Gå til innhold

vondt i ankelen når jeg løper på tredemølla.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske fersk i gamet, nettopp begynt å trene, legge om kostholdet å alt det der. Hatet å trene før, men nå har jeg funnet min greie

..løping på mølla. Jeg har allerede mistet 4kg :) Men, for ca 14dager siden fikk Jeg vondt i ankelen, mest på innsiden...måtte gi meg etter 5min og siden har jeg hatt vondt. Kam det være betennelse? Jeg kjenner jeg mister motet litt, nå når jeg endelig har funnet en treningsform jwg liker :/

Anonym poster: 41f679575fb19aaf360e7526a433d0cc

Skrevet

Har du riktige sko? Har du riktige såler? Det har MYE å si for beina! Jeg er veldig plattfot og etter 10-15 min på tredemølle må jeg gi meg for jeg får så vondt under foten, skal skaffe meg såler og da vil problemet være løst :)

Skrevet

Jeg får vondt i anklene når jeg er på tredemølle. Løper aldri, men speed-walking. Aldri et problem når jeg går på asfalt eller i skogen, kun tredemølle. Har riktige sko og såler, kjøpt hos Løplabbet i Oslo. Jeg bare avstår fra tredemølle rett og slett :)

Skrevet

Prøvd spinning/sykkel? Det belaster kanskje beina mindre. Jeg får også vondt i beina (hælen) på tredemølle. Har også litt problemet på asfalt, men på gruseier og på sykkel er det nuff problem :)

Skrevet

Jeg får vondt i anklene når jeg er på tredemølle. Løper aldri, men speed-walking. Aldri et problem når jeg går på asfalt eller i skogen, kun tredemølle. Har riktige sko og såler, kjøpt hos Løplabbet i Oslo. Jeg bare avstår fra tredemølle rett og slett :)

Tren opp muskulaturen rundt anklene, balansepute eller brett.

Skrevet

Tren opp muskulaturen rundt anklene, balansepute eller brett.

Mulig det hjelper. Men jeg syns tredemølle er verdens kjedeligste aktivitet, så jeg klarer meg med alle de andre gode alternativene :)

Skrevet

Jeg er ganske fersk i gamet, nettopp begynt å trene, legge om kostholdet å alt det der. Hatet å trene før, men nå har jeg funnet min greie

..løping på mølla. Jeg har allerede mistet 4kg :) Men, for ca 14dager siden fikk Jeg vondt i ankelen, mest på innsiden...måtte gi meg etter 5min og siden har jeg hatt vondt. Kam det være betennelse? Jeg kjenner jeg mister motet litt, nå når jeg endelig har funnet en treningsform jwg liker :/

Siden du er fersk i gamet så kan det hende anklene har fått for stor belastning da du er blitt ivrig på mølla, gå over til ellipsemaskin og i mellomtiden synes jeg du skal prøve å øke stabiliteten ved å trene balanse.

• Liker 1
Skrevet

Sjekk først og fremst at du har rett såle til tråkket ditt. Det hjalp meg da jeg begynte å kjenne det i knærne. Har ikke hatt noe problemer med skader etter jeg fikk skikkelige såler.

Har du forresten noe motbakke på mølla di? Hvor fort og lenge løper du om gangen?

Skrevet

Hvordan finner man ut at man har rett såle da? Jeg løper som regel på 8.5, mellom 30min til 45 min

Jeg trener også styrke..men føler at tredemølla har blitt min "greie" I det siste har jeg hatt på 1 i oppoverbakke, etter at jeg leste et tips om det her inne :) takk for tips om å trene opp ankelen, skal prøve det på trening ikveld :)

Ts

Skrevet

Hvordan finner man ut at man har rett såle da? Jeg løper som regel på 8.5, mellom 30min til 45 min

Jeg trener også styrke..men føler at tredemølla har blitt min "greie" I det siste har jeg hatt på 1 i oppoverbakke, etter at jeg leste et tips om det her inne :) takk for tips om å trene opp ankelen, skal prøve det på trening ikveld :)

Ts

Gå til Løplabbet. De har alle typer såler til løping og utover/innovertråkk :)

Skrevet

Ts

Pass på så du ikke bruker løpesko til styrke og balansetrening, viktig at du får minst mulig demping og mest mulig kontakt med underlaget. Mye demping hindrer støttemuskulaturen rundt anklene når du utfører øvelsene.

Skrevet

Løpslabben? Nærmeste sportsbutikk i mils omkrets er g-sport. Men de kan vel hjelpe meg der også?

Ts

Skrevet

Løpslabben? Nærmeste sportsbutikk i mils omkrets er g-sport. Men de kan vel hjelpe meg der også?

Ts

Ja, be dem hjelpe deg. Du merke det når du trår på sålene, at de fyller ut tomrommet mellom deg og bakken :)

Skrevet

Når kan jeg begynne å løpe på tredemølla igjen da? Når smertene er borte? Har jo gått i 14 dager nå, uten bedring. Hadde 30 min på sykkel og 30 min på ellipsemaskinen. Men føler ikke jeg får samme utbytte av en time på tredemølla. Jeg klør i føttene etter å komme igang :)

Ts

Skrevet

Når kan jeg begynne å løpe på tredemølla igjen da? Når smertene er borte? Har jo gått i 14 dager nå, uten bedring. Hadde 30 min på sykkel og 30 min på ellipsemaskinen. Men føler ikke jeg får samme utbytte av en time på tredemølla. Jeg klør i føttene etter å komme igang :)

Ts

Jeg ble bedre i knærne med en gang jeg hadde i de nye sålene :) Trengte ikke ikke å ta noe pause :)

Annonse
Skrevet

Ts

Skjønner godt du er utålmodig nå som det fungerer optimalt på mølla, prøv deg frem og er det antydning til smerte, kutter du ut mølla. Snakk gjerne med en instruktør om problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...