Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber ofte lenge, ca 12-14 timer om dagen. Og jeg får ikke overtidsbetaling, men bare vanlig timelønn. Er dette lov?

Anonym poster: 5be5aa3bdbf6c648c7e451c95b371315

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du heltidsstilling? Hvis du f.eks har en 90 % stilling, så har du ikke krav på overtidsbetalt før du har jobbet over 100 %. I hvert fall er det sånn med min tariffavtale.

Er du fagorganisert? Sjekk i så fall tariffavtalen din.

Anonym poster: 3ad2fd6a2bcd3baf3f548c97ca6afe01

Skrevet

Blir du beordret til å jobbe så lenge eller er det noe du selv velger for å ta unna store arbeidsmengder? Om du blir beordret har du krav på overtidstillegg, om du ikke beordres har du ikke krav på det.

Anonym poster: 21d4d856a90ccc6eb62785f957b0d13a

Skrevet

Har du heltidsstilling? Hvis du f.eks har en 90 % stilling, så har du ikke krav på overtidsbetalt før du har jobbet over 100 %. I hvert fall er det sånn med min tariffavtale.

Er du fagorganisert? Sjekk i så fall tariffavtalen din.

Anonym poster: 3ad2fd6a2bcd3baf3f548c97ca6afe01

Dette stemmer ift. å jobbe flere dager per uke opp til fulltidsstilling. Imidlertid er det begrensninger i arbeidsmiljøloven også per dag, uavhengig av om du kun jobber en eller få dager i uka. Dersom du jobber mer enn ni timer per dag skal du ha overtidsbetalt, minst 40 %. Unntaket er dersom det er inngått avtale om gjennomsnittsberegning etter aml. § 10-5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...