Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen her som har fått dekket privatkurs/ utdannelse hos nav på grunn av sykdom?

hvordan gikk dere fram og hva var argumentene deres?

takk for at du tar deg tid...

Anonym poster: 19fb3931f6ecbdc451c45db49479324f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Pga sykdom får jeg tilbud om både kurs, utdannelse, og arbeidstrening, jeg går på Arbeidsavklaringspenger. Jeg sliter med en fysisk sykdom, samt psykisk plage som posttraumatisk stress syndrom.

Det tok en stund før jeg fikk AAP innvilget, måtte til legen som skrev en erklæring på at jeg er under 50% arbeidsfør.

Argumentene mine var det at jeg var/er alvorlig syk, er under behandling nå, og kommer til å bli bedre med tiden. Jeg kan ikke gå tilbake til den jobben jeg hadde, så i samarbeid med NAV skal jeg utdanne/kurse meg frem til noe jeg kan jobbe med i lengden, som passer meg.

Anonym poster: d529fcb8408ccb7e0b2603eeaf6ee208

Skrevet

Jeg har fått dekket privatskole, dvs utdannelse med skolepenger. Argumentet mitt var at det var internettbasert og at det var spisset i forhold til den kompetansen jeg var ute etter.

Nå har nav et tak på 100.000(?) i forhold til hva de vil yte med tanke på utdannelse.

Anonym poster: 6e3cf791f3894b28739a27c1bc94e3a6

Skrevet

Må legge til at jeg har utdannelse fra samme privatskole fra før og studielån på dette. I tillegg så har jeg flere års erfaring fra jobb. Nå er jeg kun ute etter å spisse kompetansen min for å kunne stå i jobb og få tilbud om jobb. Jeg kommer nok aldri til å klare å jobbe 100%, men 50% går fint.

Anonym poster: 6e3cf791f3894b28739a27c1bc94e3a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...