AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #1 Del Skrevet 27. september 2012 Blir ikke veldig glad når jeg finner slike sider: Dette er et spørsmål vi ofte får. Det er vanskelig å si et kategorisk nei, men stor forsiktighet må utvises. Alt for mange kristne har i langvarig terapi mistet sitt åndelige fokus, og redusert dette til en parantes i livet, eller avvist kristentroen fullstendig. Hvorfor? For det første blir pasienten ofte ansporet til mye og vedvarende selvfokusering. Å være opptatt av seg selv og egne behov i en uforholdsmessig stor grad, samt å snakke mye, ofte og lenge om seg selv, er vanlig i mange terapiformer. http://www.mensviven.../depresjon2.htm Anonym poster: e8f3b502d7c36fe77dcc2b0855618015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #2 Del Skrevet 28. september 2012 Verden hadde gått en skritt lengre ihvertfall,men det er jo skummelt og helt forferdelig;) Anonym poster: 4527fdb95bc97cfa47377fbbe7392aa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 28. september 2012 #3 Del Skrevet 28. september 2012 Blir ikke veldig glad når jeg finner slike sider: http://www.mensviven.../depresjon2.htm Anonym poster: e8f3b502d7c36fe77dcc2b0855618015 Hva er det som gjør deg lite glad - at kristne endrer sitt livssyn under terapi, eller anbefalingen om å utvise forsiktighet så de ikke mister det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #4 Del Skrevet 28. september 2012 Hva er det som gjør deg lite glad - at kristne endrer sitt livssyn under terapi, eller anbefalingen om å utvise forsiktighet så de ikke mister det? Det siste. Her søker jeg etter info om depresjon på nett, og så finner jeg dette. To ganske så konservative kristne, som lager kristne tvprogrammer, som fokuserer på det forferdelige at folk kan finne på å miste sin tro, om de går til psykolog. Er ikke kristen selv, så jeg blir stort sett forbannet på vegne av de som er det, når jeg finner slikt. Sider som dette gjør at de som er kristne heller holder seg unna livsviktig behandling. Lengre opp der står det: Farer ved tradisjonell terapi kan være: (1) Økt grad av selvfokusering (snakker mer og mer om seg selv til alle) (2) Tap av gudstro. (3) Bruker årevis i terapi med fare for en økende grad av følt offerrolle og dårlig økonomi. (4) Feil blir til sannhet om en selv (terapeutens tolkninger blir ens egne opplevelser) (5) Nær familie, som alltid er en del av fortiden, kan oppleves som fiender i stedet for viktige støttespillere. Hvem trenger egentlig scientologer, når man har disse to her? De driver jo nærmest en ren kampanje mot psykoterapi. Anonym poster: e8f3b502d7c36fe77dcc2b0855618015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå