Gå til innhold

Gaver i forbindelse med bryllupsfest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har planer om å gifte oss i utlandet med kun våre barn og forlovere tilstede og ha en bryllupsfest for familie, slekt og venner her hjemme noen uker senere. Festen blir nokså lik en vanlig bryllupsmiddag - med bordplassering, matservering, noen taler og musikkinnslag så det blir ingen rølpefest i et telt i hagen vår.

Personlig har jeg aldri vært bort i lignende situasjon før, har bare vært i "vanlige" bryllup, og lurer derfor på hva som er vanlig med tanke på gaver. Er det fortsatt vanlig å lage en ønskeliste eller er det frekt å ønske seg gaver siden gjestene er invitert kun på middag og fest og ikke vielsen også?

Anonym poster: 21a43eaf90307ac1cebe6470cef1e63e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan! Dere har de samme planene som vi opprinnelig hadde (men som av forskjellige årsaker har blitt skrinlagt). Vi hadde ikke tenkt til å lage ønskeliste, men vi fikk signaler fra familie og venner at de kom til å ville gi oss noe selv om vi sa at vi ikke kom til å ønske oss noe.

Så, jeg ville nok ikke selv sendt ut ønskeliste, men hatt noe klart i tilfelle noen av de inviterte tar kontakt og spør etter ønskeliste ;-)

Skrevet

Jeg har vært på flere bryllupsfester der brudeparet har valgt å gifte seg i utlandet eller bare med nærmeste familie og så hatt festen ved et senere tilfelle.

Jeg som gjest har sett det som at jeg er bedt på bryllup og hatt med meg gave på akkurat samme måte som når jeg har vært på bryllup der jeg også har vært med på vielsen.

Samme når jeg "bare" ble bedt på kaffe i et bryllup. (Noe jeg syntes var helt topp da jeg egentlig ikke kjente brudeparet så veldig godt)

Så min personlige mening er at det ikke er frekt å sende ut ønskeliste, dette er jo deres bryllupsfeiring og da gir man vel gave om man inviteres som gjest? Skulle faktisk synes det var frekkere å komme som gjest uten gave når man er invitert til bryllupsfest, men det er kanskje bare meg...

Skrevet

Det heter i bryllup, ikke på bryllup!!

Anonym poster: e46a3b31ae17a7da87d582e0ef5c66fb

Skrevet

Takk for konstruktive svar adriane og trekkfugl, tror vi kommer til å lage en "anonym" ønskeliste og ha den liggende klar til de som evt. etterlyser en.

Skrevet (endret)

Vi gifter oss i utlandet og skal ha middag for venner og familie når vi kommer tilbake også. Det blir som en "vanlig" bryllupsmiddag uten vielsen, og på forespørsel fra gjestene har vi valgt å legge ut ønskeliste.

Endret av Portvinpiken
Skrevet

Vi hadde i utgangspunktet ikke ønskeliste, men så begynte gjestene å etterlyse det (vanskelig å finne på ting, mange setter pris på litt tips), så da måtte vi i hui og hast finne servise som vi kunne samle på, siden vi egentlig trengte et nytt :D

Skrevet

Vi skal gjøre det omtrent som dere og har tenkt at da får vi heller ikke så mange gaver. Men etter ha lest her inne i flere lignende tråder, tror jeg vi kommer til å ha en ønskeliste på lur. Dersom ingen spør, så trenger vi jo heller ikke dele den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...