Gå til innhold

Huden begynte plutselig å flasse - det gjør vondt.

Anbefalte innlegg

Gjest Aphrodite
Skrevet (endret)

Heisann :-)

Jeg har en stund gått på Clinique sin renseserie og vært fornøyd. (Den 3-step serien) Jeg tenkte at jeg skulle gå over til noe annet, og jeg venter noen produkter fra MD i posten. Men problemet er at nå har jeg sluttet med clinique pga jeg fikk så tørre poser under øyne. De begynte å flasse.

Nå flasser også partiet rundt nese, øyebryn og øyer. Altså huden har blitt ordentlig tørr og den gjør vondt. Det begynte å bli sånn etter en 10 uken med Clinique. Jeg skjønner at jeg må holde meg unna Clinique nå, men er det noen mulighet for å få vekk smertene med denne flassingen?

Det er store flak som faller av. Og det varierer fra dag til dag altså hvor store flakene er. Det er helt ekstremt rundt øyebrynene og nesa.

Noen spesiell fuktighetskrem? Eller bare la huden klare seg selv uten rens eller noe sånt?

Jeg er helt grønn på dette område.

Evt. noen produkter som funker bra til dette? Jeg holder meg unna all hudsminke, men det virker ikke som det hjelper. Det har vart i 1 uke nå.

Unnskyld for dårlige beskrivelser. - men jeg greier ikke forklare det bedre.

Har brukt masse hudkrem for å prøve å få balanse i huden igjen, men det hjelper ikke. Hudpleier sa at hun ikke orket å se på det (fordi hun var så sliten.) Jeg fikk heller ikke bestille time.. Så føler meg litt.. dust.

Jeg har også brukt en feeet hudkrem, da begynte huden å flasse mer. Og med en som ikke var så fet, så flasset den også endel.

Og jeg har gått på en antibiotikakur for en stund siden. Hvis det skal ha noe å si.

Endret av Aphrodite
Videoannonse
Annonse
Gjest Swarovski
Skrevet

Dette er ikke jeg noen ekspert på. Men hvis det gjør vondt, og du fortsetter å flasse på samme sted så lenge, så ville jeg faktisk gått til legen. Usikker på om han har noen gode råd og kremer. Men du kan i hvert fall få smertestillende :gjeiper:

Og har du ikke noen flere hudpleiere i området? Som kanskje er noe dyktigere...

Skrevet

De produktene er GRUSOMME. Gikk på smellen og kjøpte 3-step'en for fet hud selv, og etter typ to-tre uker var det nesten så det rant fett nedover ansiktet mitt. Og det sier ganske mye. Produktene er veldig harde mot huden. Ville ha kastet dem med en gang.

Anonym poster: 5607660c454ab04cb0204d428792fb0e

• Liker 1
Skrevet

Høres nesten ut som en allergisk reaksjon. Om det er smertefullt ville jeg fått time hos en dermatolog, ikke gå til vanlig lege. De kan nesten ingenting om hud.

Skrevet

Det er uansett viktig at du ikke begynner med MD produkter før huden din er helt bra igjen!

Tar du omega-3? Det er viktig at huden også blir smurt fra innsiden.

Det er viktig at du bruker en krem som gir fukt og ikke bare fett. Når huden begynner å bli litt bedre, ville jeg brukt en veldig mild skrubb og så fuktighetsmaske. Er det en hudpleiesalong i nærheten der du kan få noen prøver på Decleor? Uansett hva du skal ha er det viktig å prøve produktet før du kjøper.

Anonym poster: cd5b667657673f2449bef78a80ea03cc

• Liker 1
Skrevet

Måtte bare inn for å se hvorfor det gjorde vondt når hunden din begynte å flasse. Leste visst litt feil...

Anonym poster: a48b51c5b8eb2bb9be6b10ece04940cf

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det høres ut som disse rutinene rett og slett blir for mye for huden... Så hvis jeg var deg ville jeg i første omgang tatt en pause fra hele rutinen, faktisk bruke så lite vann og rensemidler som mulig hver dag, og bare smøre på med en god fuktighetskrem med jevne mellomrom.

Når man renser huden så fjerner man faktisk mange naturlige oljer, og konsekvensen da blir tørr hud med flass, svie og kløe. Så gi huden en pause fra alt dette og tilfør fuktighetskremer :)

Anonym poster: 94c5fbec9c81b8a925eb7036aadf4134

Skrevet

Kanskje Cicaplast kan være noe for deg? Kan lese omtale av den her: http://beautydeconst...i-seriost-hvor/

Hvorfor det? Silikon og glyserin er ikke akkurat det beste du kan smøre på huden...

Gjest Aphrodite
Skrevet

Dette er ikke jeg noen ekspert på. Men hvis det gjør vondt, og du fortsetter å flasse på samme sted så lenge, så ville jeg faktisk gått til legen. Usikker på om han har noen gode råd og kremer. Men du kan i hvert fall få smertestillende :gjeiper:

Og har du ikke noen flere hudpleiere i området? Som kanskje er noe dyktigere...

Jeg ringte legen og han sa at han ikke kunne gjøre noe. Får ny lege ved månedskiftet, så skal prøve der. Han sa at jeg måtte bite tenna sammen, æsj.

De produktene er GRUSOMME. Gikk på smellen og kjøpte 3-step'en for fet hud selv, og etter typ to-tre uker var det nesten så det rant fett nedover ansiktet mitt. Og det sier ganske mye. Produktene er veldig harde mot huden. Ville ha kastet dem med en gang.

Anonym poster: 5607660c454ab04cb0204d428792fb0e

De er kastet! Jeg skal ikke gå på den smellen igjen nei. Jeg ble frelst på Gardemoen når jeg var der, og trodde det var mirakelprodukter.. Vel vel.

Høres nesten ut som en allergisk reaksjon. Om det er smertefullt ville jeg fått time hos en dermatolog, ikke gå til vanlig lege. De kan nesten ingenting om hud.

Skal sjekke det opp. Det gjør kjempe vondt..

Det er uansett viktig at du ikke begynner med MD produkter før huden din er helt bra igjen!

Tar du omega-3? Det er viktig at huden også blir smurt fra innsiden.

Det er viktig at du bruker en krem som gir fukt og ikke bare fett. Når huden begynner å bli litt bedre, ville jeg brukt en veldig mild skrubb og så fuktighetsmaske. Er det en hudpleiesalong i nærheten der du kan få noen prøver på Decleor? Uansett hva du skal ha er det viktig å prøve produktet før du kjøper.

Jeg tar omega 3 ja! Og jeg venter på MD produktene enda, men skal da ikke begynne med dem før huden er normal igjen. Nei, hudpleiesalongen i nærheten fører Babor mener jeg. De syntes Decleor er no dritt.

Jeg har brukt Decleor en stund før, og da var huden fin. Kan evt bestille de produktene som passet meg bra.

Måtte bare inn for å se hvorfor det gjorde vondt når hunden din begynte å flasse. Leste visst litt feil...

Anonym poster: a48b51c5b8eb2bb9be6b10ece04940cf

:fnise:

Jeg synes det høres ut som disse rutinene rett og slett blir for mye for huden... Så hvis jeg var deg ville jeg i første omgang tatt en pause fra hele rutinen, faktisk bruke så lite vann og rensemidler som mulig hver dag, og bare smøre på med en god fuktighetskrem med jevne mellomrom.

Når man renser huden så fjerner man faktisk mange naturlige oljer, og konsekvensen da blir tørr hud med flass, svie og kløe. Så gi huden en pause fra alt dette og tilfør fuktighetskremer :)

Anonym poster: 94c5fbec9c81b8a925eb7036aadf4134

Det var bare 3 trinn og en fuktmaske iløpet av uken. Men den renseren har jeg funnet ut var helt grusom på huden min. Den forårsaket mye av flasset.

Men jeg har latt huden få ta en pause og bruker bare fuktighetskrem. Null sminke.

Kanskje Cicaplast kan være noe for deg? Kan lese omtale av den her: http://beautydeconst...i-seriost-hvor/

Hvorfor det? Silikon og glyserin er ikke akkurat det beste du kan smøre på huden...

Tror jeg holder meg unna denne for nå. Men takk for tipset. Jeg er veldig redd hvis jeg påfører noe som ikke er så fantastisk nå, så klikker det helt for huden min.

:grine: Jeg har også begynt å flasse på haka. Heeelt fantastisk.

Takk for hjelpa. Dere er konge.

Skrevet

Du har rett i at silikon og glyserin ikke nødvendigvis er det beste for huden, men begge er ingredienser som "alle" tåler, og disse ingrediensene sammen bidrar til å beskytte huden og hindre tap av fuktighet (hvis jeg husker korrekt, jeg er ingen hudpleier/lege, har bare en enorm interesse for faget).

Når det er sagt, så er det ikke disse ingrediensene som de aktive i Cicaplast, det er en eller annen plateingrediens som jeg ikke husker navnet på, som virker veldig positivt på hudens helingsprosess. Meda-ett-eller-annet heter den.

Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men jeg tyr i alle fall til denne om huden min av en eller annen grunn skulle være rød/sår/flassende, og jeg syns den fungerer utmerket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...