Gå til innhold

Sliter med treningsmotivasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter så innmari med treningsmotivasjonen for tia, og det irriterer meg noe grenseløst! Har et latterlig lavt mål som er å trene to ganger i uka. En dag styrke og en dag kondisjon. Føler jeg har falt heeeelt av lasset nå. Utløpet av de tre siste ukene har jeg trent tre ganger.

Noen tips som kan hjelpe meg igang igjen? Aldri vært noe spess glad i å trene, men jeg vet hvor bra det er for kroppen min. Baaaaah!

Anonym poster: b61c77613367b8ec0b94d83a03fca8d0

Videoannonse
Annonse
Gjest Vena Cava
Skrevet

Jeg sliter med motivasjonen hele tiden. Det eneste som hjelper meg er å tvinge med selv, og selvfølgelig det å se og kjenne resultater er jo en motivasjon bare det.

Skjønner hvordan du har det men bare prøv å tving deg opp av sofaen de første dagene. Det verste er å få på seg treningsklærne. Da er som regel det verste overstått.

Sjekk ut nye trenings videoer på YouTube, nye treningstimer på senter, om dt er noe du kunne tenkt deg?

Jeg varierer litt, men jogger som regel 3-4 ganger i uka, selv om jeg syns til tider at det er forbanna kjedelig og hater meg selv for å tvinge meg selv til noe sånt. Men,det er for meg enda verre følelse å bare drite i det og la kroppen forfalle og bli dårligere og dårligere form. Den følelsen vil jeg ikke sitte igjen med mer..

Har du ikke noen du kan trene sammen med? Alt blir morsommere når man er to :)

Gjest Trolltausa
Skrevet

Det som er riktig for meg, er å skrive det inn i avtaleboka.

Det som står i avtaleboka er bindende, selv avtaler med meg selv. :)

Skrevet

Kanskje variere treningen mer? Kanskje du ikke helt har funnet din type trening?

Eller få med deg én venn eller flere og gjør det sammen! Kjøp deg nye og fine trenings klær som du kan vise deg fram i! :-)

Ellers så vil jeg også bare si at du skal gi deg et klapp på skulderen for at du trener to ganger i uken, det er langt mer enn hva mange kan si. For å opprettholde en normal sunn kropp er det heller ikke nødvendig med mer enn 2-3 treningsøkter i uken:) Så stå på videre!

Skrevet

Lag en trenings-ukeplan?:) Selv setter jeg opp hva jeg skal trene og om jeg skal gjøre det før eller etter jobb(kommer an på når på dagen jeg skal på jobb). Funker gull for meg:)

Skrevet

Don't think, just act.

Det er ikke alltid jeg finner motivasjon på å gå på jobb heller, men jeg gjør det likevel. For jeg har en avtale med noen (arbeidsgiver). Det er ikke alltid jeg finner motivasjon for å gå på trening, men jeg gjør det likevel. For jeg har en avtale med meg selv.

Anonym poster: 3b407d1223da4c7d677221c50e2a7a52

Skrevet

Idag hadde jeg ikke sånn kjempelyst til å dra ut og jogge, men jeg gjorde det alikevel, fordi jeg vet at følelsen etterpå er så bra! Dessuten har jeg satt meg et mål- og for å nå det målet må jeg jogge regelmessig. En avtale med seg selv som h*n over meg sier..

Skrevet

Don't think, just act.

Det er ikke alltid jeg finner motivasjon på å gå på jobb heller, men jeg gjør det likevel. For jeg har en avtale med noen (arbeidsgiver). Det er ikke alltid jeg finner motivasjon for å gå på trening, men jeg gjør det likevel. For jeg har en avtale med meg selv.

Dette er det beste motivasjonstipet jeg har hørt! Noen gang. Takk. :D

Skrevet

Idag var jeg så trøtt at jeg trodde jeg skulle stupe, men kastet på meg treningsklær og hoppet på mølla og bare løp. Er ikke alltid jeg er supergiret, men når jeg først er i gang så er det en herlig følelse og spesielt etterpå når en kjenner at kroppen har jobbet :)

Skrevet (endret)

Les fitness/treningsblogger, se på motivasjonsbilder på f.eks. weheartit.com (søk på f.eks. exercise, exercising, motivation osv.), eller evt. google, finn en treningsmetode du synes er gøy!

Update: legger med et bilde.

tumblr_m4yh29jDsM1rr3vrwo1_500_large.jpg

Endret av super-s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...