AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #1 Skrevet 28. september 2012 "Jamen drit i det da." "Hva i helvete" "Men for faen da." "Jævla kuk." Litt sånn guttete liksom. Hva syns dere? Anonym poster: ec1ee65dee78f2ed35ed5753563a82a7
Meridian Skrevet 28. september 2012 #3 Skrevet 28. september 2012 For meg er banning "skru av" uansett om det er jente, gutt, gammel, ung. Jeg liker det ikke. Folk som må banne i hver 3.setning, er ikke folk som jeg omgås med. Greit at man banner når det virkelig gjelder, men å ha banning naturlig i sitt språkvokabular er ikke fint i mine ører - samme hvem det er. 2
Skjønningen Skrevet 28. september 2012 #4 Skrevet 28. september 2012 For meg er banning "skru av" uansett om det er jente, gutt, gammel, ung. Jeg liker det ikke. Folk som må banne i hver 3.setning, er ikke folk som jeg omgås med. Greit at man banner når det virkelig gjelder, men å ha banning naturlig i sitt språkvokabular er ikke fint i mine ører - samme hvem det er. Hihi, da er du ikke en skikkelig "Bølle". Tror ikke vi to hadde klart å omgås hverandre, for jeg banner rett som det er. Bruker ikke alle de setningene ovenfor her, men sier "faen", "helvete" og "søren" sånn ca. hele tiden. 3
Meridian Skrevet 28. september 2012 #5 Skrevet 28. september 2012 Hihi, da er du ikke en skikkelig "Bølle". Tror ikke vi to hadde klart å omgås hverandre, for jeg banner rett som det er. Bruker ikke alle de setningene ovenfor her, men sier "faen", "helvete" og "søren" sånn ca. hele tiden. Nei, jeg er nok ikke en sånn bølle som mange tror Ja, jeg reagerer veldig når folk banner. Jeg ser litt sjokkert på de når det kommer sånne fæle ord ut av munnen på folk Jeg banner kun når det skjer noe voldsomt og ekstremt, som at jeg slår meg, faller ned en trapp, eller noe har vært grusomme mot meg.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #6 Skrevet 28. september 2012 "Jamen drit i det da." "Hva i helvete" "Men for faen da." "Jævla kuk." Litt sånn guttete liksom. Hva syns dere? Anonym poster: ec1ee65dee78f2ed35ed5753563a82a7 Jeg er jente og jeg banner så og si aldri. Har sagt "faen" et par ganger når ting ikke går som det skal, men får litt dårlig samvittighet når jeg gjør det, så jeg gjør det svært sjeldent og unngår å banne. Det å banne syns jeg er direkte usjarmerende, det har ikke noe å si om det er en jente eller gutt som bannes, det er like usjarmerende. Å det å banne er ikke "guttete", om det er det du tror, det like tåpelig om en gutt banner. Anonym poster: 94d1394904c0435b241c9c7022a0fece 1
Skjønningen Skrevet 28. september 2012 #7 Skrevet 28. september 2012 Nei, jeg er nok ikke en sånn bølle som mange tror Ja, jeg reagerer veldig når folk banner. Jeg ser litt sjokkert på de når det kommer sånne fæle ord ut av munnen på folk Jeg banner kun når det skjer noe voldsomt og ekstremt, som at jeg slår meg, faller ned en trapp, eller noe har vært grusomme mot meg. Jeg kunne ønske jeg bannet mindre, men jeg klarer ikke å la være med mindre jeg virkelig tenker over hvert eneste ord jeg sier. Jeg tenker ofte etter at jeg har sagt noe.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #8 Skrevet 28. september 2012 Har en fetter som banner veldig mye."Å faen, det der burde ikke være mulig, faen så stor hastighet den hadde, å helvete så rått." Jeg hater når folk snakker på den måten, det vitner om et dårlig ordforråd, og jeg klarer ikke å ta den personen seriøst. Jeg blir så satt ut av all banninga, at jeg ikke får med meg hva personen prøver å si. Anonym poster: 94d1394904c0435b241c9c7022a0fece 1
Gjest Eurodice Skrevet 28. september 2012 #9 Skrevet 28. september 2012 "Jamen drit i det da." "Hva i helvete" "Men for faen da." "Jævla kuk." Litt sånn guttete liksom. Hva syns dere? Anonym poster: ec1ee65dee78f2ed35ed5753563a82a7 Simpelt språk, dårlig vane. 2
Gjest badeand1 Skrevet 28. september 2012 #10 Skrevet 28. september 2012 Med mindre folk bruker banneord i hver eneste setning så bryr jeg meg ikke. 6
Lizbeth Skrevet 28. september 2012 #11 Skrevet 28. september 2012 Jeg banner vel egentlig relativt sjelden, men det forekommer jo.. Syns ikke det er verken ille eller positivt
Gjest avocadoen Skrevet 28. september 2012 #12 Skrevet 28. september 2012 Jeg anser ikke "drit i det" som banning. Her jeg kommer fra, er det en del av dialekten. Akkurat det samme som å si "dropp det", og alle sier det. Ellers banner jeg ikke særlig mye.
Steinar40 Skrevet 28. september 2012 #13 Skrevet 28. september 2012 Vulgære kvinnfolk er ikke "turn on". Og når det går over en viss grense så er det direkte "turn off". Men at kvinner kan vise følelser og da banne; altså innenfor rimelighetens grenser; er ikke noe jeg henger meg oppi. Har blitt kalt "jævla pikk" etc. et antall ganger. Kan ikke si at det telte positivt i lengden.
Alice123 Skrevet 28. september 2012 #14 Skrevet 28. september 2012 Det er stygt å høre på, uansett om det er en mann eller kvinne som sier det. 1
redchilli Skrevet 28. september 2012 #15 Skrevet 28. september 2012 Syns ikke det er noe fint, så turn off! 1
Gjest Uanonymbruker Skrevet 28. september 2012 #16 Skrevet 28. september 2012 Banning er faktisk et tegn på godt ordforråd og mennesker som banner "eksploderer" sjeldnere , men jeg syns det er turn off både hos jenter og gutter. Jeg bruker litt mildere banneord som fy flate og pokker helsike
Zakuro Skrevet 28. september 2012 #19 Skrevet 28. september 2012 Herrefred, dette var da også noe å diskutere:P 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå