Det som er min forklaring ihvertfall!

edit:

Jeg har observert at bildene mine får gjerne over 20-30 likes,mens statusene får 3-4..

Med andre ord: jeg tror ikke at det er vanlig å "like" status i like stor grad egentlig.

Hvordan er det med dine bilder vs status da ts?

Endret av Papirbit
Skrevet

Folk som er godt likt får flest likes. Sorry mate.

Anonym poster: e8e6244b006f535a3ec07b3a77b4ea27

Man trenger nødvendigvis ikke å være best likt for å få flest likes. I mange tilfeller, ja, men ofte er det også sånn at de som ikke er så godt likt eller er kverulanter får mange, og de som faktisk bryr seg om andre og har en fantastisk væremåte får nesten ingen.

Skrevet

Er det veldig viktig for deg at folk "liker" det du legger ut? Kompanserer du for et manglende sosialt liv?

Skrevet

Er det veldig viktig for deg at folk "liker" det du legger ut? Kompanserer du for et manglende sosialt liv?

Her er et tips: lær deg å lese!

Anonym poster: ad106af0b714356af2c0370807bfc2d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...