AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #1 Skrevet 28. september 2012 Jeg har lyst til å strikke en lengre modell av Skappel-genseren, hvor lang tid vil dette ta, ca.? Jeg har mye tid, men strikker jo ikke suuuperfort. Anonym poster: 4161c3885df96e9601257d80262d1598
Gjest inox Skrevet 28. september 2012 #2 Skrevet 28. september 2012 Kjenner ei flink strikkedame som strikka en på ei uke eller så, men ho er kjapp med pinnene! De fleste jeg kjenner som har strikka den har brukt mere 2-3-4 uker Det er vel pinne nr 7 tror jeg? Da vokser arbeidet fort uansett om en strikker fort eller sakte - go for it!
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #3 Skrevet 28. september 2012 Det spørs jo helt an på hvor fort du strikker og hvor lenge du har tenkt å strikke hver dag. Du kan helt sikkert få den ferdig på et par dager dersom du har strikket før, men har du bare tenkt å strikke en pinne eller to for dagen så tar det selvsagt lengre tid. Anonym poster: b7d5bea9bd68e5f001f9c0ac2e748f0f
Gjest KittyMaru Skrevet 28. september 2012 #4 Skrevet 28. september 2012 Bare ikke skaff deg senebetennelse i håndleddet av å forsøke å strikke den så kjapt du overhode kan. Jeg vet om dem som har strikket en slik genser på to-tre uker, som endte opp med håndledd og underarm i fatle og støttebandasjer... Det finnes også dem som har brukt en hel sesong på en slik genser, med pent resultat. Derfor mener jeg at gensere man skal gå med om høsten bør være påbegynt om våren, så man kan strikke dem ferdige i løpet av sommeren.
Gjest Daenerys Skrevet 29. september 2012 #5 Skrevet 29. september 2012 Er du erfaren strikker og har tid, et par dager. Er du god og har litt mindre tid, ei uke. Nybegynner? Minst et par uker tror jeg. Kommer veldig an på hvor raskt du strikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå