AnonymBruker Skrevet 29. september 2012 #1 Skrevet 29. september 2012 Forventet mens er 1.oktober. Likevel tok jeg en ebay-test for moro skyld torsdag kveld og fikk svar at jeg var gravid. Morgningen etter tok jeg en test fra apoteket i Norge og den ble også positiv (med en gang!). Men i dag (altså lørdag) fikk jeg negativt resultat på morgningen og nå tok jeg to fra apoteket og de er også negative. Hva kan ha skjedd? Anonym poster: 773d3fda779e7f8cd76ee74461a1635f
AnonymBruker Skrevet 29. september 2012 #2 Skrevet 29. september 2012 kan vere at urinen din ikke er like konsentrert og du da ikke får respons. Ellers kan det jo dessvere også vere at noe ikke er som det skal. Du må nesten bare enten prøve å vente å teste igjen, eller gå til legen og ta blodprøver for å se om du har stigende graviditetshormon. Anonym poster: 54a8a3ef8bc18e70736120ab0b9c1229
Athene Skrevet 29. september 2012 #3 Skrevet 29. september 2012 I og med at du har fått to positive tester, er det en av to som har skjedd: - testene du brukte først var mer sensitive, og slo derfor ut på lavere hcg nivåer. Det kan også være for svak konsentrasjon i urinen. - Det kan være snakk om en kjemisk graviditet. Det vil sli at egget såvidt har festet seg, begynt å produsere hcg, for deretter å ikke overleve likevel. Er sistnevnte tilfelle vil mens dukke opp i løpet av få dager. 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2012 #4 Skrevet 29. september 2012 I og med at du har fått to positive tester, er det en av to som har skjedd: - testene du brukte først var mer sensitive, og slo derfor ut på lavere hcg nivåer. Det kan også være for svak konsentrasjon i urinen. - Det kan være snakk om en kjemisk graviditet. Det vil sli at egget såvidt har festet seg, begynt å produsere hcg, for deretter å ikke overleve likevel. Er sistnevnte tilfelle vil mens dukke opp i løpet av få dager. Jeg har brukt samme tester begge dager, altså brukte sensetive tester kjøpt på ebay både på kvelden da jeg viste positivt, og i dag morges da den plutselig var negativ. Da snakker vi vel om alternativ nr.2 for min del. Men er det mulig for hcg-nivået å synke så raskt? Den siste testen i går var knallsterk positiv, mens idag er det ikke antydning til strek. Anonym poster: 773d3fda779e7f8cd76ee74461a1635f
apple54 Skrevet 29. september 2012 #5 Skrevet 29. september 2012 (endret) Hcg skal i teorien ca dobles for hver dag, men du er så tidlig ute så det er vanskelig å si. Det kan være hva som helst: feil på test, lav konsentrasjon osv. Ta en ny test imorgen tidlig. Jeg tror at det er litt tidlig å teste eller noe feil med testen. Litt rart at streken plutselig "forsvant". Endret 29. september 2012 av apple54
AnonymBruker Skrevet 29. september 2012 #6 Skrevet 29. september 2012 Hcg skal i teorien ca dobles for hver dag, men du er så tidlig ute så det er vanskelig å si. Det kan være hva som helst: feil på test, lav konsentrasjon osv. Ta en ny test imorgen tidlig. Jeg tror at det er litt tidlig å teste eller noe feil med testen. Litt rart at streken plutselig "forsvant". Jeg syntes også det er merkelig at det gikk fra så sterk strek til ingenting fra den ene dagen til den andre. Men nå har jeg googlet meg i hjel og ser at det er en haug av andre der ute som har opplevd det samme som meg og for dem har det vært kjemisk graviditet. Men nå tok jeg en sånn test fra ebay igjen og den viser en svak strek. Må vel bare vente å se hva dette er for noe. Får jo ordentlig svar innen noen dager uansett. Anonym poster: 773d3fda779e7f8cd76ee74461a1635f
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #7 Skrevet 30. september 2012 I og med at du har fått to positive tester, er det en av to som har skjedd: - testene du brukte først var mer sensitive, og slo derfor ut på lavere hcg nivåer. Det kan også være for svak konsentrasjon i urinen. - Det kan være snakk om en kjemisk graviditet. Det vil sli at egget såvidt har festet seg, begynt å produsere hcg, for deretter å ikke overleve likevel. Er sistnevnte tilfelle vil mens dukke opp i løpet av få dager. Må stille deg noen spørsmål til jeg, siden det virker som dy har peiling på dette. Nå har jeg googlet litt og ser at mange mener egget fester seg rundt 6dpo. Men da jeg tok testen som viste positiv var jeg 12dpo, vil ikke det si at egget har festet seg allerede? Eller kan det hende at det fortsatt var hcg i kroppen som ga utslag på testen den dagen, men at det var borte da jeg tok testen dagen etter som viste negativ? Blir så gal av å vente! Vet at det kanskje ikke virker allverdens å vente noen dager til, men er så vanskelig å prøve å ikke finne ut av det på egenhånd. Vil så gjerne at det skal være en liten spire der inne så holder fast ved hvert eneste lille håp. Anonym poster: 773d3fda779e7f8cd76ee74461a1635f
Athene Skrevet 1. oktober 2012 #8 Skrevet 1. oktober 2012 Må stille deg noen spørsmål til jeg, siden det virker som dy har peiling på dette. Nå har jeg googlet litt og ser at mange mener egget fester seg rundt 6dpo. Men da jeg tok testen som viste positiv var jeg 12dpo, vil ikke det si at egget har festet seg allerede? Eller kan det hende at det fortsatt var hcg i kroppen som ga utslag på testen den dagen, men at det var borte da jeg tok testen dagen etter som viste negativ? Blir så gal av å vente! Vet at det kanskje ikke virker allverdens å vente noen dager til, men er så vanskelig å prøve å ikke finne ut av det på egenhånd. Vil så gjerne at det skal være en liten spire der inne så holder fast ved hvert eneste lille håp. Anonym poster: 773d3fda779e7f8cd76ee74461a1635f Egget fester seg normalt på dag 7-11, for de aller fleste nærmere dag 7. For noen ytterst få på dag 4-6 eller 12-14. I det egget fester seg begynner doblingen av hcg. Normalnivået i kroppen er 2-5. De mest sensitive testene vil derfor slå ut 2-3 dager etter at egget fester seg. Som du forstår er ikke dette ett enkelt regnestykke. I tillegg kommer andre faktorer, som at urinen har ulik konsentrasjon fra test til test, nyrene er mer/mindre effektive, hver test varierer litt i sensibilitet, du dypper i ulik tid, og så videre.... Det at du testet positivt 12 DPO, deretter negativt rett etterpå kan enten bety at egget festet seg og slapp tidlig, eller at det festet seg sent og slapp med en gang.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #9 Skrevet 1. oktober 2012 Egget fester seg normalt på dag 7-11, for de aller fleste nærmere dag 7. For noen ytterst få på dag 4-6 eller 12-14. I det egget fester seg begynner doblingen av hcg. Normalnivået i kroppen er 2-5. De mest sensitive testene vil derfor slå ut 2-3 dager etter at egget fester seg. Som du forstår er ikke dette ett enkelt regnestykke. I tillegg kommer andre faktorer, som at urinen har ulik konsentrasjon fra test til test, nyrene er mer/mindre effektive, hver test varierer litt i sensibilitet, du dypper i ulik tid, og så videre.... Det at du testet positivt 12 DPO, deretter negativt rett etterpå kan enten bety at egget festet seg og slapp tidlig, eller at det festet seg sent og slapp med en gang. Tusen takk for svar! I dag våknet jeg med de sterkeste mensensmertene jeg noen gang har opplevd. Ikke mye blod, men vanlig mensen sett bort fra de enorme smertene. Regner med at det var en kjemisk graviditet da. Er det noe man kan gjøre for å minske sjansene for at det samme skjer neste gang? Anonym poster: 773d3fda779e7f8cd76ee74461a1635f
Athene Skrevet 1. oktober 2012 #10 Skrevet 1. oktober 2012 Tusen takk for svar! I dag våknet jeg med de sterkeste mensensmertene jeg noen gang har opplevd. Ikke mye blod, men vanlig mensen sett bort fra de enorme smertene. Regner med at det var en kjemisk graviditet da. Er det noe man kan gjøre for å minske sjansene for at det samme skjer neste gang? Anonym poster: 773d3fda779e7f8cd76ee74461a1635f Nei, med mindre du har helt i deg store mengder alkohol eller koffein er det lite du kan gjøre selv. De sier at ca halvparten av alle befruktninger ender i kjemisk graviditet, som oftest helt uten grunn. Det er de færreste som oppdager det, da mens kommer omtrent som vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå