stikkelsbær Skrevet 29. september 2012 #1 Skrevet 29. september 2012 Hei! Jeg vet det er mange tråder om dette, men jeg blir bare mer forvirret jo mer jeg leser. Jeg har lyst til å finne et bra mineralsminkemerke, og har vel foreløpig skrellet det ned til Everyday Minerals, Mineral Hygienics eller LA Minerals. Jeg har for noen år siden testet litt fra EM, men falt aldri helt riktig farge og formula. Er likevel villig til å prøve igjen. Vurderer å bestille prøver fra alle tre, men ser at de pakkene fra MH og LA koster jo faktisk litt. Vil gjerne ha akkurat DINE erfaringer med ett eller flere av disse merkene! Konkret lurer jeg f.eks. på - Stemmer det at Matte-formulaen i EM ikke er noe å satse på? Har fet/kombinert/acne-prone hud. - Bruker dere finishing/oil-control powder? Noe å anbefale? - Har noen merket dette med an man angivelig blir hvit på bilder av MH? - Merker dere at mineralsminken er bedre for huden enn vanlig sminke? - Bruker noen primer under? Hvilken anbefales? Veldig takknemlig for hjelp!
mari4ever Skrevet 30. september 2012 #2 Skrevet 30. september 2012 (endret) Matte formulaen fungerte veldig fint for meg når jeg hadde fet t-sone på sommeren. husker jeg brukte den på sommeren og fungerte veldig fint, med primer under. Dette kommer ann på om din hud faktisk er oily eller kombinert. hvis den er veldig oljete i t-sonen ville jeg satset på denne. Hvis du er mer kombinert slikt som meg, med tørre partier rundt nesten og noen tørre flekker på haken ville og og brukt en god primer som matter ned og gir fuktighet i tilegg, som brightning primer fra bare minerals, denne er super. - MH har jeg ikke likt, pga jeg valgte feil farge. jeg brukter fairly light i i.d bare minerals, og denne er mye gulere enn fairly light i Mineral hygenigs, jeg syns MH er mye lysere enn i.d sin f.l farge. Hvis du er samme farge som meg ville jeg anbefalt å bestille prøver i light. Når det er gule pigmenter i foundationen, jevner det ut rødhet veldig bra. - For å være ærlig, ja det er mye bedre for huden. jeg hadde ikke kviser før jeg ble rundt 19, så etter jeg fekk voksen acne så har jeg likt godt mineral foundation i perioder, men de dekker ikke kviser noe særlig, og siden jeg har kombinert hud som og har kvise arr og tørre partier så har det ikke funka like bra. Jeg er selv på jakt etter en god foundation som ikke tetter mine porer og dekker bra arr. MH er til nå den som har dekket best og holdt lengst på. - Jeg bruker alltid primer under. men det gjør jeg alltid med foundation pga på min hud holder ikke foundation særlig lenge. Jeg bruker den fra bare minerals, og den er super fordi den ikke tetter porer. jeg bruker den for oil control og brightning. anbefales begge to. sminken sitter hele dagen, selv om du svetter. ( holder ikke gjennom en trenings økt så klart,men de sier seg selv...) Jeg vil si jeg har prøvd de fleste mineral foundations og de er så si det samme. De jeg liker best er glo minerals loose base og pressed base+ bare minerals original foundation. lykke til=) Endret 30. september 2012 av mari4ever
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå