Gå til innhold

Vi vil gifte oss enkelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne ha tips og råd hvordan dere hadde gjort det

Vi er nyforlovet og vil gifte oss til sommern. Tenkte først på vanlig kirkebryllup og bryllupsfest. Til mere vi tenkte på det til dyrere ble det. Og jeg har aldri hatt lyst å ha et stort flott bryllup. Vi har stor familie begge to.

Så jeg spurte min mor om hun hadde følt seg snytt om vi giftet oss enkelt,og mine foreldre mente begge at det er bedre vi bruker pengene på oss selv enn alle andre.

Har litt lyst å dra på en skikkelig bryllupsreise etterpå istedet for et flott bryllup til 150000.

Så det vi har tenkt er å gifte oss på tinghuset, og ut å spise en bedre middag ilag med foreldre, forlovere, barna våre og ei god venninne av meg. Ville ta henne med også, siden valget var mellom henne og hun som er forlover da jeg skulle velge forlover.

Helga etterpå tenkte vi å ha en vennefest med venner og søsken. På det viset får vi be de vi vil ha med, som vi ikke hadde fått plass til i en bryllup, og heller kutte ut tante, onkler, søskenbarn osv.

Har vel allerde 60-70 på lista, så litt vil det koste likevel, men jeg vil få en fest jeg ønsker, men mange venner.

Vi skal da ha fri bar , koldtbord og kaker:) Men litt enklere enn et skikelig bryllup og ikke så stivt.

Noen som har hatt en sånn fest, og hvordan gjorde dere det?

Noen som har giftet dere på tinghuset? Hva hadde dere på dere? Skal jeg ha en enkel brudekjole eller en lys selskapkjole? Fotografering etterpå? Hadde dere det?

Og dere som hadde brudekjole, brukte dere det på selve vennefesten etterpå?

Kom gjerne med erfaring, råd og tips:) Jeg føler jeg trenger det :)

Anonym poster: d19da99cb9a575f8071aef1526c33b41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koldbord, fri bar og kaker til 70 stykker blir ikke billig!!!

Anonym poster: 052e00323e35c11ce1c9d0471cc860f0

• Liker 4
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Dette blir like dyrt, hvis ikke enda dyrere....

Jeg vet om brudepar som får til kjempebryllup for godt under 50` ved å tenke løsningsorientert og brette opp ermene selv i forkant av festen.

Dessuten er det ofte billigere å leie lokale enn å leie et telt med bod og stoler. Jeg vat altfor godt hva jeg snakker om, prisene er helt vanvittige.

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun gjør det på denne måten, altså ikke har et "ordentlig" bryllup, slipper hun å invitere onkler, tanter og søskenbarn. Det vil si at hun slippet å invitere mange, ergo; det blir billigere!

Anonym poster: 939bb276286b21fafd081b3e11510940

Skrevet

Nei like dyrt blir det ikke, et vanlig bryllup hadde vi kommet opp i 90 -100gjester med onkler og tanter og nærmeste søskenbarn . Og da hadde vi ikke fått så mange venner med på festen heller.

Da har jo leie av kirke kommet i tilegg ( vi sogner ikke til ei kirke, men et bedhus!!), servitører, toastmaster, et større lokale som hadde blitt mye dyrere..lokalet vi skal ha nå koster 3500 og plass til 80 gjester.

Vi kom til at det ville ha kostet oss 150000 kr for et sånt bryllup..mere drikke og mat, pluss servitører osv osv..

Nå regner med vi kommer oppi i 50000 kr istedet.. Og får en fest med masse venner istedet. Koldtbordet blir ca 13000-15000 kr. Og sprit kommer vi til å begynne å kjøpe litt nå og da. Så blir ikke festen så stiv eller.

Synes dette er ei grei løsning for oss.

Gjest GetOverIt
Skrevet (endret)

Jeg vet om brudepar som får til kjempebryllup for godt under 50` ved å tenke løsningsorientert og brette opp ermene selv i forkant av festen.

Dessuten er det ofte billigere å leie lokale enn å leie et telt med bod og stoler. Jeg vat altfor godt hva jeg snakker om, prisene er helt vanvittige.

Du svarer jo helt på jordet ;) Hvorfor drar du inn telt med bord og stoler? Og nei, det er klart at dette ikke blir dyrere enn om de hadde valgt et ordentlig stort bryllup (noe hun uansett ikke ønsker)

Endret av GetOverIt
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg er sikker på jeg leste telt fest i hagn... lesefeil. Sammen med fri bar og koldtbord til 60 - 70 voksne ble det litt rotete det jeg svarte. :)

Det jeg uansett skulle si var at dette blir ikke billig uansett. Men det blir helt sikekrt verdt det mye mer enn et vanlig stivt bryllup.

Vi skal gjøre det på noegenlunde samme måte, venner er i flertall og stemningen skal være uformell. Tror det blir veldig bra både for oss og gjestene. Samtidig som det blir mye mer personlig når når man gjør det enklere.

Og det er først og fremst pga teltet det blir en dyr affære for oss.

Skrevet

Neida ingen telt her, men et lokale til 3500 kr :)

Og jeg vil heller ha mange venner enn onkler, tanter jeg ikke har så mye kontakt med.

Har ei venninne som giftet seg rett før de dro til syden, uten noen viste det. Og sendte invitasjon til sånn fest før de reiste:) Som vi da fikk når de var i syden og solte seg :)

De brukte 15000 på 50 gjester. De laget maten selv og serverte bacalao:) hadde kaker og fri bar:) ikke ble alt drukket opp heller. Og det er en av de kjekkeste bryllupsfestene jeg har vært i :) man kan slå seg litt mere løs:)

Eneste forskjellen blir at vi tar med foreldre og forlovere på middag, og skal bestille koldtbord istedet for å lage selv.

Så regner med ca 50000 kr.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Eneste forskjellen blir at vi tar med foreldre og forlovere på middag, og skal bestille koldtbord istedet for å lage selv.

Så regner med ca 50000 kr.

Høres veldig moro ut! Tror mange vil sette pris på et slik fest fremfor en litt stivere variant. Selv om noen liker den best.:)

Bare jeg som satt med store øyne å så på vår egen teltregning her hjemme... hehe

Skrevet

Høres veldig moro ut! Tror mange vil sette pris på et slik fest fremfor en litt stivere variant. Selv om noen liker den best.:)

Bare jeg som satt med store øyne å så på vår egen teltregning her hjemme... hehe

Ja jeg har hørt det er dyrt å leie telt og div:) Men dere får nok en flott fest :) Hi

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ja jeg har hørt det er dyrt å leie telt og div:) Men dere får nok en flott fest :) Hi

Takk i lige måde. Jeg er veldig for å gjøre ting slik det passer brudeparet, og ikke etter alle andre sine forventninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...