Gå til innhold

MacBook knust glasskjerm og expert.. hjeeelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

okei, pappa var uheldig å greide å mister macbooken min (pro utseende). det var bare glasset som ble knust, ikke LCD skjermen. jeg reiste til expert, forsikringen på 3 år hadde gått ut 3 uker siden da. men jeg ville sende den til verksted likevell.

dette skulle bare ta 2-4 uker..

etter 4 uker og ikke noe svar, ringte jeg expert. de hadde sendt dataen feil verksted. så jeg måtte vente 2-3 uker TIL. nå har det gått 8 uker siden jeg sendte den inn, å verkstedet vil ha 8000,- (!) for å skifte glass, eller sende den tilbake for 800,-.. (da er bare legge på en 1000 lapp så kan jeg heller kjøpe ny macbook pro). men vil ha tilbake dataen min til så lenge. kan jeg si at expert burde vært med å betale for de 800 kroner siden jeg har ventet 8 uker?

og hvor mye hadde dere regnet med den "skyldige" til knust skjerm hadde vært med å betale? (som plaster på såret)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke expert men verkstedet som skal ha disse pengene for å dekke 1 times analyse, pluss frakt frem og tilbake. Altså selvkost såkalt.

Dette hadde du måttet betalt uansett om det tok 1 dag eller 8 uker å få det frem og tilbake. poenget er at det er selvforskyldt. Jepp butikken har vimset men i seg selv er ikke dette noe du har krav på. Det er kun apple sine egne verksteder som vel er godkjent for å reparere slikt. rettelse de reparerer sjeldent noe som helst, de bytter ut hele lokket med skjermen og alt.

Det finnes private som kan gjøre jobben for ca 2000 kroner. Bare så du vet det.

Har noen ødelagt noe bør de jo per definasjon erstatte produktet.

Skrevet

Betal de 800,- og finn noen privat til å gjøre det, eller sjekk egenandel o.l for innboforsikringen.

Anonym poster: f3ba40d47a88141421e7e3f892556745

Skrevet

Regner med at pappaen din mistet den på reise eller i hvert fall utenfor hjemmet?! Sjekk med reiseforsikringen. Fikk selv 7000,- ved en lignende skade for et par år siden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...