AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #1 Skrevet 28. september 2012 Er 19 år, har akkurat fullført to år yrkesfag og ett tredje år påbygg hvor jeg strøk. Tenkte å ta ett friår med jobbing, men viser seg at det er vanskelig å få seg jobb. Derfor vurderer jeg nå og begynne på en annen linje yrkesfag, og gå dette i to år før jeg tar opp igjen påbygg og fortsetter med andre studier etter det. Vet det vil bli slitsomt, men er veldig motivert for å gå denne yrkesfaglinjen. Men er det lurt? Eller burde jeg fortsette og søke jobb og håpe på det beste? Må ta opp igjen påbygg senere uansett. Takk for svar! Anonym poster: ac22745d0f9f64eb3e10b06580dd4ade
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #2 Skrevet 28. september 2012 Jeg ser ikke poenget med å gå to år på yrkesfag dersom du ikke har planer om å ta lærlingtiden etterpå. Er det aktuelt å ta opp de fagene du strøk i på påbygging som privatist, samtidig som du eventuelt jobber? Det virker som om du har mulighet til å bo hjemme hos foreldrene dine (siden du vurderer å starte på skole igjen), og da er det vel ikke krise om du ikke har full jobb, men kanskje en deltidsjobb mens du tar oppigjen fag. Anonym poster: 0905ecb289b8aeadc419b8c6ac9345a2 2
JohnS Skrevet 29. september 2012 #3 Skrevet 29. september 2012 Hvordan skal du få dette til? Du har ikke rett til tre ekstra år med VGS. Siden du skriver at du har tenkt å fortsette med andre studier og ikke ta læretid ser jeg ikke helt poenget med å gå to år til med yrkesfag. Du blir jo ikke kvalifisert til noe. Hvorfor ikke bare bruke et år på å ta opp påbygg og så begynne på høyere utdanning? Eventuelt bare ta forkurs hvis du vil begynne på en ingeniørutdanning (ikke bioingeniør)? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå