Gå til innhold

Jeg trenger råd av dere jenter/damer

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det ble med det :/

Endret av XPS_25
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første som slår meg er at hun spiller kostbar. Om du ikke vil være med på det så synes jeg du skal trekke deg bort, for å vise henne at det ikke er rette måten å få deg på. Hun virker nå veldig interessert i deg. Men det kan også være slik at hun bare ser på deg som en god venn og ikke noe mer. Ikke alle gutter som tar akkurat de hintene.

Anonym poster: e75c29d2c6baa871f384c4362f0c5ef5

Skrevet

For feig til å takke nei, kanskje?

Skrevet

Det der er litt synd. For hvis hun spiller kostbar og vil jeg skal behandle henne som en prinsesse er det helt greit. Jenta fortjener det. Men hvis hun bare ikke liker meg på den måten synes jeg at hun bare kan si det.

Det er liksom ikke helt morsomt for meg heller. Believe it or not, men vi mannfolk kan bli glad i folk vi også. Sucks å føle seg som en Whitney Houston låt.

Skrevet

jepp, hun spiller kostbar. hadde jeg vært gutt hadde jeg aldri gidda......

Skrevet

Men HVORFOR? Hva er vitsen? Jeg har jo ingen problemer med å behandle henne bra, få henne til å føle seg spesiell. Jeg kan være romantisk osv. Men det er jo veldig vanskelig når man ikke får muligheten til å vise det. Hun må jo forstå at det spillet ikke funker. På et tidspunkt som jeg føler er rundt nå, så må jeg bare slette nummeret hennes, unfriende henne på facebook, kutte all kontakt uten at jeg egentlig har noen annen forklaring enn at hun ikke er ærlig med meg.

Skrevet

Spiller jenta kostbar, så vet hun ikke hvordan hun skal gjøre det. Man svarer ikke nei når en personen man liker spør en ut. Høres bare idiotisk ut, og ja, en som spiller slike spill en rimelig tåpelig. Jeg oppførte meg på den måten da jeg var i slutten av tenårene, men lærte fort at slikt gjør en bare ikke.

Mitt råd til deg er: spør henne! Spør henne hvorfor hun ikke vil gå på date med deg offisielt, og si at du ikke vil bruke tid på et menneske som er usikker, for det gjør deg usikker, og slik vil du ikke ha det. Hadde en gutt sagt det til meg da jeg spilte kostbar, hadde jeg skjerpet meg.

Enten liker hun deg og spiller kostbar eller så er hun faktisk ikke interessert i deg og er for feig til å si det.

Anonym poster: b0cadcdd5ad88d53808a858bb7f86036

• Liker 2
Skrevet

Hun

Men HVORFOR? Hva er vitsen? Jeg har jo ingen problemer med å behandle henne bra, få henne til å føle seg spesiell. Jeg kan være romantisk osv. Men det er jo veldig vanskelig når man ikke får muligheten til å vise det. Hun må jo forstå at det spillet ikke funker. På et tidspunkt som jeg føler er rundt nå, så må jeg bare slette nummeret hennes, unfriende henne på facebook, kutte all kontakt uten at jeg egentlig har noen annen forklaring enn at hun ikke er ærlig med meg.

Slik du beskriver henne minner hun meg om noen venninner jeg har som virkelig elsker oppmerksomhet fra menn. Eller nei, de trenger oppmerksomhet fra menn for å ha det bra på lik linje som vi andre trenger mat og søvn for å fungere. Sånne damer avslutter ikke, de har menn hengende etter seg i en syltynn trå som de spinner på når det passer.

Jeg tror at når en dame er interessert, spiller hun ikke kostbar. Hun lar ikke drømmemannen tvile eller slippe unna.

Anonym poster: 2c8248ec693576b990bd6bcc06e8f16f

• Liker 2
Skrevet

Hun

Slik du beskriver henne minner hun meg om noen venninner jeg har som virkelig elsker oppmerksomhet fra menn. Eller nei, de trenger oppmerksomhet fra menn for å ha det bra på lik linje som vi andre trenger mat og søvn for å fungere. Sånne damer avslutter ikke, de har menn hengende etter seg i en syltynn trå som de spinner på når det passer.

Jeg tror at når en dame er interessert, spiller hun ikke kostbar. Hun lar ikke drømmemannen tvile eller slippe unna.

Anonym poster: 2c8248ec693576b990bd6bcc06e8f16f

Og så har du de som er altfor feig til å si at de ikke liker en gutt. Det vet jeg. Jeg var slik da jeg var i tenårene. Hadde mange gutter i klassen og andre steder som likte meg og ga meg masse komplimenter, jeg var ikke interessert og var for feig til å si det. Istedenfor unngikk jeg å svare, men til slutt så skjønte de at jeg ikke var interessert. Jeg hatet jo å såre folk og derfor unngikk jeg å si sannheten. Nå har jeg lært og sier på en høflig måte at jeg faktisk ikke er interessert.

Må heller ikke glemme at det finnes en del jenter der ute som spiller kostbar, de tror det får en gutt til å bli interessert, men det har en motsatt effekt. Gutten blir jo usikker og vet ikke hvor han har jenta, og det er slitsomt i lengden, og til slutt gir ham opp jakten - og det syns jeg er helt rimelig. En skal ikke spille spill, en skal være seg selv, og får en ikke en gutt eller jente ved å være seg selv, så er dere kanskje ikke de rette for hverandre.

Anonym poster: b0cadcdd5ad88d53808a858bb7f86036

• Liker 1
Skrevet
Må heller ikke glemme at det finnes en del jenter der ute som spiller kostbar, de tror det får en gutt til å bli interessert, men det har en motsatt effekt. Gutten blir jo usikker og vet ikke hvor han har jenta, og det er slitsomt i lengden, og til slutt gir ham opp jakten - og det syns jeg er helt rimelig. En skal ikke spille spill, en skal være seg selv, og får en ikke en gutt eller jente ved å være seg selv, så er dere kanskje ikke de rette for hverandre.

Veldig bra sagt.

• Liker 1
Skrevet

Hvor gamle er dere?

Hvor var det du spurte henne? I det virkelige liv? Melding? Facebook?

Og hva er vitsen med å kalle det en offisiell date? Høres litt alvorlig ut? Dere er jo allerede intime om dere kysser, så da er det bare å fortsette å møtest og la det eskalere. Ingen grunn til å formalisere det.

Min raske analyse er at hun er en prick tease som vet nøyaktig hvor hun har deg og hun liker oppmerksomheten. Hun vet at du hadde gått gjennom ild og vann for henne og at du har lyst til å behandle henne som en prinsesse (dine ord) for det fortjener hun.

BULLSHIT. Du kjenner henne ikke skikkelig en gang. Hva med hva du fortjener? Er du sikker på at denne unge piken egentlig er bra nok for deg? Hva er det som er så fantastisk med henne bortsett fra en fin rumpe og noen pupper? Jenter liker å bli likt og satt pris på, men de liker ikke å bety for mye for en mann. I hvert fall ikke så tidlig. Du må gi henne inntrykket av at du liker henne, men at du enda ikke er helt overbevist.

Hun er sikkert en flott jente, for all del, men akkurat nå er du forelsket, redd for å miste henne og du ser ikke ting objektivt.

Jeg mener at det eneste rette i en slik situasjon er å vise at du er villig til å gå din vei. Kommuniser tydelig at du ikke har noen interesse av å leke katt og mus og at om hun ikke har noen interesse utover å flørte med deg, så er du veldig komfortabel med å gi slipp på henne. Du kan selvsagt si det på en hyggelig og morsom måte.

Den rette holdningen er, "Jeg synes du virker som en spennende jente. Jeg liker deg, er nysgjerrig på deg og har lyst til å bli bedre kjent med deg. Men jeg har selvrespekt og jeg TRENGER ikke deg eller din anerkjennelse i livet mitt. Så om du ikke er interessert i noe mer, så er det best om vi går hver vår vei."

Hva tror du?

:)

• Liker 2
Gjest Filleproletiet
Skrevet

Du er ikke alfa-hann nok, derfor er hun usikker. Kjøp deg sånne sorte buffalosko med nagler, militærbukse, farg håret svart og bare sitt med telefonen og hør på emo-musikk når dere spiser sammen. Når hun spør hva du driver med, svarer du bare; " Ingenting vel..skal du drite i a" Også bare går du, og tar aldri kontakt med henne igjen.

Skrevet

Jeg er forsåvidt helt enig i det du sier. Men det du caller bullshit på er ganske enkelt basert på den opplevelsen jeg har av hun. Hun er en fantastisk dame.

Hvor gamle er dere?

Jeg er 26 om ca en måned. Hun er 22.

Spurte henne face to face forøvrig. Jeg er ikke stor fan av å spørre jenter ut gjennom meldinger eller FB.

Skrevet

Tidligere i uken avtalte jeg en date med en høns jeg møtte for et par helger tilbake. Hun svarte lunkent, "Ok, det er greit."

Da svarte jeg, "Wow...det hadde ikke skadet om du viste litt mer engasjement. Jeg har ikke noe interesse av å være sammen med jenter som ikke er veldig interessert i meg, så om du egentlig ikke er så interessert, så kan vi gjerne avslutte dette nå."

I denne situasjonen så resulterte det i at hun svarte at hun var veldig interessert og beklaget seg, men jeg hadde vært like komfortabel om hun svarte nei.

At jeg selv avlyste daten neste dag er en annen historie, men jeg synes det illustrerer poenget mitt bra.

Skrevet

Hvor gamle er dere?

Hvor var det du spurte henne? I det virkelige liv? Melding? Facebook?

Og hva er vitsen med å kalle det en offisiell date? Høres litt alvorlig ut? Dere er jo allerede intime om dere kysser, så da er det bare å fortsette å møtest og la det eskalere. Ingen grunn til å formalisere det.

Min raske analyse er at hun er en prick tease som vet nøyaktig hvor hun har deg og hun liker oppmerksomheten. Hun vet at du hadde gått gjennom ild og vann for henne og at du har lyst til å behandle henne som en prinsesse (dine ord) for det fortjener hun.

BULLSHIT. Du kjenner henne ikke skikkelig en gang. Hva med hva du fortjener? Er du sikker på at denne unge piken egentlig er bra nok for deg? Hva er det som er så fantastisk med henne bortsett fra en fin rumpe og noen pupper? Jenter liker å bli likt og satt pris på, men de liker ikke å bety for mye for en mann. I hvert fall ikke så tidlig. Du må gi henne inntrykket av at du liker henne, men at du enda ikke er helt overbevist.

Hun er sikkert en flott jente, for all del, men akkurat nå er du forelsket, redd for å miste henne og du ser ikke ting objektivt.

Jeg mener at det eneste rette i en slik situasjon er å vise at du er villig til å gå din vei. Kommuniser tydelig at du ikke har noen interesse av å leke katt og mus og at om hun ikke har noen interesse utover å flørte med deg, så er du veldig komfortabel med å gi slipp på henne. Du kan selvsagt si det på en hyggelig og morsom måte.

Den rette holdningen er, "Jeg synes du virker som en spennende jente. Jeg liker deg, er nysgjerrig på deg og har lyst til å bli bedre kjent med deg. Men jeg har selvrespekt og jeg TRENGER ikke deg eller din anerkjennelse i livet mitt. Så om du ikke er interessert i noe mer, så er det best om vi går hver vår vei."

Hva tror du?

Godt svar fra Janus :-)

Og svarene til TS på spørsmålene fra Janus gjør det lettere å forstå.

- Hvorfor invitere til en "ordentlig" date? Ville det ikke bare vært mye lurere å spørre om hun vil være med ut, bli med ut å spise, eller hva du nå hadde tenkt å finne på? Samtidig kommet med forslag på dato, tid, sted?

- Jeg kjenner meg ikke igjen i det å spille kostbar greia, men mulig det er fordi jeg er mye eldre en TS og damen. De gangen jeg virker halvinteressert, er det jo nettopp fordi jeg er det. Men hadde jeg fått en forespørsel på FB om vi skulle ha en "ordentlig date" er det jo mulig jeg kunne ha svart litt overfladisk og spøkende (selv om jeg hadde likt deg), særlig hvis forespørselen ikke var konkret. Det ville jo komme helt an på hvor mye jeg kjente personen som spurte og hvor trygg jeg var på hans motivasjon.

Hva skjer a? ;-)

Skrevet

Bestemte meg vel egentlig bare for å gå videre. Blir for mye mas for meg.

Men jeg tror dere misforstod meg når jeg sa offisiell date. Var ikke sånn jeg ordla meg når vi snakket. Jeg spurte henne bare ut. Greia var bare at jeg blei litt lei den uendelige flørtinga og hintingen uten at det bar noen vei.

Takk for innspill iallefall. Hyggelig at folk bryr seg :)

Skrevet

Bestemte meg vel egentlig bare for å gå videre. Blir for mye mas for meg.

Men jeg tror dere misforstod meg når jeg sa offisiell date. Var ikke sånn jeg ordla meg når vi snakket. Jeg spurte henne bare ut. Greia var bare at jeg blei litt lei den uendelige flørtinga og hintingen uten at det bar noen vei.

Takk for innspill iallefall. Hyggelig at folk bryr seg :)

Synd du ble lei da. Det hadde bare vært og fortsette med kyssing++, og dratt den litt lenger for hver gang, så hadde det utviklet seg.

Det verste jenter vet er å skulle svare på direkte spørsmål ang "forholdet" dere har, og bruk for guds skyld aldri ordet date!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...