Gå til innhold

Menn, hva tenker dere om "taper-damer"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et lite spørsmål til menn her;

Hva tenker dere egentlig om såkalte tapere som er damer? Slike som er mye alene, har få venner, lite erfaring med forhold og det motsatte kjønn og som er lite på fest? Er det viktig for dere at kjæresten deres er utadvendte?

Jeg spør fordi jeg snart skal møte en fyr jeg har truffet på nett. Han tok kontakt med meg for noen måneder siden og snart skal vi møtes. Han er veldig hyggelig og omtenksom, erfaren og veldig pen å se på. Har lagt han til på FB og ser at han har mange venner, også jentevenner. Når han legger ut noe, er det alltid 35-40 "likes" og flere kommentarer (særlig fra jenter). Jeg ser også at han til stadighet legger til flere venner, så han er tydeligvis sånn som blir lett kjent med folk.

Jeg derimot har ikke så mange venner, og de fleste er jentevenner. Jeg er ofte hjemme i helgene (er sliten etter å ha jobbet) og drikker lite. Har ikke så mange på FB og siden min nedrennes ikke av andre heller. Dessuten er jeg stille og sjenert, innadvendt og nerdete. Jeg kan faktisk takke nei til en fest og heller gå meg en tur i skogen alene eller trene :/ Av utseende er vet jeg ikke. Føler meg som en grå mus, men får ofte høre at jeg er pen. Men jeg er ikke sånn dame som går masse på dates og er ofte den eneste single i "vennegjengen".

Av han jeg skal møte (les forrige avsnitt) har jeg fått vite at jeg har noen trekk (utseende) som han har en "greie" for (høyde, vekt, farger m.m.)

Dere som leser; tror dere jeg og min nettflørt er for ulike? Er det noe vits for en grå mus og investere i et møte med en alpha-kjekkas, eller skal jeg bare drite i det?

Finnes det i heletatt noen av dere menn som liker sånne nerdedamer jeg har beskrevet ovenfor?

Ble litt tullete innlegg dette, men jeg trenger å lufte tankene litt..

Anonym poster: 786714124c8ae2a90511eade2412a9f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit å skrive alder. Facebookvenner betyr selvsagt ingenting.

Ikke tvil på deg selv, kjekkasen din vet omtrent hva han får. Han har sett bilde av deg og han med mindre du har løyet så vet han sikkert at du bruker helgene til å slappe av alene fremfor å gå ut og gjøre byen utrygg. Kanskje er han i samme båt selv siden han bruker nettdating.

Uansett det er ingen gutter som reagerer på at du er "snill og rolig" så lenge du trives med det livet selv og ikke kveler han.

Anonym poster: 80c749dbe4a354f922a0b2b1a00b8199

• Liker 1
Skrevet

Uhm... Når ble de som har få venner og ikke er noe særlig på fest ansett som tapere? Må virkelig alle like å være på fest hver eneste helg? Og er det og antall FB-venner virkelig målestokken for hva som er en taper eller ikke? :vetikke:

Ikke tenk på det du. Han liker deg, og det er vel alt som betyr noe? :)

Anonym poster: 8e1b1b10cae35f618e3bf17ebc896b25

• Liker 17
Skrevet

Først og fremst: Du er ikke taper fordi du er innadvent og trives (antar jeg!) med å gjøre ting alene eller med få venner! Om du tenker negativt og ikke aksepterer deg selv som du er, vil du imidlertid sende ut signaler som ikke er så attraktive. Jeg er innadvent selv, men etter hvert som jeg har funnet ut hvordan jeg liker å leve, og kuttet ut mye av sjenansen som er lett å forveksle med introverte trekk (men som er hemmende), ser jeg ikke noe som helst taperaktig med livet mitt. Men over til saken: Dersom man er veldig forskjellige sosialt er det jo noen problemer som potensielt kan dukke opp. Vil du ha behov for at han sitter hjemme med deg, vil han kunne føle seg hemmet i sine egne sosiale behov. Trenger han at du er med ham i alle sosiale sammenhenger, sliter kanskje du deg ut.

Men det å være populær på facebook betyr ikke nødvendigvis at man er kjempeutadvent. Broren min er sånn som får 20-30 likes på samme link jeg får 2 på, og han har masse venner og bekjente, også irl. Men han er egentlig en stille og rolig fyr som liker familie, være sammen med noen få venner av gangen (men ofte for så vidt) og er veldig "tosom" i et forhold.

Anonym poster: f3cc4baac4a43eeab9cba90193e8007b

• Liker 5
Skrevet

Jeg har forsåvidt allerede svart deg i den andre tråden ;)

Men folk kan ikke være for ulike hvis et forhold skal kunne fungere. Det er min erfaring.

Når den ene kjeder seg ihjel når det ikke skjer noe hele tia, og den andre helst liker å ta livet med ro (eller kjeder seg ihjel ute på byen, som jeg personlig fort gjør), så blir det stort sett bare problemer.

Han fyren du prater om høres forøvrig ut som en av de tullingene som samler på flest mulig "venner". Noe som er betenkelig i seg selv. Spesielt dette med kvinnelige "venner".

Og det at man ikke er utadvendt og über-sosial betyr altså ikke at man er en taper. Folk er ulike og har ulike preferanser og interesser. Men passer i sammen med alle gjør man selvfølgelig ikke. Men det gjør ingen andre heller.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en grå mus, innadvent, sjenert, stille og har sosial angst. Mannen min er totalt omvendt. Sosial som bare det, kjekk og en som alle liker. Så det er absolutt mulig!

Jeg er så nerd som det går an å bli også, for jeg studerer teknologi og data, spiller WoW og har svære briller. haha.

• Liker 6
Skrevet

Jeg trodde du skulle legge ut om damer som dusjer hver fjerde dag, har fett hår, røyker og har en kroppsform som får tønne til å høres slankt ut samt at de behersker et språk en bryggesjauer fra 1652 ville vært stolt av. Så feil kan en ta! Du er nok en fiffig frøken som er vel verdt å bruke tid på. Bare gro deg noen baller! Ikke bokstavelig talt da ;)

• Liker 14
Skrevet

Finnes det i heletatt noen av dere menn som liker sånne nerdedamer jeg har beskrevet ovenfor?

Ja. Problemet er vel at jeg er akkurat slik selv. Så det er litt vanskelig å finne dere og å få dere interessert i meg :)

Skrevet

Hei dere og takk for svar!

Jeg innser det er litt "fjortis"-preg over innlegget jeg skrev, men jeg er altså 31år.

Jeg burde kanskje også skrevet at jeg selv er tilfreds med min personlighetstype, men innser at jeg taper litt på den sosiale fronten når jeg er sånn, så derfor ville jeg be om råd.

Til deg som lurte; jeg har vært helt ærlig med min nettkjekkas både med utseende og hva jeg bruker tiden til. Jeg er veldig overrasket over at han fremdeles vil møte meg etter så lang tid, men hyggelig er det :)

KaDust; hyggelig at vi er flere! Jeg er nerdete som fy, men jeg liker fag best. Leser mye faglitteratur og har mine fleste venner i samme fagkrets som jeg er utdannet innen. Jeg har også svære briller, men bruker de bare når jeg er alene haha.

Jeg noterer meg også at jeg må være bevisst på å ikke "kvele" han. Det har jeg tenkt litt over. Jeg trives egentlig veldig godt med min væremåte, men tror jeg kan få et problem dersom det forventes at jeg skal "underholde" ham og/eller vennene hans. Jeg er så dårlig på å feste, gå ut, sosialisere når jeg egentlig ikke vil, blir bare sliten av det. Men kanskje man kan "trene seg opp"?

Singha; tror du sånne som oss har godt av å være i forhold med hverandre? Jeg er litt usikker.

Anonym poster: cf38400253e7e444dd177ff3625962e0

Skrevet

Hei dere og takk for svar!

[...]

Jeg er så dårlig på å feste, gå ut, sosialisere når jeg egentlig ikke vil, blir bare sliten av det. Men kanskje man kan "trene seg opp"?

Nei, det kan man ikke.

• Liker 3
Skrevet

Singha; tror du sånne som oss har godt av å være i forhold med hverandre? Jeg er litt usikker.

Det er jo ikke som om en måtte ha sittet på fanget til hverandre hele uka. Det eneste negative jeg kunne sett med det var at en, naturlig nok, ikke hadde reket på fester eller vennemiddager alle dagene i helga men når en i utgangspunktet ikke gjør det er det noe tap? Er det noe du egentlig savner nå, siden du er usikker på om en hadde passet sammen? Og om ikke det er grunnen, hvorfor skulle en ikke kunnet passe sammen?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er den mannlige utgaven av TS, og sikkert litt på grunn av det foretrekker jeg egentlig den typen damer hun beskriver seg selv som. Jeg meldte meg til og med ut av Facebook for ei stund siden, og har ikke sett meg tilbake engang. Føltes nærmest som en frigjøring. Så lenge du har et helt alminnelig utseende står gutta i kø, men du må være åpen for å komme de i møte da.

• Liker 3
Skrevet

En har godt av å være i forhold med mennesker en føler seg bedre sammen med. Uansett hva ens sosiale trekk er i utgangspunktet.

• Liker 3
Skrevet

Nei, det kan man ikke.

Man kan trene seg opp til å være flink til det, tolerere det men neppe til å genuint synes det er det beste man kan gjøre i helga om man i utgangspunktet ikke liker det. Men det var kanskje det du mente?

• Liker 1
Skrevet

Nei, det kan man ikke.

Pokker... All denne egentreningen min til ingen nytte :sukk: Jeg som var i gang med å snakke med folk helt på eget initiativ og trives med det... Men jeg skal høre på deg Steinar og drite i å tro at jeg har blitt flinkere på dette de siste år. Uff så tøysete av meg å tro at jeg faktisk hadde endret meg ved hjelp av bevisst jobbing med meg selv. Men nei, du har jo rett som alltid Steinar, det kan jo umulig være ektefølt det jeg føler jeg har vunnet på egen sosial oppførsel. Hvordan kunne jeg være så dum?! :daane:

• Liker 6
Skrevet

Man kan trene seg opp til å være flink til det, tolerere det men neppe til å genuint synes det er det beste man kan gjøre i helga om man i utgangspunktet ikke liker det. Men det var kanskje det du mente?

Ja, det stemmer bra.

Skrevet

Pokker... All denne egentreningen min til ingen nytte :sukk: Jeg som var i gang med å snakke med folk helt på eget initiativ og trives med det... Men jeg skal høre på deg Steinar og drite i å tro at jeg har blitt flinkere på dette de siste år. Uff så tøysete av meg å tro at jeg faktisk hadde endret meg ved hjelp av bevisst jobbing med meg selv. Men nei, du har jo rett som alltid Steinar, det kan jo umulig være ektefølt det jeg føler jeg har vunnet på egen sosial oppførsel. Hvordan kunne jeg være så dum?! :daane:

Det er riktig at man kan tjene på å være sosial, og eventuelt slikke folk oppover ryggen (eventuelt andre steder hehe)

Skrevet

Det er riktig at man kan tjene på å være sosial, og eventuelt slikke folk oppover ryggen (eventuelt andre steder hehe)

:daane:

• Liker 1
Skrevet

I og for seg så liker jo mennesker flest følelsen av å mestre. Så om man faktisk klarer å bli flink til det kan det være en genuint liker følelsen av å klare det såpass mye at det overdøver de gamle følelsene. Og at man da vil oppsøke å gjøre det mer.

• Liker 1
Gjest Filleproletiet
Skrevet

Begge deler kan være attraktivt, men heller ei som heller i din retning enn ei som er altfor utadvendt og sosial. Slike mennesker kan fort bli FOR "positive" og slitsomme i lengden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...