Gå til innhold

Kjøpt ny sofa - skuffet over sittekomfort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk levert min nye sofa for noen dager siden, etter mange ukers utålmodig venting. Men jeg er så skuffet! Den er ikke god å sitte i :( Jeg tok meg god tid da jeg så etter sofa, og var innom alle møbelbutikkene i fylket, flere ganger, for å prøvesitte. Jeg satt i alle mulige stillinger, tok av meg skoene og prøvde å ligge i sofaene, og fikk ganske mange rare blikk i løpet av den ihverdige prøvebruken. Alt for å være sikker på at når jeg først brukte 15 000 + på en skikkelig sofa så skulle det bli så bra atte.

Men den jeg fikk levert var helt annerledes å sitte i enn den jeg prøvde i butikken! Jeg var i to ulike varehus fra samme kjede, og prøvesatt sofaen i begge butikkene.

Problemet er at den er så hard :( Spesielt ryggen. Man blir sittende rett opp og ned. Jeg ville absolutt ikke ha en hard sofa. Heller ikke en slik man synker så langt ned i at man ikke kommer seg opp uten å kave noe voldsomt, men jeg ville ha en som var myk nok til at man kunne ligge seg tilbake og slappe av. I denne sofaen er ikke det mulig. For å sitte tilbakelent må jeg sette meg helt ytterst på setet, og da får jeg jo ingen støtte i ryggen eller under knærene, så det er ikke behagelig.

Er det noe som kan gjøres? Kan jeg klage? Er det noe som vil gå over? Jeg ser ikke helt hvordan det kan gå over at den virker så "grunn"? Og hvorfor var den ikke sånn i butikkene?? Jeg var så veldig obs på at jeg ville ha en som var god å sitte i :(

Er så skuffet nå :(

Anonym poster: 750a8b101c830b677f28ab9e1a8c2a85

Videoannonse
Annonse
Gjest blah blah
Skrevet

Utstillingsmodellene er gjerne blitt prövd utallige ganger, så du skal ikke se bort fra at din sofa blir som den du pröde etter å ha brukt sofaen en stund

• Liker 8
Skrevet

Du kan jo ringe og høre, men visst du prøvde å sitte i utstillingssofaene så er jo de sikkert prøvd mange ganger. Blir som med sko i skinn(?) at man må gå de inn.

Skrevet

Dra tilbake til butikken og prøvesitt utstillingsmodellen på nytt. Kanskje det ikke er så stor forskjell som du innbiller deg? Men om det er det er det bare å snakke med de som jobber der om det.

Anonym poster: 0512f050f0e625645baba4febfca524d

• Liker 2
Skrevet

Din sofa er helt ny. Den i butikken er blitt prøvd mange ganger. Din sofa blir nok også mykere etterhvert :)

Skrevet

Samme opplevelse har eg. Trodde eg hadde funnet en god kosesofa, for det var slik den virket på utstilling, men min er slik du beskriver. Har hatt den i over to år nå, men det har ikke blitt noe bedre dessverre. Jeg ville tatt kontakt med butikken. Vet ikke om det går ann å bytte, men hadde jeg visst det jeg vet nå (om min sofa som aldri gikk seg til) så ville jeg prøvd hvertfall.

Anonym poster: 625911e1c741284b07bb5828314b1275

Skrevet

Det kan også ha mye med stoffvalg å gjøre, om man velger et annet stoff enn utstillingssofaen kan det være et mindre elastisk stoff og sofaen kjennes dermed hardere ut.

Anonym poster: 3a647106b1de51b3ca7a48e304434d1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...