Gå til innhold

mamma har fått kreft,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonym poster: 4289f5fdb8429b381a098fc95eb90265

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom visst ani enter-knappen for fort der. meg som er TS

men hvordan kan jeg hjelpe henne ? :( hun er så lei seg. det er jo vi alle. vet ikke egentlig hva mer jeg kan si. Har noen lyst å dele noen fine historier kansje? :( for å få kvelden til å gå..

Skrevet

Ååå, har ingen erfaringer å dele desverre. Men helsevesenet har aldri vært så flinke i å gjøre folk friske som det de er nå.

En god klem sendes til deg :klem:

Skrevet

Det er visst viktig å spise sunn mat, da dt ofte er kroppen som ikke klarer å holde seg frisk av seg selv. Salat med cashewnøtter, stekt kylling og ris. Te istedet for kaffe. Det gjelder vel å begrense påkjenningene på kroppen.

Anonym poster: 5d451c7652d1c2d4d5b218ce4b357773

• Liker 1
Skrevet

tusen takk for oppmuntrende ord Nalaya. hjelper masse. ja hun er fast bestemt på å gjøre alt hun kan for å klare seg. spise sundt osv

:(

TS

• Liker 1
Skrevet

Pappa fikk påvist lungekreft med dødlig utgang forrige uke og jeg skal innrømme at jeg har vert ganske nedbrutt. Har begynt å komme meg ovenpå igjen og har endelig klart å gå på jobb. Jeg tror det at det er viktig for henne at du tar vare på deg selv, og at du ikke blir utbrent av dtte(selv om det er vanskelig). Ellers har jeg troen på smittende humør, gode klemmer og samtaler om både sykdom og hverdagslige ting.

Ta vare på den tiden man har for man vet aldri om idag er den siste dagen. Da tenker jeg generelt, og ikke bare i mitt og ditt tilelle. Vi er for dårlige til å sette pris på tiden man har:)

Kan jeg spørre hvilken type det er hun har fått og hvordan prognosene er?

Satt der du er nå for en uke siden og kjenner jeg føler veldig med deg. <3

• Liker 1
Skrevet

Huff, det var trist å høre! :( Kreft er en forferdelig sykdom, men oddsen for at mennesker som rammes av kreft blir bra, er heldigvis gode :) Legene nå til dags er jo flinke med den slags sykdom, det finnes gode medisiner og det er mye forsket på. Håper mammaen din får god behandling, uten at hun trenger å bli dårlig av den.. Og at hun kommer seg helberget gjennom sykdommen :)

God bedring til mammaen din, og lykke til på veien til å bli frisk.

Klem :klemmer:

Skrevet

Hvilken krefttype er det snakk om? Og hvor gammel er du?

Tror det finnes en hjelpetelefon for kreftpårørende? Er ikke helt sikker, men jeg mener på å huske det. Bruk uansett hjelpetelefoner for det det er verdt! Det hjelper å snakke med en person som ikke er så nær. Ellers er det viktig å få ut alle dine tanker og følelser, skrive det ned, snakke det ut, trene osv. Jeg vet ikke helt hva jeg egentlig skal skrive, tror jeg må tenke litt for å gi deg mer tips. Er lenge siden min far hadde kreft, så jeg husker ikke så mye av det egentlig.

Skrevet

Min mamma har nettopp kommet seg fra kreft. Var en tung tid med cellegift og mange turer til legen. Jeg veit ihvertfall at min mamma satte stor pris på å ha noen rundt seg i den tiden, at vi pratet ut om det, men likevel ikke fokuserte for mye på det. Viktig å tulle og le mye sammen. Og også det å bare være med henne i stillhet hjalp. Stor klem til deg :)

Skrevet

Pappa fikk selv beskjeden i fjor. Det er som louise1 sier. Pappa syns også det var godt at jeg kom å besøkte han på sykehuset. At vi bare kunne sitte å prate om alt mellom himmel og jord. Jeg fikk vite om behandlingen og hvordan det gikk med han. Men i hovedsak snakket vi om gode ting :)

Jeg tok også med meg mat og snacks. Cellegiften tar en del av matlysten, så alt godt ble tatt vel i mot. :)

Skrevet

Husk at de fleste blir friske - jeg ble selv frisk av kreft. Når man gjennomgår cellegiftkur er det viktig å IKKE spise sunn mat med mye antioksidanter, fordi antioksidantene som er ment å beskytte cellene i kroppen vil beskytte også kreftcellene mot cellegiften. Eksperter snakker om at man må "sulte ut" kreften. Kreftbehandling er tøft, men man kommer gjennom det,og de fleste blir helt friske, husk det!

Skrevet

Er nok blodkreft :( TS her. Skriver fra mobil og ikke pc. Vet ikke sikkert enda. Uff er så lei meg ::( har ikke noe spes å si men er godt å se svar...

Skrevet

Leukemi da eller?

Vl bare gi deg en god klem..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...