Gå til innhold

Hvordan holde humør og selvtillit oppe i en evigvarende jobbsøkerperiode?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble ferdig med en bachelorgrad i juni, og bor (dessverre) i samme by som jeg tok utdannelsen i. Etterhvert skal jeg fylle på med master, men jeg skulle så gjerne ønske at jeg kunne jobbe noen år først og få litt erfaring. Min bachelorgrad er egentlig "nok i seg selv" (eller burde være det) til å få jobb, men arbeidsmarkedet er trangt her. Det er av ulike grunner ikke aktuelt å flytte. Heldigvis har jeg en okey midlertidig jobb, og er i 100% stilling frem til nyttår iallefall, men jeg merker at det tar på ... Å søke og søke, men sjelden bli kalt inn til intervju (mye interne ansettelser i denne bransjen), og aldri få noe relevant jobbtilbud er slitsomt og deprimerende. Jeg er ikke egentlig en dårlig kandidat heller, jeg har toppkarakterer, jeg har endel arbeidserfaring og jeg både skriver bra oppgaver og gjør det bra på intervju (sier iallefall de få som kontakter meg, hehe). Tror problemet ligger i det at a) jeg er nyutdannet og derfor - b) jeg har lite relevant erfaring. Æsj, dette ble jo en hel avhandling! Jeg spør egentlig bare etter lignende erfaringer - og hvordan dere taklet det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er du utdannet innefor og hva slags jobb ønsker du å få? ;)

Anonym poster: ffc35eef23a5c23a56acfef428514317

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...