AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #1 Skrevet 28. september 2012 Vi er et par med et fellesbarn på 1 år. Han har en sønn fra før på 13 år. Mannen sitt selskap har holdt på å gå dukken flere ganger og har lånt nesten 200 000 av meg. Tviler på at jeg får de tilbake, men det er nå som så. Denne mnd trengte han 20 000, men så har han lovet stesønn nytt fiskeutstyr, dykkerkurs, tv på rommet og Xbox(?). Stesønn er hos oss annen hver helg. Jeg betaler alle klær, sko o.l. Vi flytter inn i nytt hus på mandag (mitt lån) og stesønn trenger så klart ting til rommet som ny seng, personlige ting osv, men i stedet for lover mannen han både det ene og det andre. Føler det er JEG som betaler alt..er så lei. Hva med vårt fellesbarn? Beklager, liten utblåsning. Anonym poster: 1c85b03d904cac9f15f53609c019821c
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #2 Skrevet 28. september 2012 Eeeeeeeeeeeh........ Slutt å være hans personlige minibank, kutt pengestrømmen, han utnytter deg Anonym poster: 72772862727d71ae4bf502739a5a053e 11
Gjest grapefrukt Skrevet 28. september 2012 #3 Skrevet 28. september 2012 Ordet du leter etter er NEI 7
Gjest Fairydust Skrevet 28. september 2012 #4 Skrevet 28. september 2012 Eeeeeeeeeeeh........ Slutt å være hans personlige minibank, kutt pengestrømmen, han utnytter deg Anonym poster: 72772862727d71ae4bf502739a5a053e Enig med denne. Du bidrar faktisk til problemet. Problemet ditt er at du sier ja når du helt klart burde si nei. Så hvis du ikke gidder mer foreslår jeg at du stenger banken og lar han betale for tingene hans sønn trenger. 1
Gjest Eurodice Skrevet 29. september 2012 #5 Skrevet 29. september 2012 Vi er et par med et fellesbarn på 1 år. Han har en sønn fra før på 13 år. Mannen sitt selskap har holdt på å gå dukken flere ganger og har lånt nesten 200 000 av meg. Tviler på at jeg får de tilbake, men det er nå som så. Denne mnd trengte han 20 000, men så har han lovet stesønn nytt fiskeutstyr, dykkerkurs, tv på rommet og Xbox(?). Stesønn er hos oss annen hver helg. Jeg betaler alle klær, sko o.l. Vi flytter inn i nytt hus på mandag (mitt lån) og stesønn trenger så klart ting til rommet som ny seng, personlige ting osv, men i stedet for lover mannen han både det ene og det andre. Føler det er JEG som betaler alt..er så lei. Hva med vårt fellesbarn? Beklager, liten utblåsning. Anonym poster: 1c85b03d904cac9f15f53609c019821c Du føler at du betaler alt, sier du. Det er vel ikke bare en følelse, men en realitet. Hvorfor i all verden er du sammen med en slik utsuger og snylter? Du må være ganske velstående som øser ut penger til ham. Før du skylder på felles barn, skal jeg komme deg i forkjøpet og si at du kommer til å klare deg mye bedre med å være alene med barnet, og la mannen ordne opp i sine egne affærer. 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2012 #6 Skrevet 29. september 2012 Er dere gift, eller er dere samboere? Har dere snakket noe særlig om holdninger til økonomi sammen? Anonym poster: b915d798631ac06552b4d7e385c7328b
Gjest Mertha Skrevet 29. september 2012 #7 Skrevet 29. september 2012 Tror du bør gå til en advokat asap.... Du sier at du føler du betaler alt, men det gjør du i realiteten også, og blir dere skilt, er absolutt alt tapt!!! Gå derfor til advokat, sett opp avtaler på både hans lån, hvordan dere deler utgifter og lån ellers. Tro du meg, det er bedre å gjøre dette mens alt er rosenrødt, enn den dagen da dere kanskje går fra hverandre. For meg ble det et tap på 300 000 kr, men det ble var min egen feil - så lær av andre! Lån ikke mannen din mindre beløp heller, og i alle fall ikke til undøvendige ting, eller ting dere ikke har råd til. La han ta ansvar selv, og tenk på deg og ditt barn også!
AnonymBruker Skrevet 29. september 2012 #8 Skrevet 29. september 2012 Formulerte meg kanskje litt feil her. Han er samboer, vi er ikke gift. Har planer om å gifte oss innen 2 år, men vil egentlig bare gå ifra han. Har prøvd tidligere, men har ikke lykkes med det enda. Jeg har sønnen hans de helgene han skal være hos oss fordi mannen skal "ordne ting". Men han kan ALDRI ha vårt fellesbarn, ei heller sin egen sønn. Ser at det var feil at vi fikk barn sammen, men det nytter ikke å være etterpåklok. Han sier at stesønn vil bo hos oss fast, men jeg VET med sikkerhet at det er jeg som kommer til å få ansvar over han. Det var jeg som ordnet bursdagsfesten til han i år og bursdagsgave, ellers hadde det nok ikke blitt noe bursdag på han.. Anonym poster: 1c85b03d904cac9f15f53609c019821c
Pria Skrevet 29. september 2012 #10 Skrevet 29. september 2012 Herregud hva er det du driver, STOPP STOPP STOPP!
Gjest grapefrukt Skrevet 29. september 2012 #11 Skrevet 29. september 2012 Les hva du selv skriver, hvorfor gidder du? Kom deg vekk.
Gjest org Skrevet 29. september 2012 #12 Skrevet 29. september 2012 Jeg tror ikke forholdet er til å redde. Som de andre sier, kom dere til advokat, og få en tilbakebetalingsplan på pengene han skylder deg. Du har ikke bare ansvar for deg, men også for ditt barn. Til slutt må jeg si at stesønnen din er heldig som har deg! :-)
ViljaH Skrevet 29. september 2012 #13 Skrevet 29. september 2012 (endret) Ordne opp i det formelle vedrørende økonomi via advokat. Steng igjen pengekranen. Kommuniser dine forventninger til mannen. Eks: hvis du lover gutten x, y, z, så er det du som må finne ut hvordan betale for det. Selskapet ditt går dårlig, så som familie er vi i sparemodus. Når sønnen din er her, er det i hovedsak du som må ta deg av ham. X har bursdag på fredag, jeg antar du ordner selskap og gave, jeg har ikke anledning og det er uansett ditt ansvar. ...ikke gift deg med en mann du har lyst til å forlate i et forsøk på å få ting til å funke... Endret 29. september 2012 av ViljaH 1
waco Skrevet 29. september 2012 #14 Skrevet 29. september 2012 Si meg er dere onde med vilje? Grusomme? Hvorfor det? Alle forstår jo at denne mannen henger med dama så lenge hun kan være bank? Sikkert derfor han satte unge på henne også vil jeg tro. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner meg på damer. Jeg forstår ikke hvorfor man ønsker seg og sette seg selv og de man er glad i vanskelige situasjoner med vilje? Han fyren forstår jeg jo, når man ikke eier økonomisk sans, og forteller sønnene sine at det eneste som betyr noe her i verden er materielle ting, og ikke være selvforsørgende. Altså en mann som nyter og låne penger i stedet for og spare er for meg noe av det aller mest destruktive jeg kan tenke meg man kan ha som personlighet. Men kvinner, nei jeg forstår ikke. Eller jo kanskje, her må det vel nesten være det at hun er forelsket, og alle som er forelsket nok betaler gladlig for den følelsen. Den følelsen av at andre mennesker er avhengige av deg selv. Det er en følelse av makt, det og eie andre mennesker økonomisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå