Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2002 #1 Skrevet 30. mai 2002 Nå har fristen gått ut, og det er ennå 46 stk som ikke har svart!! Er det bare jeg som synes det er uhøflig? Bør vi ringe opp de som ikke har svart, eller kan vi anta at de ikke kommer? Totalt ble 142 invitert, men hadde ikke trodd at så mange ikke kan komme! Bryllupet er 6.juli.
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2002 #2 Skrevet 30. mai 2002 Ville gitt dem ei uke til, og så ringt rundt. Varsl gjerne venner og familie slik at de kan hinte litt om de skulle møte på noen av de som ikke har svart.
Leia Skrevet 30. mai 2002 #3 Skrevet 30. mai 2002 Når dere er så rause med hvem som får komme, så blir tallet på dem som ikke føler at de må/skal komme større. Selv er jeg ganske glemsk, og kunne lett kommet til å gått over en slik frist, uten at det betydde at jeg ikke ville komme. Man kan være midt oppe i eksamener eller annet. Vi kommer til å ta en ringerunde når vi synes det er på tide å lage bordplanlegginger.
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2002 #4 Skrevet 30. mai 2002 Jeg er enig med Leia. Slik blir det desverre når man inviterer en del mennesker man ikke snakker med så ofte... Allikevel er det respektløst å ikke svare på en invitsjon synes jeg. Dere får sende ut purringer eller ringe rundt og spørre. Men dette er altså noe man kanskje må oppleve når man ber såpass mange som dere gjør.
viwi Skrevet 30. mai 2002 #5 Skrevet 30. mai 2002 Heisann, Dessverre er det slik at det alltid er noen som ikke klarer svare innen tidsfristen. Vi måtte ringe de etternølerne og påminne de om det. Noen hadde glemt fristen mens andre tja jeg vet ikke grunnen. Men et forfall blir gjerne større jo flere gjester man inviterer. Vi inviterte 94, og 64 kommer i bryllupet vårt. 12
Montezuma Skrevet 30. mai 2002 #6 Skrevet 30. mai 2002 Dagen etter svarfristen ga vi beskjed til våre foreldre hvem som ikke hadde svart. Så kontaktet de "sine" familiemedlemmer og fikk svar. Heldigvis at vi undersøkte, for det viste seg at en innvitasjon ikke hadde kommet frem. Av 57 innviterte til middag var det 5 som ikke kunne.12
Kame Skrevet 31. mai 2002 #7 Skrevet 31. mai 2002 Tror vi også gir beskjed til foreldrene våre at de må hanke inn svar fra sine respektive familier. Men, vi har vært heldig (i tillegg til at de fleste gjestene våre faktisk bor i samme by som oss, og svarte ofte med en gang de fikk invitasjonen i hånda), det er bare 3 par og 3 enkeltpersoner som ikke har svart enda av 113 stykker! 85 har takket ja, så vi har kanskje et forholdsvis lite frafall? (så nå bekymrer jeg meg over mat- og drikke budsjettene!)
Junibrud Skrevet 31. mai 2002 #8 Skrevet 31. mai 2002 Vi hadde også noen etternølere og hadde bestemt oss å gi dem en uke fo rså å ringe og hinte forsiktig med å spørre om de hadde mottatt invitasjonen. (En hadde faktisk blitt borte) Heldigvis slapp vi det da alle svarte innen uken var gått. Er helt enig at det er ganske dårlig å ikke svare inne en frist. Om man er usikker så kan man da i alle fall svare det!12
scorpion73 Skrevet 1. juni 2002 #9 Skrevet 1. juni 2002 Fristen går ut hos oss idag, og pga overnatting har vi satt det laaaaaaang tid i forveien, men når det er sagt så har de hatt tre mnd på seg, slik at ingen måtte brå bestemme seg. Vi magler endel svar frem til nå, deriblandt besteforeldrene hans, men vi har vært veldig sære på det punktet, de som ikke har svart pr idag, ordner ikke vi overnatting til, og de blir strøket vekk fra lista vår, så hvis de ikke ringer tar vi det som et hint at det ikke er så intersant heller. Man glemmer ikke å si ifra at en vil komme til et bryllup man er invitert til i fire mnd. Da er ikke akkurat interessen der...............12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå