Gå til innhold

Hvem står opp med barna i helgene?

Anbefalte innlegg

Gjest Cupcakegirl
Skrevet

Jeg har ikke barn selv, men lurer veldig på en ting. Jeg er bare nysgjerrig, og trenger å høre flere syn på saken før jeg får eventuelt et helt feil syn på hvordan ting egentlig er!

Små barn kan våkne utilgivelig tidlig i helger osv har jeg skjønt. Med tidlig så mener jeg f.eks i 5-6-tida. Skjønner dette er veldig vanlig. Men det jeg stusser veldig på, er at for meg, så virker det som om det er kun damene som da står opp med barna mens mennene sover videre. Tar jeg helt feil?For meg er det en selvfølge at en tar lørdagen, og en annen tar søndagen. Så bytter en på å sove ut. Det er selvsagt unntak om noen jobber til ugunstige tider osv, men sett at BEGGE har fri i helgene! Hva er vanlig, og hvordan løser dere det? Igjen, jeg er bare nysgjerrig!:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Som regel bytter vi på, men nå som vi har fått en baby også står mannen opp med størstejenta om jeg har vært oppe med baby på natten og er trett.

• Liker 1
Skrevet

Før samboeren min ble syk så byttet vi på, men han stod opp med henne oftere enn meg:) Nå når han er sykemeldt er det jeg som står opp med henne 90% av dagene. Er ikke optimalt for meg, men må prøve å legge meg tidligere og om jeg er veldig trøtt sove samtidig som henne på dagen:)

Før var ikke det slik at en av oss alltid sov til 12 i helgene, men at om hun våknet kl6 kunne en av oss sove ett par timer lenger slik vi fikk litt ut av dagene uansett:)

Skrevet

Vi står opp med henne annenhver dag i helgene. Det har vi gjort siden hun ble født :-).

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Før var ikke det slik at en av oss alltid sov til 12 i helgene, men at om hun våknet kl6 kunne en av oss sove ett par timer lenger slik vi fikk litt ut av dagene uansett:)

Slik er det hos oss også. Vi spiser F.eks alltid frokost sammen alle sammen i helgene.

Så det er jo ikke slik at den som sover lenger ligger og drar seg til langt ut på dagen, men står opp rundt kl ni.

Skrevet

Stort sett jeg som står opp...

Mannen gidder ikker!

Hvis jeg er ute på noe på kvelden, må jeg krangle lenge og vel for å få han til å gidde å ta morgenen dagen etter....

Anonym poster: 12c41b17dcb030de8c1681a20abe5f07

Skrevet

Vi står opp tidlig med barnet annenhver dag i helga. Den andre sover litt lengre.

• Liker 1
Skrevet

Han står opp på lørdag og jeg på søndag. Den andre sover til kl 9 :)

Skrevet

Jenta vår (1.5 år) sover fra klokken 19.00 til 10.00 morgenen etter, så det er egentlig ikke noe problem her i huset. Men husbonden er som oftest oppe før meg, så han bruker å ta henne og ordne morgenstell i helgene slik at jeg slipper dette. Jeg er hjemmeværende og snart høygravid og det er godt å få ligge å dra seg i sengen litt før en må opp. Det vil nok fortsatt være han som tar henne om morgenen når nr 2 kommer også.

Anonym poster: c8f9842f0efb44ac64a6ff3a0fe7833c

• Liker 1
Skrevet

vi bruker å ta hver vår dag. Noen ganger kan jeg ta begge dagene mot at jeg sover litt på ettermiddagen, syns egentlig at morningen er koselig med barnetv og leking på gulvet!

Skrevet

Jeg har ikke barn selv, men lurer veldig på en ting. Jeg er bare nysgjerrig, og trenger å høre flere syn på saken før jeg får eventuelt et helt feil syn på hvordan ting egentlig er!

Små barn kan våkne utilgivelig tidlig i helger osv har jeg skjønt. Med tidlig så mener jeg f.eks i 5-6-tida. Skjønner dette er veldig vanlig. Men det jeg stusser veldig på, er at for meg, så virker det som om det er kun damene som da står opp med barna mens mennene sover videre. Tar jeg helt feil?For meg er det en selvfølge at en tar lørdagen, og en annen tar søndagen. Så bytter en på å sove ut. Det er selvsagt unntak om noen jobber til ugunstige tider osv, men sett at BEGGE har fri i helgene! Hva er vanlig, og hvordan løser dere det? Igjen, jeg er bare nysgjerrig! :)

Her står begge voksne opp med barnet samtidig. Det er i alle fall regelen. Noen unntak er det selvsagt, men det er unntak.

Anonym poster: 0acd1bfab101825b717ce409ee762f9d

• Liker 1
Skrevet

Jeg sov ut på søndager, han sov ut på lørdager. Da kunne man ligge og dra seg så lenge man enn ville.

Egentlig veldig grei ordning.

Og hadde vi fri, var det som oftest jeg som sto opp, men det gikk gjerne på at jeg jobbet, han var hjemme med ungen, så da ville jeg gjerne det..

• Liker 1
Skrevet

Vi har hver vår sovemorgen i helgene. Det varierer hvem som har lørdag og hvem som har søndag, alt etter dagsform. I ferier har vi annenhver dag.

Skrevet

Stort sett jeg som står opp...

Mannen gidder ikker!

Hvis jeg er ute på noe på kvelden, må jeg krangle lenge og vel for å få han til å gidde å ta morgenen dagen etter....

Anonym poster: 12c41b17dcb030de8c1681a20abe5f07

Huff, dette hørtes voldsomt slitsomt ut!

Jeg står alltid opp med vår. Hun står som regel opp rundt 6 i helgene. Jeg våkner alltid når hun våkner og da er jeg våken og får ikke sove, derfor er det naturlig at jeg tar henne og jeg har ikke noe problemer med det. Hvis jeg har veldig behov for å sove en morgen hadde han nok tatt henne, som hvis jeg hadde vært ute kvelden før, det skulle da bare mangle.

Vi vekker faren etter 1,5 - 2 timer og da drar jeg og trener. Så sånn sett synes jeg vi har en god ordning. Han får sove litt lenger fordi det ønsker han, og jeg får trene tidlig på morgenen fordi det liker jeg.

• Liker 1
Skrevet

Stort sett jeg som står opp, men det har bare blitt slik. Hvis jeg har et behov for å sove lengre, så må jeg ikke krangle med mannen for at han skal stå opp. Det har vel bare blitt slik naturlig med at jeg stort sett er oppe tidlig, og mannen er mer B menneske. Nå skal det også sies at gutten vår sjelden er oppe noe tidligere enn 8-9 tia i helgene. Han kan også finne på å sove til 10. Og han har alltid vært slik. Aldri hatt noe stå opp klokken 5 tull. Er veldig spendt på hvordan det blir når nummer 2 kommer snart...

Skrevet

Har ikke hver vår dag, men den som er mest våken står opp ;) Det jevner seg ut over tid hos oss, sånn at det ikkee rveldig urettferdig i den ene eller andre retning.

Når vi får en ny baby snart, regner jeg med å stå opp mest så lenge jeg har perm og kan sove på dagtid. Når jeg begynner å jobbe igjen blir jeg mer streng, ettersom helgene er eneste sjanse til å ta seg inn.

Anonym poster: 084f79d659ff633edf706038558bd33e

Anonym poster: 084f79d659ff633edf706038558bd33e

Skrevet

Da jeg nattammet, stod alltid mannen opp med gutten, så jeg kunne sove litt. Nå bytter vi på. Barnet pleier å våkne ca kl seks for tiden. Foreløpig vil han sove igjen to timer senere, så da kan den som stod opp, ta med seg gutten tilbake i senga, og så sover vi alle sammen et par timer til.

Skrevet

Må vel være så ærlig at jeg sier at det er mannen. Jeg har større søvnbehov enn ham, og er gjerne rimelig i ørska tidlig på morran, og siden mannen har lavere terskel for å gå og plukke opp gutten når han begynner å prate inne i senga si så blir det stort sett mannen som står opp. :)

• Liker 1
Skrevet

Vi har foreløpig ett barn og står opp annehver morgen i helgene. Barn nr 2 er imildertid på vei og da må vi nok opp begge to med hver vår (de blir relativt tette i alder).

Skrevet

Vi står alltid opp sammen. Men vår våkner ikke før 8.30 da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...