Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mye i terrenget og går(med ett raskt tempo) sammen med hundene mine, når vi går veldig lange turer( spessielt i bratte oppoverbakker) så begynner føttene mine og skjelve når vi er ferdige med turen, hvorfor er det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bruker mye muskler når en går i terreng. Skjelvingen betyr bare at kroppen har fått jobbet :)

Skrevet

Man bruker mye muskler når en går i terreng. Skjelvingen betyr bare at kroppen har fått jobbet :)

ahaa, hørest bra ut! :))

Skrevet

Kramper? Det er ikke uvanlig når man bruker en muskel til utmattelse.

Skrevet

Kramper? Det er ikke uvanlig når man bruker en muskel til utmattelse.

har ikke sakt noe om kramper jeg? skjelvinger bare.

Skrevet

har ikke sakt noe om kramper jeg? skjelvinger bare.

Det var et spørsmål. Jeg forstod ikke helt hva du la i begrepet skjelvinger. Er det leamus du tenker på kanskje? Leamus og krampe er nært beslektet. Det forskjellen er gjerne hvor stor del av muskelfibrene som får (den gale) nerveimpulsen.

http://no.wikipedia.org/wiki/Fascikulasjon

Skrevet

Det var et spørsmål. Jeg forstod ikke helt hva du la i begrepet skjelvinger. Er det leamus du tenker på kanskje? Leamus og krampe er nært beslektet. Det forskjellen er gjerne hvor stor del av muskelfibrene som får (den gale) nerveimpulsen .

http://no.wikipedia....i/Fascikulasjon

nei, kramper=smerter for meg, Skjelving=feks når en fryser, bare at jeg frøs ikke, og var kunn på føttene. Lemus=langt ifra samme følelse som skjelving

Skrevet

Kan det ha noe med lavt blodsukker å gjøre?

Skrevet (endret)

dobbelpost

Endret av baltazar
Skrevet (endret)

Da jeg besøkte et tempel i Thailand så gikk vi opp over 2000 trappetrinn som var stupbratte. Det gikk ganske greit, men nedover var verre da lårmusklene måtte jobbe mer pga. den bratte vinkelen på trappene, totalt over 4000 trappetrinn. Da skalv både jeg og mannen i beina etterpå nettopp fordi musklene var helt gåen. Hadde ikke noe med blodsukker eller andre fenomener å gjøre. Musklene hadde bare fått gjennomgå maksimalt.

Ikke fullt så morro dagen etterpå da jeg hadde gangsperre fra helvete( Hehe)

Endret av *Maja*
Skrevet

Da jeg besøkte et tempel i Thailand så gikk vi opp over 2000 trappetrinn som var stupbratte. Det gikk ganske greit, men nedover var verre da lårmusklene måtte jobbe mer pga. den bratte vinkelen på trappene, totalt over 4000 trappetrinn. Da skalv både jeg og mannen i beina etterpå nettopp fordi musklene var helt gåen. Hadde ikke noe med blodsukker eller andre fenomener å gjøre. Musklene hadde bare fått gjennomgå maksimalt.

Jeg kunne også ha litt skjelving etter tøffe gåturer men tror det var pga lavt blodsukker, husker jeg var sugen på noe søtt, så det gikk fort over da jeg fikk i meg noe sukker.

Skrevet

Jeg kunne også ha litt skjelving etter tøffe gåturer men tror det var pga lavt blodsukker, husker jeg var sugen på noe søtt, så det gikk fort over da jeg fikk i meg noe sukker.

Joda, etter en hard økt så lønner det seg selvsagt å fylle på, men vi drakk energidrikker på veien opp, på toppen og på veien ned, og hadde spist et kraftig måltid før vi startet :) Kan selvsagt være blodsukkeret i det tilfellet som ble nevnt, men av og til så er det rett og slett bare at en har jobbet muskulaturen maksimalt :)

Skrevet

det er slik til meg også, at det føles som at føttene virkelig har fått jobba

Skrevet

He he :-D Har vært i samme tempel for noen år siden. Var faktisk værre å gå ned igjen ja. Morgenen etter, hadde vi vondt bare å gå ned fortauskanten :laugh:

• Liker 1
Skrevet

He he :-D Har vært i samme tempel for noen år siden. Var faktisk værre å gå ned igjen ja. Morgenen etter, hadde vi vondt bare å gå ned fortauskanten :laugh:

Haha! JEG tok turen til noen thaidamer for massasje dagen etterpå. Fy flate! Jeg skrek som om noen slaktet meg: og alle på massasjestudioet holdt på å le seg ihjel!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...