la_luz Skrevet 24. februar 2004 #1 Skrevet 24. februar 2004 Bor i utlandet og skal bort på besøk til helgen, tenkte å ta med noe norskt Finnes det noe som typisk norsk kake ? Eventuellt noen som har noen andre forslag ? ( Har ikke tilgang til typiske norske råvarer da :-) )
Arkana Skrevet 24. februar 2004 #2 Skrevet 24. februar 2004 Verdens Beste ville vel jeg kalle en ganske typisk norsk kake. Eller hvetekringle med fyll, kransekake? Ja, og så selvsagt den gode gamle bløtkaken med krem og syltetøy på.
Usikker Skrevet 24. februar 2004 #3 Skrevet 24. februar 2004 Ja - jeg vil også si Bløtekake m/krem og syltetøy. Men Kransekake - den er vel også typisk norsk.......... er den ikke det da?
:-) anna Skrevet 24. februar 2004 #5 Skrevet 24. februar 2004 Sjokoladekake... sånn skuffekake som blir servert i alle barnebursdager og som er himmelsk med iskald melk til.
Gjest Madden Skrevet 25. februar 2004 #7 Skrevet 25. februar 2004 Sveler er iallefall vestlandsk!! (Alle sunnmøringer med respekt for seg selv har en takke og sin egen svele-oppskrift!) Vafler med brunost...nam...noe så norsk...! eller? Kommer ikke på så mange andre i farta, men mor monsen og bløtkaka kanskje!
~sikka~ Skrevet 25. februar 2004 #8 Skrevet 25. februar 2004 Vafler? Det er ikke norsk. I nord-amerika spiser de vafler til frokost :o Men med brunost blir de jo litt norske da
minniepus Skrevet 25. februar 2004 #9 Skrevet 25. februar 2004 Det er ikke norsk. I nord-amerika spiser de vafler til frokost :o Men med brunost blir de jo litt norske da De vaflene er ganske anerledes, sånn som belgiske.
~sikka~ Skrevet 25. februar 2004 #10 Skrevet 25. februar 2004 De vaflene er ganske anerledes, sånn som belgiske. Ja de er forma som belgiske og er litt mer fluffye - men det smaker da som vanlige vafler... og heter vafler.
Lillebi Skrevet 25. februar 2004 #11 Skrevet 25. februar 2004 Kringle Verdens beste Bløtkake Krumkaker (helst med multekrem da..) De har vært min "klassikere" når jeg har bodd i utlandet...
Annevenn Skrevet 25. februar 2004 #12 Skrevet 25. februar 2004 Verdens beste, eller Kvæfjordkake, som de kaller den nordpå, er en typisk norsk kake, eneste jeg kommer på i farta! Men se opp for nøtteallergikere..... Jeg pleier å droppe nøttene på toppen, om jeg vet det er noen med allergi, eller jeg ikke kjenner alle som skal spise kaka. Fikk lyst på Verdens beste nå, jeg......
:-) anna Skrevet 25. februar 2004 #13 Skrevet 25. februar 2004 (Alle sunnmøringer med respekt for seg selv har en takke og sin egen svele-oppskrift!) ( :oops: :oops: Ut og kjøpe takke med en gang.....)
Gjest Madden Skrevet 26. februar 2004 #14 Skrevet 26. februar 2004 LØP OG KJØP ANNA!!!! (er forresten god å ha til lefsebaking også den da!! og lefser er kanskje også en temmelig norsk spesialitet?!)
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2004 #15 Skrevet 27. februar 2004 Venninnen min bor i England. og har introdusert gul kake/suksessterte for sin samboer og sine venner der borte. De ELSKER den (helt nytt konsept for dem med den gule kremen), og kaller den bare norsk kake. Den blir alltid spist opp med rubbel og bit. Det kan jo kanskje være en idé?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå