Gå til innhold

sykemelding i 60% fast stilling, 40% vikariat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber 60% fast og 40% vikariat.

Jobbet tilsammen 100% hver dag på samme sted for samme arbeidsgiver.

Var borte en dag pga sykdom.

Hva har jeg da rett på av sykepenger?

100% eller bare 60%??

Takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde da vært ansatt i 5 uker akkurat når jeg var syk en dag.

Skrevet

Jeg jobber 60% fast og 40% vikariat.

Jobbet tilsammen 100% hver dag på samme sted for samme arbeidsgiver.

Var borte en dag pga sykdom.

Hva har jeg da rett på av sykepenger?

100% eller bare 60%??

Takk.

Var du hos lege og fikk sykemelding for denne dagen? Usikker på om du har rett på egenmelding så tidlig....? Men jobber du 100% er det det du har rett på i såfall...

Skrevet

nei. spurte min sjef om jeg skulle skaffe sykemelding. Han sa nei, fordi jeg ikke hadde rett på sykepenger uansett.

Vel, det ser ut til at jeg har rett til full sykepenge utbetaling etter 4 uker m/legemld og hvertfall for de 60% med egenmld.

Dette er ett lite og relativt nytt firma. Den informasjonen jeg fikk den morgenen fra sjefen ser ut til å være feil.

Er det noen som har greie på slikt?

Jeg vil ha det jeg har rett på.

Skrevet

nei. spurte min sjef om jeg skulle skaffe sykemelding. Han sa nei, fordi jeg ikke hadde rett på sykepenger uansett.

Vel, det ser ut til at jeg har rett til full sykepenge utbetaling etter 4 uker m/legemld og hvertfall for de 60% med egenmld.

Dette er ett lite og relativt nytt firma. Den informasjonen jeg fikk den morgenen fra sjefen ser ut til å være feil.

Er det noen som har greie på slikt?

Jeg vil ha det jeg har rett på.

Etter 4 uker har du rett på sykepenger, dersom du har sykemelding. Jobber du 100% er det det du har rett på. Kan lese litt om det her.

Skrevet

Du må ha jobbet fire uker for rett til penger ved sykdom når du har sykemelding, to måneder ved egenmelding.

Tiltrådte du den faste stillingen og vikariatet samtidig? I så fall har du rett til sykepenger for begge ved legemelding. Dersom det er to separate kontrakter og den ene er tiltrådt for mindre enn fire uker siden har du ikke rett på sykepenger for den delen - legemeldt eller ikke.

• Liker 1
Skrevet

tiltrådte begge samtidig ja.

Jeg skaffet ikke legemld siden sjefen sa at det ikke var vits. Burde gjort ser jeg -blir litt irritert på han..

Men kan jeg da bruke egenmld for de 60% jeg har fast siden jeg allerede hadde jobbet i 5 uker?

Ut fra artikkelen som ble linket til og andre sider så ser det ut til at en må ha jobbet minimum 4 uker i en fast stilling og 8 uker i ett vikariat for å ha rett til å bruke egenmld. Er dette korrekt?

Så da har jeg rett på sykepenger m/egenmld for de 60% jeg har fast?

Skrevet

tiltrådte begge samtidig ja.

Jeg skaffet ikke legemld siden sjefen sa at det ikke var vits. Burde gjort ser jeg -blir litt irritert på han..

Men kan jeg da bruke egenmld for de 60% jeg har fast siden jeg allerede hadde jobbet i 5 uker?

Ut fra artikkelen som ble linket til og andre sider så ser det ut til at en må ha jobbet minimum 4 uker i en fast stilling og 8 uker i ett vikariat for å ha rett til å bruke egenmld. Er dette korrekt?

Så da har jeg rett på sykepenger m/egenmld for de 60% jeg har fast?

Nei, som nevnt over er poenget at du må ha jobbet to måneder for å kunne bruke egenmelding - fire uker med sykmelding. Fast eller vikariat spiller ingen rolle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...