Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg mener akkurat som folk flest er smarte, men at noen velger å være idiot, så mener jeg de fleste mennesker ser bra ut. Noen kler og oppfører seg triste, men ta på litt rouge, leppestift, gå til frisøren, trim nesehårene og få på litt deodorant så kan de fleste faktisk bli respektable og til og med noen pene.

Men det finnes de som ikke kan gjøre det så lett, vi har den lille elitære klubb på toppen av uimotsålige vakre og vi har deres skygge av folk som bringer frem vemmelse og forrakt, de som vi latterligjør og snakker om bak deres rygg...de stygge.

Hva som er stygt og hva som frembringer det verste i oss normale er ikke alltid like godt å si, men vi vet selv de vi har møtt, han på bussen ingen sitter ved siden av, hun dama ingen snakker med på jobb, den litt rare fyren som sitter alene på kafeen og som du ønsker skulle gå fordi du ikke orker å spise mens han er der.

Vi har alle ledd av dem hele livet, han med liten kuk som veninna lå med, hun der tjukke som vralter av sted til butikken, han pingla som du likte å plage på skolen, hun der tynne med dårlig hud som ingen ville være med.

Men hva sier det om oss, og vårt samfunn, er vi onde eller er dette menneskligt, en del av den nådeløse naturen, eller er vi bare svake og tør ikke være den som ikke ler.

Hva med deg...føler du trangen til å stirre og le, føler du vemmelse eller er du en av de som ser forbi det ytre og ser kun den vakre sjelen...er du en løgner?

http://youtu.be/Gpv5zd4ZZoA

Endret av Arvid78
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser så absolutt ikke bare vakre sjeler og regnbuer. Men jeg har heller ikke behov for å le av andres utseende. Rett og slett fordi hvordan folk flest ser ut, bryr meg midt på ryggen.

Bra menneske, som ser det vakre i folk? Nei, bare uinteressert.

• Liker 5
Gjest avocadoen
Skrevet

På barnskolen var jeg en av de "kule" som stirret og lo av hun ene jenta i klassen. Jeg var ikke en skikkelig mobber vel og merke, men jeg gjorde vel alt for å holde meg inne med "de kule". På ungdomsskolen ble jeg litt mer moden og skjønte at man ikke skal oppføre seg sånn. Så jeg dreit rett og slett i å prøve og være kul. Dessverre begynte "de kule" å baksnakke meg, og det gjorde vondt da, men det går bra nå. Byttet skole før 10.klasse, så jeg ble ikke ødelagt av det. Men jeg lærte vel litt hvordan det er å være "utenfor", selv om det var et valg jeg gjorde selv.

Jeg er ikke stolt over den jeg var på barneskolen, og er absolutt ikke sånn i dag.

Husker for noen dager siden at en jeg er venn med på facebook som bygger muskler, hadde lagt ut sånt mobbebilde av overvektige folk. Synes det er veldig trist å se sånn, men man ser jo bare hvem han er som person som driver på sånn. Også han som kommenterte "hahaha, j*vlig bra!"

Og dessuten: hvem er til å dømme hvem som er rare og hva som er normalt? Alle mennesker er jo rare. Det er jo ingenting som er perfekt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror noe av forklaringen ligger i at vi mennesker er mye mer dyraktig enn det vi vil tro. Mye av det som er mobbing, finner vi igjen i dyreverden som rett og slett den sterkeste rett. Biologien og vår fysiske reaksjoner tar ofte førersetet fremfor sivilisert oppførsel.

Endret av Katniss
  • Liker 1
Skrevet

La oss si at på et blunk ble alle i verden pene og attraktive. Det hadde ikke tatt lange tiden før vi var tilbake til sånn som det er nå. Selv om alle hadde blitt gjort like pene så hadde vi mennesker funnet forskjeller og de forskjellene gjør oss mer eller mindre attraktive. Over tid vil alt være tilbake til sånn som det er nå der noen blir sett på som pene og andre blir sett på som stygge. "eeeww når h*n bøyer håndleddet så blir det rynker i huden. FYSJ EKKELT!!"

• Liker 1
Skrevet

Jeg ler ikke av mennesker som er mindre attraktive, og jeg mobber de ikke men på en annen side hvis jeg ser på vennene mine og min sosiale krets, så er det ingen som er stygge - de aller aller fleste er ganske attraktive. Jeg tror det er mye enklere å bli populær og akseptert hvis man ser bra ut, jeg går på VGS og jeg kan jo se at de som jeg gikk på barneskolen med og har vokst opp sammen med som ikke er veldig pene, er jo de som ikke har blitt spesielt populære og er de som skiller seg ut som 'sosiale tapere' idag. Jeg velger jo å tro at det er noe jeg ikke bryr meg om når det kommer til å møte nye mennesker, men jeg tror at det betyr ganske mye mer enn det vi er klar over. Det er enklere å klare seg hvis man er pen.

Anonym poster: 5d787cdbfc7541edb6ad8a7bac3f89c2

• Liker 1
Skrevet

Jeg ler ikke av mennesker som er mindre attraktive, og jeg mobber de ikke men på en annen side hvis jeg ser på vennene mine og min sosiale krets, så er det ingen som er stygge - de aller aller fleste er ganske attraktive. Jeg tror det er mye enklere å bli populær og akseptert hvis man ser bra ut, jeg går på VGS og jeg kan jo se at de som jeg gikk på barneskolen med og har vokst opp sammen med som ikke er veldig pene, er jo de som ikke har blitt spesielt populære og er de som skiller seg ut som 'sosiale tapere' idag. Jeg velger jo å tro at det er noe jeg ikke bryr meg om når det kommer til å møte nye mennesker, men jeg tror at det betyr ganske mye mer enn det vi er klar over. Det er enklere å klare seg hvis man er pen.

Anonym poster: 5d787cdbfc7541edb6ad8a7bac3f89c2

Jeg må egentlig si meg litt uenig her.

Jo eldre jeg blir, jo flere ser jeg som ville blitt sett på som mindre pene på ungdomsskolen som klarer seg svært bra på universitet. Både i skolesituasjoner og i sosiale situasjoner. Noen er selvsagt farget av mobbing og veldig tilbaketrukket, men jeg synes jeg ser flere som blomstrer. Selv om de ikke nødvendigvis henger sammen men de modellpene, for det finnes et liv utenfor den "populære" gruppen også.

Anonym poster: a44360589c112cf0cd1bf19d800a01e5

• Liker 1
Gjest Miranda2011
Skrevet

Hvem skal da bedømme hvem som er "pen nok" og hvem som ikke er det? Vi har alle forskjellig smak, det noen synes er pent synes ikke andre. Det går an å bruke hodet litt, tenke om du selv var en person som folk synes var mindre pen, hadde det vært hyggelig å få en stygg kommentar om utseende ditt?

De som har et behov for å snakke stygt om andre, har et eller flere komplekser som de heller burde jobbe med. Ingen lykkelig og fornøyd person har behov for å være stygg, alle, ung, gammel, pen eller mindre pen, er akkurat like mye verdt.

• Liker 1
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

kor klisje den enn høyres ut; alle har noko godt i seg, uansett utsjånad!

eller alle utanom eit rævhol av ein eks!

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg kan helt fint tenke "uff da" i mitt stille sinn om jeg ser noen som virkelig ikke ser bra ut, komme med en bemerkning til venninnen min om jeg ser en person på butikken i neonkjeledress med sykkelhjelm på eller en gammel dame med musefletter.

• Liker 1
Gjest Aphrodite
Skrevet

Jeg kan helt fint tenke "uff da" i mitt stille sinn om jeg ser noen som virkelig ikke ser bra ut, komme med en bemerkning til venninnen min om jeg ser en person på butikken i neonkjeledress med sykkelhjelm på eller en gammel dame med musefletter.

Jeg signerer denne. Men jeg er ikke sånn at jeg hyler ut "åååååå, se på hu der'aaa!!" som jeg ser veldig mange gjør.

Skrevet

Jeg har en kollega.... Jeg fikk rett og slett bakoversveis for lite attraktiv han ser ut. På ansiktet altså..

Han er slank, velstelt men for et snålt utseende...

Men ble fort vant til det.. Nå kan jeg ikke fordra mennesket, og det har absolutt ingenting med utseendet hans å gjøre..

For personligheten er langt verre enn utseendet...

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Stig Frode Henriksen i mange av sine roller...han kunne jeg sagt det til....Som i denne;

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...