Gå til innhold

Droppe underskjørt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det blir så voldsomt med underskjørt, særlig disse med "rockering". Er det flere enn meg som tenker på å droppe underskjørtet til brudekjolen? Det er jo som regel mer enn nok tyll på innsida av kjolen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vurderer det :) prøvde kjolen med underskjørt med en "rockering", så må nesten prøve kjolen en gang til og se om den blir for lang eller om det går fint :) Jeg har en ganske stor kjole med mye stoff, så om det går greit med lengden, så blir det nok uten!

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg synes det blir så voldsomt med underskjørt, særlig disse med "rockering". Er det flere enn meg som tenker på å droppe underskjørtet til brudekjolen? Det er jo som regel mer enn nok tyll på innsida av kjolen.

Ikke dropp underskjørt hvis du har en kjole som er a-line eller utsvingt skjørt.

Underskjørt gjør at stoffet faller bedre og at kjolen ikke kommer mellom bena etc. At kjolen rett og slett ser bedre ut.

Jeg er helt enig med deg at underskjørt med ringer gjør at skjørtet blir aaaaaaaaltfor stort. Velg derfor et helt enkelt underskjørt uten noe som helst ringer eller noe annet, bare noe som sørger for at stoff ligger mot stoff.

Dessuten tenker jeg at det hadde vært godt å hatt et annet underlag mot huden enn tyll når dagen er såpass lang.

Jeg fikk hvertfall en åpenbaring om underskjørt når jeg fikk det under bunaden av alle ting, ting ble overhodet ikke større, bare mer behagelig, og skjørtet var pent hele dagen/kvelden. :)

Skrevet

Jeg droppet underskjørtet, fant det overflødig og passet overhodet ikke til kjolen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg har egentlig tenkt at underskjørt er overflødig, men da har jeg jo sett for meg de derre digre med ringer og greier. Det vil jeg iallfall ikke ha! Men kanskje det er som Kiarapusen sier, at man bør ha et enkelt underskjørt under, rett og slett for at kjolen skal falle penere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke engang tenkt på underskjørt til min kjole, ser ikke poenget når kjolen har stoff så det holder og faller fint uansett?

Det er vel bare å droppe om du ikke vil ha det?

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Stoff mot stoff vil alltid falle og se bedre ut enn stoff mot hud. Så uansett hva du velger av undertøy, burde man ha noe under som vil fungerer som underskjørt. Jeg harfeks tenkt til å bruke spanx.

Noen er nøye, andre ikke - men dette er også den dagen da man blir tatt bilder og sett på absolutt hele dagen. jeg ville hvertfall prøvd å funnet et underskjørt de finnes i alle mulige varianter. :)

• Liker 2
Skrevet

Hva er spanx ?

Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ha underskjørt, og skal ikke under noen omstendighet ha sånn diger ring-greis. Men jeg fikk prøve et som hadde en ring helt nederst, bare sånn for at kjolen ikke skal gå mellom bena mine når jeg går fremover. Kan godt hende jeg ender opp med et sånt. Ellers har jeg lånt meg et underskjørt med noe tyllgreier på. Vi får se tenker jeg.

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg lurte også på hva spanx er ;) Googlet det, og første treff var denne linken. Så, rett og slett hold-in-greier?

Må visst revurdere veldig dette med underskjørt/kjole/greier :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...