Gå til innhold

Hva er din hvilepuls?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg målte pulsen min i dag, på sofaen etter en slapp formiddag, og fikk 41 som resultat.

Dette er vel relativt lavt? Jeg er ikke godt trent, så det er ikke kondisjon som skulle tilsi en så lav puls.

Skal nevnes at jeg har spist relativt lite den siste tiden, kan dette ha en innvirkning?

Hva er din hvilepuls?

Anonym poster: 1a92e4c32ada5fb1d8f5e1b08a148d07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er den 37 og føles veldig hard og langsom. Det er vel ikke noe å bekymre seg for? Leser på nett at lav hvilepuls er bra dersom en er topptrent, men ikke ellers. Og topptrent - det er jeg ikke. :) For et år siden lå hvilepulsen min stabilt på rett i overkant av 60.

Anonym poster: d388e8bfa3c18769f90aabafb5cac456

Skrevet

SÅ LAV??? Du må ha veldig lavt blodtrykk? :overrasket:

Jeg har sittet iro i hele kveld og slappet av, og den er mellom 72-76. Målte den to ganger.

Skrevet

min er 57 akkurat nå.

Skrevet

Min er også 39. Men jeg er godt trent, og har trent den ned med viten og vilje

Skrevet

Min er 80 ifølge HearRate App'n.

Skrevet

Så hva er normalt og ikke normalt?

Skrevet

Så hva er normalt og ikke normalt?

For voksne mennesker ligger normalen på 60-80 slag i minuttet i hvilepuls. Bedre kondisjon gir lavere puls.

Skrevet

Jeg er ikke trent i det hele tatt, har sittet i ro i hele dag og endte på 72. Den er nok litt lavere, for jeg merket at den gikk saktere etter de første 20 slagene (blir nervøs av all testing).

Skrevet

I dag har den vært på rundt 87-88. I går var den rundt 60-70, så eh..

Skrevet

Jeg har nettopp vært innlagt på sykehus og der målte de pulsen til 50 hver morgen. Det synes sykepleierne var veldig lavt, og lurte på om jeg har lavt stoffskifte (noe jeg ikke har...)

Anonym poster: baff1faf5d7eec1c9848db5ddbedb151

Skrevet

Hvordan måles dette?

Anonym poster: af0fb80059cf3912bd84ea2d8fdd174d

Skrevet

Hmmm.. Pulsklokken min målte min hvileløst, og den viste 38 når jeg var ferdig. Det hørtes jo nå lite ut, jeg trodde det var normalt etter et lite kjapt googlesøk i etterkant av målingen. Jeg er trent, men ikke i suuuperduperform. Springer mila på over en time...

Skrevet

jeg har ikke hvilepuls. Hjertet mitt dunker som om jeg er konstant forelsket eller nervevrak.

• Liker 1
Skrevet

Hmmm.. Pulsklokken min målte min hvileløst, og den viste 38 når jeg var ferdig. Det hørtes jo nå lite ut, jeg trodde det var normalt etter et lite kjapt googlesøk i etterkant av målingen. Jeg er trent, men ikke i suuuperduperform. Springer mila på over en time...

"–Gjennomsnittlig hvilepuls for en voksen person ligger på rundt 70, mens den på toppidrettsutøvere er langt lavere. Flere av de norske langrennsløpere som deltar i OL har hvilepuls under 40, forteller Tjelta.

Bjørn Dæhlie hadde for eksempel i sin tid som toppidrettsutøver en hvilepuls på under 30."

Kilde

Så hvis du ier topptrent er det vanlig :)

Skrevet

Jeg har en hvilepuls på 45 og kunne helt klart vært bedre trent

Skrevet

Min er 37. Og jeg er ikke i særlig god form nå, selv om jeg var det en gang. Blodtrykket mitt er helt fint;)

Jeg tror noen rett og slett har lav hvilepuls, og det er sjelden noe å bekymre seg over, snarere tvert om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...