Gå til innhold

Hjelp! Søknadfrist 1. oktober?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i prosessen med å skrive en stipend-søknad, og begynner å få virkelig dårlig tid. På toppen av det hele har jeg blitt usikker på om siste frist for innsending er i morgen eller på mandag! Av følgende sitat virker det som om alt må være gjort i morgen, altså søndag den 30., og at alt som sendes etter 00.01 på mandag den 1. er for sent:

"Søkeren er selv ansvarlig for at alle referansebrev er innsendt innen søknadsfristen 1. oktober."

Men andre steder på siden står det at deadline er 1. oktober, og deadline er vel strengt tatt siste mulige innsendingsdato? Hva tror dere??

Anonym poster: 492279d532f7881f2cfd632cdee67053

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Innen" betyr "innen utgangen av", altså at det må være gjort før det som står etterpå er over. Innen 1. oktober betyr at det må være gjort før 1. oktober er over.

Hvordan folk faktisk bruker ordet er en annen sak. Det må man nesten være tankeleser for å vite. Juridisk sett er det som over.

Skrevet

Tusen takk for at du svarte! Du har rett i at jeg ikke har noen garanti for hvordan den aktuelle organisasjonen bruker ordet, men jeg ble i alle fall noe roligere her jeg sitter.

Anonym poster: 492279d532f7881f2cfd632cdee67053

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...