Gå til innhold

Barneskoleelever må selge lodd

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag kom en av mine kollegaer på jobb med en loddbok som hennes 7 år gamle sønn hadde fått med seg hjem fra skolen. Inntektene av loddsalget skulle gå til forbruksmateriell på hans barneskole. Da begynte jeg virkelig å lure på hvordan verden har blitt. Har ikke stat/kommune lenger råd til å gi skolebarne blyant og viskelær? Det er da ikke vi som skal betale dette. Eller rettere sagt vi har allerede betalt dette en gang, gjennom skatten vi betaler. Og en annen ting, det å sende en 7-åring ut på gata for å selge lodd, det er jo helt umoralsk!! Og hadde pengene gått til en skoletur eller ting/utstyr elevene hadde persomlig glede av, så greit nok, men forbruksmateriell. På en barneskole som jeg ikke engang sogner til, men som ligger 5 mil unna, i nabofylket. Halloooo!!!! Jeg kjøpte ingen lodd jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt barn går i 4. klasse...og dette hørtes veldig pussig ut! Eneste loddsalg de har, er til 17. mai! Og da går det til premier etc...

Skrevet

Djiiiiz......

Dette var rart!!

Skjønner reaksjonen din veldig godt, jeg.

Skrevet

hmm, dette er merkelig. Er dette en offentlig skole, så ville jeg ha ringt til Rektor å spurt. Det første som slår meg er at her er det noen som prøver å skaffe seg en bi- inntekt.

Skrevet

Det første som slår meg er at dette har de vel ikke lov til? Og de kan i alle fall ikke kreve at ungene skal selge disse loddene.

Gjest Anonymous
Skrevet

merkelig ja... kan aldri tenke meg at de kan kreve at de skal selge lov, på en annen side tviler jeg også på at dte er lov. husker nå rjeg gikk på skolen,da solgte vi lodd ol. til innekt for redningsselskapet, men vi fikk også litt peng i lomma etter som hvor mye vi solgte....

Gjest Zalomine
Skrevet

Virker merkelig det der ja.

Da jeg gikk på barneskolen fikk vi to blyanter og et viskelær i halvåret eller noe slikt (eller, det var kanskje på ungdomsskolen, på barneskolen trur jeg vi fikk ny blyant når vi kunne vise frem at den forrige var oppbrukt) men det eneste vi solgte var vel sånne 17-maikranser etc. Det var komplett frivillig, og vi fikk litt "provisjon" da.

Lodd for å betale blyanter og skrivebøker, nei det synes jeg var ganske merkelig ja....

Men verden er ikke det den engang var :-?

Gjest Seleena
Skrevet

Enig, dette var rart!

Då vi skulle selge lodd gjekk det til enten småturar eller lignande. IKKJE til blyant og viskelær, for det fekk vi.....

Skrevet

Sirius, da er jeg spent på hva som skjer. Har du undersøkt saken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...