AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #1 Del Skrevet 30. september 2012 Hei, i går lot vi oss friste av sesongens lam i butikken og gikk til innkjøp av et lammelår med mørbrad. Jeg trodde, og mente å huske, at dette kan tilbredes som en vanlig lammestek. Altså helstekes i ovnen til ønsket kjernetemperatur. Etter å ha lest i litt ulike oppskrifter ser jeg at flest bruker et slik kjøttstykke til ulike gryter o.l. Er det noen som har erfaring og kjennskap til tilbereding av lammelår med mørbrad? Kan jeg helsteke det i ovnen som jeg ønsker? På forhånd takk! Anonym poster: 8fac347aaa1a32ec19720ef12c1bff25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 1. oktober 2012 #2 Del Skrevet 1. oktober 2012 Jeg helstekte et slikt i går som vanlig lammelår. Ble kjempegodt det. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #3 Del Skrevet 1. oktober 2012 TS her: Det ble også til at jeg helstekt den, akkurat som jeg ville gjort med et større lår, og det ble fantastisk godt. :D Anonym poster: 8fac347aaa1a32ec19720ef12c1bff25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drue Skrevet 3. oktober 2012 #4 Del Skrevet 3. oktober 2012 Mørdbrad er det møreste stykket på låret (foran flatbiff, bankekjøtt og rundstek). Grunnen til at det ofte fjernes, er at det er mye bein øverst på låret, ikke at det er seigt og egner seg bedre til koking. Godt å høre at det ble vellykka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå