AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #1 Del Skrevet 27. september 2012 Er det mulig å få det? Jeg har en jobb som gjør at det er vanskelig for meg å ikke kunne kjøre bil siden jeg må hente barn i barnehagen! Arbeidsgiver har forsøkt å ordne så jeg kan slutte litt før og rukket en tidligere buss, men det de jeg jobber med var ikke intressert i det. Pappan jobber skift så han har heller ikke mulighet til å hente og jeg tjener ikke nok til å kunne bruke masse penger på førerkort fordi jeg ikke jobber fullt fordi jeg ikke kjører bil! Ond sirkel!! Er det mulig å få støtte? Anonym poster: adb1582021dc16d64d43a2eeae2841bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 27. september 2012 #2 Del Skrevet 27. september 2012 det går an å få støtte til førerkort av NAV. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #3 Del Skrevet 27. september 2012 Det skal VELDIG mye til, i nesten alle tilfeller blir du bedt om å søke på andre jobber før de betaler noe førerkort. Det har vært mange tråder om samme tema, og de færreste har opplevd at noen faktisk har fått støtte til det. Anonym poster: 7a5ee9058ad9e84c17788a170d8872dd 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #4 Del Skrevet 27. september 2012 Da jeg var på en informasjonsmøte hos NAV i august fortalte de at de ikke gir støtte til førerkort. "Vil du betale for førerkortet til naboen din?" Anonym poster: 6a3e033d5863a24b42062e66ef9e6417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 27. september 2012 #5 Del Skrevet 27. september 2012 jeg fikk støtte til førerkort.. ikke at det hjalp meg noe særlig for jeg hadde for mye angst til å ta kjøretimer, men støtte fikk jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #6 Del Skrevet 27. september 2012 Eksen min har prøvd lenge å få støtte til lappen, da det hadde gjort alt lettere og han kunne fått seg en ordentlig jobb (og ikke bare gjennom ræva nav), men neida.. Det skal mye til for å få støtte til det du. På en måte skjønner jeg det, dreier seg om mye penger, men de kan jo støtte halve greia f.eks. Anonym poster: 29b79a6675f51bee377066ec33d72e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #7 Del Skrevet 27. september 2012 NAV kan gi støtte til førerkort, oppkjøring og alt det der, ja, men det skal veldig mye til og det er en lang prosess. Jeg er 20 år og har Cerebral Parese, som gjør at jeg er veldig, veldig dårlig til beins. Min mor må kjøre hit og dit med meg hver eneste dag, for der jeg bor er busstoppet lengre unna enn jeg klarer å gå. Spesielt på vinteren. Jeg begynte min prosess for sikker 5 år siden for å få støtte til førerkort, oppkjøring og bil. Mye fram og tilbake der med søknader og samtaler og "Nei, det får du ikke" og "Joda, så klart får du det!" Hun som hjalp meg med dette sa at det var veldig usannsynlig at jeg kom til å få, men at det var like greit å prøve, ihvertfall. Først i år fikk jeg svar på at jeg skulle få dekt oppkjøring og kjøretimer og diverse. Endelig. Men det tok altså 5 år! Anonym poster: 9deb6240d0219958112c56580b0b0c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 27. september 2012 #8 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Det tok ca to måneder for meg å få ja, sendte en søknad og hadde ett møte. edit: kan tydeligvis ikke forskjell på uker og måneder Endret 27. september 2012 av Uanonymbruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #9 Del Skrevet 28. september 2012 Det tok ca to måneder for meg å få ja, sendte en søknad og hadde ett møte. edit: kan tydeligvis ikke forskjell på uker og måneder Kan jeg få spørre hvorfor du fikk det dekket? Anonym poster: 14e27dbd69c5ca27733a4b8ee3d7a46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #10 Del Skrevet 28. september 2012 Kan du ikke ta opp et lån da? Jeg brukte lang tid på å ta førerkortet, var omtrent i samme situasjon som deg. Tok en kjøretime her og en kjøretime der, og langt om lenge hadde jeg lappen. Det tok tid men tenkte nå aldri tanken på å reke ned til NAV for å be de betale... Anonym poster: 7c32cfb29fb21de35e96dcc2f0df7b76 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 28. september 2012 #11 Del Skrevet 28. september 2012 (endret) Kan jeg få spørre hvorfor du fikk det dekket? Anonym poster: 14e27dbd69c5ca27733a4b8ee3d7a46a fordi jeg bor på fjellet og er avhengig av at andre kjører meg rundt. Så jeg kommer meg ikke til psykolog, på møter med NAV, på butikken, eller noe sted egentlig mellom halv ni på morgenen og halv syv på kvelden når foreldrene mine er ferdige på jobb. Så det var et hjelpemiddel i ledd med behandling. Endret 28. september 2012 av Uanonymbruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #12 Del Skrevet 28. september 2012 fordi jeg bor på fjellet og er avhengig av at andre kjører meg rundt. Så jeg kommer meg ikke til psykolog, på møter med NAV, på butikken, eller