Gå til innhold

Kollega som lukter kattetiss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kollega som lukter kattetiss. Det er ikke slik at det luktes på avstand, men er han i en radius på 2 meter lukter det godt. Både jeg og to kolleger har lagt merke til det, og ettersom at vi jobber i butikk er ikke det helt ideellt mtp kunder... Han har ikke katter, så skjønner ikke hvorfor han lukter sånn, men gjør nå det.

Hvordan sier man i fra om sånt? Vil jo ikke såre han heller..

Anonym poster: 874a03394f63e8d97e47219e42802303

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det alltid vært slik, eller har det skjedd nylig? Jeg ville bedt om å snakke med han på tomannshånd, og bare sagt rett ut at "Jeg ønsker ikke å såre deg, men for din egen del føler jeg at jeg er nødt til å si fra. Saken er at du noen dager lukter ubehagelig når du kommer på jobb, og jeg blir bekymret for deg da/jeg er bekymret for om kundene vil merke det" eller noe sånt. Noen sykdommer kan jo gjøre at man lukter rart, men klarer ikke se for meg hva annet som skal kunne lukte piss enn piss. For all del, ikke nevn at dette er noe dere alle har pratet om i en god stund. Da sårer du han mer. Tror ikke du kommer unna å såre han uansett altså. Er det du som er sjefen?

Anonym poster: 46934c0ced8056097a4a26ef61067b45

Gjest Sitrondrops
Skrevet

Kan være fordi han går på lavkarbo, tar mye proteiner eller har sykdommer i nyre eller lever.

• Liker 3
Skrevet

Hmm, første som slo meg var at han kanskje hadde brukt en parfyme som var blitt gammel, for da lukter de gjerne kattepiss. Men det ville jo vært veldig merkelig om han fortsatte å bruke denne parfymen (med mindre dette var et engangstilfelle).

Det er jo mulig at han rett og slett er veldig dårlig på hygiene.

Jeg tror jeg hadde prøvd meg på en variant av :"Hmm, kjenner du at det lukter rart her? Litt sann, kattepiss?" helt casual mens dere er i nærheten av hverandre. Også sett om han skjønte at det var han selv (uten at du sier noe om det). Da sårer du ikke følelsene hans direkte ihvertfall. Jeg hadde ihvertfall tatt meg veldig nær av at noen sa rett ut til meg at jeg luktet, uansett om det kanskje er den "beste" måten å gjøre det på.

Anonym poster: 05837601189886f963cba72b81541e07

• Liker 1
Skrevet

Hmm, første som slo meg var at han kanskje hadde brukt en parfyme som var blitt gammel, for da lukter de gjerne kattepiss. Men det ville jo vært veldig merkelig om han fortsatte å bruke denne parfymen (med mindre dette var et engangstilfelle).

Det er jo mulig at han rett og slett er veldig dårlig på hygiene.

Jeg tror jeg hadde prøvd meg på en variant av :"Hmm, kjenner du at det lukter rart her? Litt sann, kattepiss?" helt casual mens dere er i nærheten av hverandre. Også sett om han skjønte at det var han selv (uten at du sier noe om det). Da sårer du ikke følelsene hans direkte ihvertfall. Jeg hadde ihvertfall tatt meg veldig nær av at noen sa rett ut til meg at jeg luktet, uansett om det kanskje er den "beste" måten å gjøre det på.

Anonym poster: 05837601189886f963cba72b81541e07

Helt enig her! Jeg ville nok ikke sagt direkte til personen at han/hun lukter. Hvis det var meg hadde jeg sunket ned i jorden og blitt dypt deprimert... ( :fnise: )

Anonym poster: 8235a952b2a4fc8f8178fb281749b7b6

• Liker 2
Skrevet

jeg lukter kattepiss hvis jeg bruker parfyme med sitrus-dufter i :overrasket: ...just saying.

Skrevet

Bruker han sko med sånne luftsåler eller hva det heter?

I følge PT'en min ka de visst lukte kattepiss om de går hull på de.

Anonym poster: 6413e3525c456cc29648c11895c8d4bc

Skrevet

Jeg har vært borti det samme fenomenet/problemet selv hos et par kolleger av meg. Da har personen(e) det har luktet av, hatt på seg yttertøy som har stinket kattepiss (eller en ganske tilsvarende lukt). Det har vært klær à la allværsjakke/vindjakke/regnjakke (jeg jobber i barnehage, og får mye yttertøy tett innpå meg ;) som jeg mistenker har blitt skikkelig våt (har kanskje vært møkkete fra før av) og så tørket altfor sakte, kanskje i sammenkrøllet tilstand. Det har ikke vært sånn typisk sur lukt som rent tøy får når det tørker litt sakte, men en sånn stram lukt som minner om kattepiss. Denne lukten kan faktisk sette seg i klærne innenfor yttertøyet også.

Jeg vet jo selvsagt ikke om det er dette som er tilfellet med kollegaen din, men det KAN være det. Det er ikke nødt til å være dårlig hygiene. Det kan altså være slurvete vask og dårlig tørk av klær. Men lite hyggelig uansett å være omgitt av vond lukt.

Anonym poster: 014a64d4384f0471c0ec50ca18149447

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...