Gå til innhold

Rastafletter

Mitsi

Anbefalte innlegg

Det har kanskje et finere navn, men jeg kaller det rastafletter. Er det noen som har erfaring med dette?

Jeg reiser til Spania neste uke, og har veldig lyst til å flette håret. Tenkte jeg ville gjøre det der nede, da det kanskje er noe billigere?

HVor lenge hadde dere håret flettet? Hvordan så håret ut når dere tok det ut? Hvordan var det å vaske håret mens det var flettet?

Har nokså langt hår, så jeg regner med det vil ta litt tid å flette det. Noen som har peiling på ca hvor lang tid det tar?

Venter spent. På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tok rasta når jeg var i Kenya for en haug år siden.. Håret ble helt dødt etterpå men det var egentlig verd det. Det tok 12 timer og da fikk jeg satt i hår og flettene ble nesten helt til hoftene. Det var to som fletta hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kanskje et finere navn, men jeg kaller det rastafletter. Er det noen som har erfaring med dette?

Jeg reiser til Spania neste uke, og har veldig lyst til å flette håret. Tenkte jeg ville gjøre det der nede, da det kanskje er noe billigere?

HVor lenge hadde dere håret flettet? Hvordan så håret ut når dere tok det ut? Hvordan var det å vaske håret mens det var flettet?

Har nokså langt hår, så jeg regner med det vil ta litt tid å flette det. Noen som har peiling på ca hvor lang tid det tar?

Venter spent. På forhånd takk

Jeg har bare flettet håret her i Norge med ekstra hår og det har tatt fra 5,5 til 12 timer.

Hvis det er samme typer fletter dit hvor du skal i Spania som på mange andre feriesteder, type "vanlige" små fletter, tar dette kanskje max 4 timer. (Medregnet at du har langt hår.)

Jeg pleier å ha flettene i 2 mnd omtrent.

Man vasker håret sjeldnere når det er flettet og man må beregne litt lenger tid på det.

Håret mitt bruker å være greit etterpå, man må bare være forsiktig når man tar ut flettene så man ikke drar ut mere hår enn det som ligger løst inne i flettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å få flettet håret like før du skal reise!

Det er veldig lett å bli solbrent i hodebunnen når man har slike fletter, så det er lurt å ha håret som "normalt" under oppholdet i solen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dixie i.i

Jeg tok rastafletter i Norge for et par år siden. De brykte vel 5,5-6 timer på det, da var det 3 stykker som fletta.

Hodebunnen var øm i flere dager etterpå, det klødde... Jeg skulle egenltig vente 14 dager med å vaske det, men det greide jeg ikke.. Måtte bruke spesialshampoo, lukta dødsvondt. Tok de ute etter ca en mnd, da var jeg dødslei!!! Håret var helt greit etterpå, var hos frisøren dagen etter ("ordentlig" frisør) og tok en god hårkur!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pterodactylkake

Ei venninne tok sånne, og eimåned etter var hodebunnen dekket av snøvær? nei flass! Håhå fysj! Pass på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei venninne tok sånne, og eimåned etter var hodebunnen dekket av snøvær? nei flass! Håhå fysj! Pass på!

Dette er nok individuelt.

Jeg har forøvrig aldri hørt om at man skal vente en tid før man vasker håret, men det kan klø litt ja.

Hvis man er i syden så kan det klø ganske mye hvis man får sand i håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Jeg ble faktisk litt i tvil da jeg så Friends igår :wink:

12 timer? Satt du å ble fletta i 12 stive timer da?

Jeg har også hørt at en kan bli solbrent i hodebunnen, men jeg bruker som regel skaut eller caps likevel.

Hmm tror jeg må tenke litt til på dette. Kom gjerne med flere innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.  

Jeg ble faktisk litt i tvil da jeg så Friends igår  :wink:  

12 timer? Satt du å ble fletta i 12 stive timer da?

Jeg har også hørt at en kan bli solbrent i hodebunnen, men jeg bruker som regel skaut eller caps likevel.

Hmm tror jeg må tenke litt til på dette. Kom gjerne med flere innspill.

Jeg tror du bare skal se bort ifra parykken på friends i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt å ble flettet i ca 10 timer i strekk, dødskjedelig og ganske smertefullt på slutten.. Angra ikke da jeg var ferdig, ble ganske fornøyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...