noe sted egentlig mellom halv ni på morgenen og halv syv på kvelden når foreldrene mine er ferdige på jobb. Så det var et hjelpemiddel i ledd med behandling. Heldig du da, jeg satt i samme situasjon og ble bedt opp flytte. Anonym poster: 7a5ee9058ad9e84c17788a170d8872dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #13 Del Skrevet 28. september 2012 Bor du usentralt med møkkdårlig busstilbud er det ikke umulig. Anonym poster: b58c8042a18694702879f4f7799b5c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 28. september 2012 #14 Del Skrevet 28. september 2012 Heldig du da, jeg satt i samme situasjon og ble bedt opp flytte. Anonym poster: 7a5ee9058ad9e84c17788a170d8872dd Jeg hadde allerede flyttet tre ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #15 Del Skrevet 28. september 2012 fordi jeg bor på fjellet og er avhengig av at andre kjører meg rundt. Så jeg kommer meg ikke til psykolog, på møter med NAV, på butikken, eller noe sted egentlig mellom halv ni på morgenen og halv syv på kvelden når foreldrene mine er ferdige på jobb. Så det var et hjelpemiddel i ledd med behandling. Ok, takk for svar Er selv ufør og lurte på om jeg kanskje kunne få dekket førerkort. Men regner med at jeg ikke får det Er også avhengig av å bli kjørt alle steder, men det er fordi jeg ikke klarer å ta buss, og taxi blir altfor dyrt i lengden. Får heller spare penger, og se om jeg tør å begynne å kjøre en dag Anonym poster: 14e27dbd69c5ca27733a4b8ee3d7a46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 28. september 2012 #16 Del Skrevet 28. september 2012 Ok, takk for svar Er selv ufør og lurte på om jeg kanskje kunne få dekket førerkort. Men regner med at jeg ikke får det Er også avhengig av å bli kjørt alle steder, men det er fordi jeg ikke klarer å ta buss, og taxi blir altfor dyrt i lengden. Får heller spare penger, og se om jeg tør å begynne å kjøre en dag Anonym poster: 14e27dbd69c5ca27733a4b8ee3d7a46a om det finnes et busstilbud så tviler jeg altså Men stå på og jobb med å klare å ta buss, jeg tror du kan klare å få det til med tid og stunder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersnusken Skrevet 29. september 2012 #17 Del Skrevet 29. september 2012 Hva med å høre med banken ts? Dette er jo noe alle må gjøre hvertfall en gang i livet, nemlig møte opp og be om å få låne penger til et eller annet... Forøvrig så koster et førerkort 230kr, noe jeg ikke vil anse som dyrt i forhold til en kveld på byen e.l. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snoopypia Skrevet 29. september 2012 #18 Del Skrevet 29. september 2012 En kan få støtte fra nav om du har en funksjonshemming el. Men denne ordningen er behovsprøvd, og har du normal jobb får du normalt ikke det, selv om du har en funkjsonshemning. Jeg har bil fra nav fordi jeg er funksjonshemmet, og dermed vet jeg den er behovsprøvd. Jeg fikk da makssummen fordi jeg ikke hadde jobb (student). får ikke dekt det om du ikke har skade eller funksjonshemning som gjør at du ikke kan ta offentlig transport. http://www.nav.no/Helse/Hjelpemidler/Hjelpemiddelomr%C3%A5der/Bilst%C3%B8nad.1015.cms. Da må en som andre ta opp lån. Jeg får heller ikke stønad om jeg tjener normalt selv om jeg er funksjonshemmet. Noe som er rett og rimelig om en har råd til det selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bachata Skrevet 29. september 2012 #19 Del Skrevet 29. september 2012 Uten funksjonshemning og med jobb og evne til å jobbe mer, vil jeg tro det er vanskelig å få støtte til lappen. Det bør på en måte være det for friske mennesker som kan jobbe og spare til det selv. Jeg har heller ikke råd til lappen uten å spare en god stund for det, venter mitt første barn nå, og sliter endel med offentlig transport grunnet angst, men jeg har aldri tenkt tanken på å søke NAV om dette. Jeg mener selv at akkurat en slik ting må jeg velge å spare til som alle andre, så lenge jeg faktisk ikke har noen fysiske mèn som faktisk gjør at det blir en annen sak. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 29. september 2012 #20 Del Skrevet 29. september 2012 Er det mulig å få det? Jeg har en jobb som gjør at det er vanskelig for meg å ikke kunne kjøre bil siden jeg må hente barn i barnehagen! Arbeidsgiver har forsøkt å ordne så jeg kan slutte litt før og rukket en tidligere buss, men det de jeg jobber med var ikke intressert i det. Pappan jobber skift så han har heller ikke mulighet til å hente og jeg tjener ikke nok til å kunne bruke masse penger på førerkort fordi jeg ikke jobber fullt fordi jeg ikke kjører bil! Ond sirkel!! Er det mulig å få støtte? Anonym poster: adb1582021dc16d64d43a2eeae2841bd Jeg skjønner kollegaene dine godt jeg. Det er drit irriterende for oss uten barn at våre arbeidstider skal organiseres rundt de som har barn. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå