Gå til innhold

"Feil på simkort"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt en Nokia lumia 610. Hadde tidligere en gammel mobil med et vanlig simkort, nå måtte jeg bytte til micro sim.

Jeg gikk inn på Minside på netcom, tastet inn simkortnummer.

Alt skal være i orden, men det er det ikke.

Når jeg slår på mobilen står det "Feil på simkort. Simkort mangler eller er ugyldig"

Tar det tid før den kan brukes, eller skal det egentlig skje så fort nummeret er tastet inn?

Hva kan være galt?

Anonym poster: f8a4e89ce10dae5e02d7ff023dde26b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få kundeservice til å sjekke simkortnummeret opp mot ditt mobilnummeret, har opplevd at noen simkort ikke har blitt "riktig" registrert. Har du også tatt ut og inn simkortet? Hvis du kjenner noen med mobil som bruker mikrosim så prøv gjerne i deres telefon. Er det samme problem der er det garantert simkortet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Tok ut og inn simkortet. Hadde ikke satt det langt nok inn.. :rodme: Nå funker det. Takk for hjelpen!

Det gamle simkortet er stengt, men er det mulig å få overført ting som er lagret på det til det nye? Har jo drøssevis av tlfnummer der som jeg skulle hatt.

Anonym poster: 8c82a04b755dab6ce25eca08665a112d

Skrevet

Nei, i utgangspunktet er det egentlig ikke det, dessverre. Derfor har en del operatører mulighet til å lagre kontakter i en database slik at de ikke blir borte.

Skrevet

Jeg har ikke behov for å være på internett med mobilen. Men et par ganger har jeg kommet borti en knapp, så jeg havner på Bing søk på nettet. Det står også 3G øverst på skjermen...

Redd for at jeg skal være logget på også kommer det regning eller noe.

Hvordan kan jeg slå av internettfunksjonen helt?

Skrevet

Hmm, jeg kan dessverre ikke gi et godt svar siden det er en funksjon på selve telefonen. Eller, du kan faktisk be operatøren din om å sperre for GPRS og internett helt, men på min telefon så slår jeg bare av "mobile data". Selv om du kommer inn på bing, men siden ikke lastes opp (dvs at det f.eks står www.bing.com i nettleseren, men at siden er helt hvit), så blir du ikke trukket mb, det er kun når en side lastes opp at det skjer. Enten må du høre med noen som har din telefon, eventuelt kan du jo ringe Nokia også, de vet hvordan du sperrer for databruk på mobilen.

Skrevet

Får ikke kontakt med Netcom eller Nokia før mandag. Håper noen her har peiling..

Takk for svar!

Skrevet

Jobber selv for kundeservice, men ikke Netcom da. Men uansett.

Du kan eventuelt be Netcom aktivere ditt gamle SIM kort slik at du kan kopiere kontaktene til din telefon, eller ta backup av dem (Finnes applikasjoner for dette på Appstoren til Windows Phone), eventuelt lagre kontakt listen (husker ikke hvilket fil format det blir) og sende dette til deg selv på epost eller slikt.

Deretter kan du ringe dem igjen og be dem aktivere det nye. Aktivering av sim kort tar 2 sekunder.

Når det gjelder Internet så kan går det an å sperre for GPRS, det er det noe netcom som gjør ja. Tror det går an å sette en grense på selve telefonen din, der du kan gjøre slik at du ikke kan bruke mer en f.eks 200MB. Dette kan jeg i hvert fall på min Galaxy Note.

Skrevet

Tok ut og inn simkortet. Hadde ikke satt det langt nok inn.. :rodme: Nå funker det. Takk for hjelpen!

Det gamle simkortet er stengt, men er det mulig å få overført ting som er lagret på det til det nye? Har jo drøssevis av tlfnummer der som jeg skulle hatt.

Har du egentlig prøvd å bruke det gamle kortet i den nye mobilen? Jeg har fint kunnet bruke mitt gamle kort til å overføre alt som er på den til telefonen selv om det er stengt. Det er bare stengt for bruk på den måten at du ikke kan ringe og slikt..

Skrevet

Den gamle mobilen er veldig gammel, 7år ca, og har "gammeldags" simkort. Den nye mobilen har micro sim. Det gamle kortet er for stort å bruke i den nye mobilen.

Skjermen til den gamle mobilen har gått i svart, så jeg får ikke til å bare kopiere kontaktene mine for hånd heller. Kan låne en annen mobil da. Skal prøve det!

Og kontakte netcom så de kan sperre nettet. Evt finne ut av hvor mye det egentlig koster, og ha en viss grense på bruken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...