Syden Skrevet 29. september 2012 #1 Skrevet 29. september 2012 Jeg er mye i terrenget og går(med ett raskt tempo) sammen med hundene mine, når vi går veldig lange turer( spessielt i bratte oppoverbakker) så begynner føttene mine og skjelve når vi er ferdige med turen, hvorfor er det slik?
Gjest *Maja* Skrevet 29. september 2012 #2 Skrevet 29. september 2012 Man bruker mye muskler når en går i terreng. Skjelvingen betyr bare at kroppen har fått jobbet
Syden Skrevet 29. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2012 Man bruker mye muskler når en går i terreng. Skjelvingen betyr bare at kroppen har fått jobbet ahaa, hørest bra ut! )
Supraspinatus Skrevet 30. september 2012 #4 Skrevet 30. september 2012 Kramper? Det er ikke uvanlig når man bruker en muskel til utmattelse.
Syden Skrevet 30. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2012 Kramper? Det er ikke uvanlig når man bruker en muskel til utmattelse. har ikke sakt noe om kramper jeg? skjelvinger bare.
Supraspinatus Skrevet 30. september 2012 #6 Skrevet 30. september 2012 har ikke sakt noe om kramper jeg? skjelvinger bare. Det var et spørsmål. Jeg forstod ikke helt hva du la i begrepet skjelvinger. Er det leamus du tenker på kanskje? Leamus og krampe er nært beslektet. Det forskjellen er gjerne hvor stor del av muskelfibrene som får (den gale) nerveimpulsen. http://no.wikipedia.org/wiki/Fascikulasjon
Syden Skrevet 30. september 2012 Forfatter #7 Skrevet 30. september 2012 Det var et spørsmål. Jeg forstod ikke helt hva du la i begrepet skjelvinger. Er det leamus du tenker på kanskje? Leamus og krampe er nært beslektet. Det forskjellen er gjerne hvor stor del av muskelfibrene som får (den gale) nerveimpulsen . http://no.wikipedia....i/Fascikulasjon nei, kramper=smerter for meg, Skjelving=feks når en fryser, bare at jeg frøs ikke, og var kunn på føttene. Lemus=langt ifra samme følelse som skjelving
baltazar Skrevet 30. september 2012 #8 Skrevet 30. september 2012 Kan det ha noe med lavt blodsukker å gjøre?
baltazar Skrevet 30. september 2012 #9 Skrevet 30. september 2012 (endret) dobbelpost Endret 30. september 2012 av baltazar
Gjest *Maja* Skrevet 30. september 2012 #10 Skrevet 30. september 2012 (endret) Da jeg besøkte et tempel i Thailand så gikk vi opp over 2000 trappetrinn som var stupbratte. Det gikk ganske greit, men nedover var verre da lårmusklene måtte jobbe mer pga. den bratte vinkelen på trappene, totalt over 4000 trappetrinn. Da skalv både jeg og mannen i beina etterpå nettopp fordi musklene var helt gåen. Hadde ikke noe med blodsukker eller andre fenomener å gjøre. Musklene hadde bare fått gjennomgå maksimalt. Ikke fullt så morro dagen etterpå da jeg hadde gangsperre fra helvete( Hehe) Endret 30. september 2012 av *Maja*
baltazar Skrevet 30. september 2012 #11 Skrevet 30. september 2012 Da jeg besøkte et tempel i Thailand så gikk vi opp over 2000 trappetrinn som var stupbratte. Det gikk ganske greit, men nedover var verre da lårmusklene måtte jobbe mer pga. den bratte vinkelen på trappene, totalt over 4000 trappetrinn. Da skalv både jeg og mannen i beina etterpå nettopp fordi musklene var helt gåen. Hadde ikke noe med blodsukker eller andre fenomener å gjøre. Musklene hadde bare fått gjennomgå maksimalt. Ikke fullt så morro dagen etterpå da jeg hadde gangsperre fra helvete( Hehe) Jeg kunne også ha litt skjelving etter tøffe gåturer men tror det var pga lavt blodsukker, husker jeg var sugen på noe søtt, så det gikk fort over da jeg fikk i meg noe sukker.
Gjest *Maja* Skrevet 30. september 2012 #12 Skrevet 30. september 2012 Jeg kunne også ha litt skjelving etter tøffe gåturer men tror det var pga lavt blodsukker, husker jeg var sugen på noe søtt, så det gikk fort over da jeg fikk i meg noe sukker. Joda, etter en hard økt så lønner det seg selvsagt å fylle på, men vi drakk energidrikker på veien opp, på toppen og på veien ned, og hadde spist et kraftig måltid før vi startet Kan selvsagt være blodsukkeret i det tilfellet som ble nevnt, men av og til så er det rett og slett bare at en har jobbet muskulaturen maksimalt
Syden Skrevet 30. september 2012 Forfatter #13 Skrevet 30. september 2012 Da jeg besøkte et tempel i Thailand så gikk vi opp over 2000 trappetrinn som var stupbratte. Det gikk ganske greit, men nedover var verre da lårmusklene måtte jobbe mer pga. den bratte vinkelen på trappene, totalt over 4000 trappetrinn. Da skalv både jeg og mannen i beina etterpå nettopp fordi musklene var helt gåen. Hadde ikke noe med blodsukker eller andre fenomener å gjøre. Musklene hadde bare fått gjennomgå maksimalt. Ikke fullt så morro dagen etterpå da jeg hadde gangsperre fra helvete( Hehe) det er slik til meg også, at det føles som at føttene virkelig har fått jobba
Coronas Skrevet 30. september 2012 #14 Skrevet 30. september 2012 Da jeg besøkte et tempel i Thailand så gikk vi opp over 2000 trappetrinn som var stupbratte. Det gikk ganske greit, men nedover var verre da lårmusklene måtte jobbe mer pga. den bratte vinkelen på trappene, totalt over 4000 trappetrinn. Da skalv både jeg og mannen i beina etterpå nettopp fordi musklene var helt gåen. Hadde ikke noe med blodsukker eller andre fenomener å gjøre. Musklene hadde bare fått gjennomgå maksimalt. Ikke fullt så morro dagen etterpå da jeg hadde gangsperre fra helvete( Hehe) He he :-D Har vært i samme tempel for noen år siden. Var faktisk værre å gå ned igjen ja. Morgenen etter, hadde vi vondt bare å gå ned fortauskanten 1
Gjest *Maja* Skrevet 30. september 2012 #15 Skrevet 30. september 2012 He he :-D Har vært i samme tempel for noen år siden. Var faktisk værre å gå ned igjen ja. Morgenen etter, hadde vi vondt bare å gå ned fortauskanten Haha! JEG tok turen til noen thaidamer for massasje dagen etterpå. Fy flate! Jeg skrek som om noen slaktet meg: og alle på massasjestudioet holdt på å le seg ihjel! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå