Gå til innhold

Skal begynne på treningsstudio neste uke. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg endelig samlet meg til å begynne melde meg inn på et treningsstudio!

Jeg begynner og betaler fra og med neste uke sammen med kjæresten min og ei veninne. Vi tenkte på å betale for tre ganger i uka, men tror dere det er greit med det samme, eller er det for brått?

Vil også legge til at jeg ikke har vært aktiv på 3 år og at jeg sliter en del med astma og allergi.. Det er vår her nå, så jeg puster litt tyngre nå enn før.

Uansett så gleder jeg meg til å begynne å trene igjen! Målet mitt er å få bedre kondis pga astmaen og at cellulittene forsvinner litt til bikinisesongen begynner :)

Skal forresten ha en veiledningstime også, men jeg lurer på hva dere personlig mener også og om dere har noen tips! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det JEG mener er det beste er en kombinasjon av styrke, kondisjon og noe som øker balanse og smidighet (f.eks yoga). Sats på å øke kondisjonen og i tillegg trene de store muskelgruppene i begynnelsen. Etterhvert kan man gå over til å trene flere muskelgrupper.

Utnytt gruppetimer for alt det er verdt - her får man veiledning, motivasjon og god trening. Prøv ut de forskjellige gruppetimene og finn noe du liker. Å ha det kjekt på trening er alfa og omega!

Det kan være kjipt de første ukene, og du føler gjerne at det er vondt og at du ikke får det til. Hold ut! Etter en måneds tid eller så kommer du til å syns det er kjekt.

Når jeg begynte å trene var jeg lei etter fem minutter på spinning, og syns det bare var grusomt vondt. Nå elsker jeg det! Det beste jeg vet er å bare gi alt jeg har, se at pulsen nærmer seg 100% av maxpuls og kjenne hvor ufattelig vondt/godt det er. Man får virkelig et kick av det!

Lykke til med treningen :-)

Anonym poster: 4abb54e71d73f7dfcbea10dacccdd76e

• Liker 2
Skrevet

Ikke begynn for hardt, da blir du dønn støl og ikke ønsker å trene mer. Bare husk at å bli litt støl er greit, men ikke sånn at det er vanskelig å komme ut av sengen dagen derpå.

Lykke til :biggrin:

Skrevet

Ikke begynn for hardt, da blir du dønn støl og ikke ønsker å trene mer. Bare husk at å bli litt støl er greit, men ikke sånn at det er vanskelig å komme ut av sengen dagen derpå.

Lykke til :biggrin:

Signerer den:p Om man trener seg til blods holdte jeg på å si, så frister det jo ikke akkurat til gjentagelse:P

Skrevet

Noe av det beste jeg kan komme med etter alt annet som er sagt, er å skrive logg for å se fremgangen.

En litt detaljert en med dato, resultatene og skrive kommentar om hvor tungt det var den dagen osv.

Er så gøy å se etter noen mnd hvor langt man har kommet :)

Skrevet

AB: Kjenner jeg blir litt nervøs for gruppetimer, er redd jeg blir kjempesliten før de andre, om jeg må ta pauser eller bare stoppe opp... Altså, er redd jeg føler meg svak eller om jeg ikke klarer å komme i mål. Tror det er best med gruppetimer når jeg har kommet litt i gang så jeg føler meg mer sikker på meg selv, men jeg skal uansett sjekke ut gruppetimene neste gang jeg er der så jeg vet hva man kan delta i! :biggrin:

Coronas: Ok, siden jeg har astma så må jeg uansett begynne sakte og forsiktig for å så gradvis trene hardere :) I går var jeg i barneselskap og hadde en ettåring på armen i 10-15 minutter. Våkna KJEMPESTØL i armene idag! Herregud.. :rodme:

Siggen!: Det var en veldig god ide! :) Skal begynne med det ja, kunne jo til og med åpnet en treningsblogg på KG etterhvert, hehe..

Skrevet

AB: Kjenner jeg blir litt nervøs for gruppetimer, er redd jeg blir kjempesliten før de andre, om jeg må ta pauser eller bare stoppe opp... Altså, er redd jeg føler meg svak eller om jeg ikke klarer å komme i mål. Tror det er best med gruppetimer når jeg har kommet litt i gang så jeg føler meg mer sikker på meg selv, men jeg skal uansett sjekke ut gruppetimene neste gang jeg er der så jeg vet hva man kan delta i! :biggrin:

Veldig ofte er det mulig å se inn i gruppetreningssalen, så et tips er å se et par minutter på de timene du har lyst til å gå på. Da vil du få et lite hint om intensitet, hvilke øvelser som gjøres og - ikke minst- hva slags folk det er som deltar. Det er fort gjort å tro at alle er i toppform og ikke har et kilo for mye, men sannsynligvis vil du se at det er allslags folk der og at det ikke er noe å være redd for :)

Anonym poster: 0331b78f709adf553bf4867395ca5e60

• Liker 1
Gjest barista
Skrevet

Det kommer helt ann på hva slags person du er. Klarer du å pushe deg selv, har du nok bedre utbytte av å trene selv, med variert kondis/styrke.

Er du som meg, og sluntrer unna når det er bare degselv, så er gruppetimer fantastisk til å pushe, utfordre og dra i gang.

Anbefaler deg å ønske deg PT timer til jul, for å få trent skikkelig, også komme i gang! Beste jeg noen gang har gjort! :D Nå vet jeg hva jeg skal gjøre..

Ellers, hopp på intro timen!

Skrevet

Betale for tre ganger i uken? Er det noe nytt? Finnes bare månedsmedlemskap her jeg bor. :klo: Eller så kan man vel kjøpe klippekort, men med ganske høy pris.

Uansett ville jeg bare anbefale deg om å få veiledningstime på apparater med en gang. Da får du et skjema med hvilke høydeinnstillinger og vektinnstillinger som passer deg! De fleste treningssentere tilbyr dette gratis til nye medlemmer. :)

Skrevet

AB: Følte meg bedre etter at jeg leste innlegget ditt :) Skal ta en titt neste gang jeg er der!

Barista: Skal prøve begge deler, så da finner jeg nok fort ut hva jeg passer best til. Forresten, hva er PT timer? :)

Chloe- : Jeg bor i utlandet, vet ikke helt hvordan det er der siden jeg aldri har vært medlem på et treningsstudio før. Her kunne jeg velge hvor mange ganger jeg ville trene, men jo flere dager, jo mer koster det. Kan også være så lenge jeg vil, men tenker at 1,5 timer er nok i begynnelsen.

Har forresten vært på veiledningstimen i dag! Treneren veide meg og sjekket hvor stor fett og muskelprosent jeg har og alt var bra, bortsett fra at jeg har en større fettprosent på innsiden av kroppen enn utenfor, men ikke noe alvorlig.

Siden jeg ikke trenger å gå ned i vekt, skal jeg heller satse på å trene musklene mine, spesielt rumpe og lår siden jeg sliter med cellulitter. Har dere noen tips for å bli kvitt cellulitter fort? :D

Gjest barista
Skrevet

PT = personlig trener. Koster endel, men det lønner seg. Da får du ordentlig treningsprogram, og virkelig svettet og kjørt deg.. Du får litt bedre og ordentlig oppfølging. :-) Anbefales!

Skrevet

Åja! Men når man melder seg inn på et treningsstudio i Norge, får man en veiledende time før man begynner?

Veiledningstimen min gikk ut på å bli tatt mål av, hva jeg ville få ut av treningen for å deretter få et treningsprogram å følge. Det får jeg først vite den første treningstimen min, som forhåpentligvis er i morgen.

Sånn som jeg forsto det, skal denne treneren følge meg gjennom hele måneden for å så ta mål igjen på slutten av måneden. Er det sånn en personlig trener er også? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...