Gå til innhold

Nok med 20 min jogging for å stramme opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nok når jeg vil bli stramme opp og miste fettprosent?

Passer på kostholdet, og Trener styrke hele kroppen annenhver dag også ca 4 ganger pr uke.

Er dette nok?

Vil stramme inn noen/flere cm til, spesielt lårene som er et problemområde for meg.

Anonym poster: 5b912cffa9961b974922eb946a1ae780

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å få med at jeg jogger 3-4 dager i uka. Blir ca annenhver dag det også.

Anonym poster: 647230a7e9c876a418cd362295c3830c

Skrevet

Kommer an på. På 20 minutter har jeg løpt 4 km, og det på ca. 11 km/t så jeg holder en grei fart og god puls og har da brent ca. 200 kalorier. Om du løper saktere så vil du legge bak deg kortere distanse og dermed ikke brenne fullt så mange kalorier. Men at det hjelper det gjør det selvsagt. Vil definitivt bruke joggingen som den mest effektive måten å brenne fett på, og progresjonen kommer raskt om du innstiller deg på å forbedre løpeformen din.

Jeg startet med jogging for ca. 1 1/2 år siden, og da jeg klarte å løpe 3 km sammenhengende så merket jeg mer forskjell på form fremfor kropp. Da jeg økte til 5 km ca. 4 ganger i uka merket jeg at kroppen begynt å endre seg mye. Nå jogger jeg 4-5 mil i uka og kroppen min har aldri sett bedre ut.

Men kostholdet er uansett alfa omega uansett hva du trener :)

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på. På 20 minutter har jeg løpt 4 km, og det på ca. 11 km/t så jeg holder en grei fart og god puls og har da brent ca. 200 kalorier. Om du løper saktere så vil du legge bak deg kortere distanse og dermed ikke brenne fullt så mange kalorier. Men at det hjelper det gjør det selvsagt. Vil definitivt bruke joggingen som den mest effektive måten å brenne fett på, og progresjonen kommer raskt om du innstiller deg på å forbedre løpeformen din.

Jeg startet med jogging for ca. 1 1/2 år siden, og da jeg klarte å løpe 3 km sammenhengende så merket jeg mer forskjell på form fremfor kropp. Da jeg økte til 5 km ca. 4 ganger i uka merket jeg at kroppen begynt å endre seg mye. Nå jogger jeg 4-5 mil i uka og kroppen min har aldri sett bedre ut.

Men kostholdet er uansett alfa omega uansett hva du trener :)

Dette er litt off topic men må bare spørre. Blir ikke du lei av å gjenta deg selv til det uendelige? du skriver det samme i hvert eneste innlegg, i hver eneste joggetråd. Gjesp.

Anonym poster: 21705ac30bae078553fa7653ecc8f813

• Liker 11
Gjest Vena Cava
Skrevet

Dette er litt off topic men må bare spørre. Blir ikke du lei av å gjenta deg selv til det uendelige? du skriver det samme i hvert eneste innlegg, i hver eneste joggetråd. Gjesp.

Kanskje hun synes det er ok å gi råd ang trening da?

Skrevet

Kanskje hun synes det er ok å gi råd ang trening da?

Selvsagt, det er flott det, men er det samme i hver eneste tråd. Jeg tror de fleste har fått det med seg nå...

Anonym poster: 213b0a118ebd9de4013379cf9ac152dd

• Liker 2
Skrevet

Prøv på det en stund, og er resultatene gode; keep up the good work! Blir det dårlig med resultater, kjør på forsiktig mer og mer til du er fornøyd :)

Skrevet

Det er omtrent som å spørre "behøver jeg 100 000 kroner til for å bli en millionær?". Mao, dette kommer an på ditt utgangspunkt.

Å "stramme opp" er tidenes mest diffuse begrep. Ved å konkretisere det ender man opp med to ting: redusere fettprosenten, og øke muskelvolumet. Løping vil ikke øke muskelvolumet. Hvis du ikke tror meg, søk opp verdensmesteren i marathon, og se hvordan vedkommende ser ut. Du vil IKKE bli stor av å trene styrke, det er umulig for 99% av alle damer i verden å få særlig stort muskelvolum.

Svaret er å trene styrke, ha et mildt kaloriunderskudd, kardio dersom du ønsker. Man behøver ikke løpe en meter for å gå ned i vekt.

Dessuten vil løping i lave pulssoner ikke øke hjertets slagvolum, ei heller laktatterskelen din. Så skal du løpe, løp intervall.

Dersom disse tingene er fremmed for deg, foreslår jeg å oppsøke en personlig trener med EU-sertifisering, det garanterer kvaliteten. Få vedkommende til å gjøre en vurdering og screening av deg, og sette opp et program i henhold til ditt utgangspunt, dine mål og ønsker.

Jobben, den må du gjøre selv :)

Lykke til! :D

• Liker 1
Skrevet

Hvis alle visste svaret så hadde de ikke spurt om råd her inne hadde de? Er ikke alle som er som deg og leser alt her inne så de kan komme med oppgulp til de som gir råd etter egne erfaringer.

• Liker 5
Skrevet

Enig her. Jeg tror også alle har fått med seg hva hun spiser og anbefaler andre til å spise. Jeg kan det på rams etter å ha lest det samme ca. 40 ganger, om ikke mer. Det er Ryvita meg her, og skinke og egg meg der. Kokosmelk, ananas med kanel, "en neve nøtter", karbonadedeig...... Men hun skal ha creds for løpingen og fremgangen sin!

Anonym poster: 2963f02bbbc0ef57f5ea10671f7995cd

• Liker 4
Skrevet

Enig her. Jeg tror også alle har fått med seg hva hun spiser og anbefaler andre til å spise. Jeg kan det på rams etter å ha lest det samme ca. 40 ganger, om ikke mer. Det er Ryvita meg her, og skinke og egg meg der. Kokosmelk, ananas med kanel, "en neve nøtter", karbonadedeig...... Men hun skal ha creds for løpingen og fremgangen sin!

Ja, det er mine anbefalinger som har fungert ekstremt godt for meg. Derfor er det naturlig for meg å anbefale det til andre som lurer. Er ikke alle som er her inne og leser alt, det er jo derfor de ber om råd: fordi de ikke vet og vil ha råd. Ja jeg anbefaler Ryvita fremfor brød da jeg lett blir oppblåst og dårlig av vanlig brød, og de fleste som har prøvd Ryvita har opplevd at de har blitt mindre oppblåst og fått bedre fordøyelse.

Angående annen mat jeg anbefaler så er det ikke annerledes enn alle de andre gjengangerne her som anbefaler sitt kosthold.

Hvis noen finner det så irriterende å lese mine råd så er det bare å ignorere meg. Men jeg synes selv jeg anbefaler en sunn livsstil med et variert kosthold.

• Liker 2
Skrevet

Syns det er fint at du svarer, Maja. Jeg har i allefall lært mye av deg, og har blitt inspirert til å løpe. Nå skal jeg faktisk ut igjen, satser på en 8km lang tur i kveld :)

• Liker 8
Skrevet

Ja, det er mine anbefalinger som har fungert ekstremt godt for meg. Derfor er det naturlig for meg å anbefale det til andre som lurer. Er ikke alle som er her inne og leser alt, det er jo derfor de ber om råd: fordi de ikke vet og vil ha råd. Ja jeg anbefaler Ryvita fremfor brød da jeg lett blir oppblåst og dårlig av vanlig brød, og de fleste som har prøvd Ryvita har opplevd at de har blitt mindre oppblåst og fått bedre fordøyelse.

Angående annen mat jeg anbefaler så er det ikke annerledes enn alle de andre gjengangerne her som anbefaler sitt kosthold.

Hvis noen finner det så irriterende å lese mine råd så er det bare å ignorere meg. Men jeg synes selv jeg anbefaler en sunn livsstil med et variert kosthold.

Har du lest at ett egg om dagen tilsvarer 20 sigaretter om dagen, når det kommer til åreforkalkning? Bør kanskje roe eggespisingen, hvert fall..

Skrevet (endret)

Har du lest at ett egg om dagen tilsvarer 20 sigaretter om dagen, når det kommer til åreforkalkning? Bør kanskje roe eggespisingen, hvert fall..

Ja, egg er sunt ene dagen usunt andre dagen. Er som med da det plutselig var kugalskap i sminke. Tar det med en klype salt. Egg har vært en del av kostholdet vårt i alle herrens år. 2-4 egg om dagen er ikke dødelig. Om du tror på det så er må du gjerne holde deg unna det, men jeg tror det er mye annet som er mer skadelig enn noen egg om dagen.

Ps: dere som er så besatt av hva jeg spiser og anbefaler! Dette handler om jogging. Jeg har ikke en gang nevnt mat i denne tråden før dere dro det opp. Start gjerne en egen tråd der dere kritiserer hva jeg putter i meg, men jeg tviler på dere vil finne noen gode kilder som vil støtte dere om at kostholdet jeg anbefaler på noen måte er skadelig.

Er som om dere bare er ute etter meg fordi dere ikke liker meg av en eller annen grunn. Greit det! Ikke lik meg. Men finn på bedre gode grunner enn at jeg anbefaler jogging og et sunt kosthold. Det blir for dumt at dere maser om egg og Ryvita knekkebrød som faktisk er en del av kostholdet til de fleste.

Ps 2: i testen du prater om så var gjennomsnittsalder 60 år og det KAN gi høyere kolesterol som KAN gi åreforkalkning. Det står også at det ikke gjelder unge mennesker og at testen ikke er nøyaktig heller. Så egentlig er hele greia bare spekulasjoner om hvorfor noen pensjonister har fått åreforkalkninger.

http://ipad.dagbladet.no/2012/08/17/nyheter/helse/forskning/23001062/

Tror vi overlever:)

Endret av *Maja*
Skrevet (endret)
Enig her. Jeg tror også alle har fått med seg hva hun spiser og anbefaler andre til å spise. Jeg kan det på rams etter å ha lest det samme ca. 40 ganger, om ikke mer. Det er Ryvita meg her, og skinke og egg meg der. Kokosmelk, ananas med kanel, "en neve nøtter", karbonadedeig...... Men hun skal ha creds for løpingen og fremgangen sin!Anonym poster: 2963f02bbbc0ef57f5ea10671f7995cd
Hva er galt med å gjenta seg selv 40 ganger når det er hennes fasit på godt resultat?Trådstarter stiller et spørsmål innenfor det feltet Maja er dyktig på, og da regner jeg også med at personene som stiller spørsmålet ikke har lest om dette temaet tidligere. Den som starter tråden vil ha svar fra de personene som har erfart gode resultater med sitt opplegg og da synes jeg det er helt greit at folk gjentar seg selv. Endret av baltazar
  • Liker 4
Gjest Fairydust
Skrevet (endret)

TS: Alt hjelper :) Jeg har nettopp begynt å jogge igjen. Har drevet aktiv med ballsport, hatt en lang pause fra det, drevet med styrketrening, og deretter hatt en pause igjen. Nå har jeg nettopp begynt å jogge igjen, og kjenner at formen er ganske dårlig. Jeg jogger ca. 20 min 3-4 ganger i uka! :)

Endret av Fairydust
Skrevet

Det samme har jeg lurt på også.

• Liker 2
Skrevet

Grunnen til at det er 40 tråder med samme svar er vel at det også er 40 tråder med samme spørsmål!

Anonym poster: 206f2bb1088c99302e6fefbc13201645

• Liker 5
Skrevet

Grunnen til at det er 40 tråder med samme svar er vel at det også er 40 tråder med samme spørsmål!

Anonym poster: 206f2bb1088c99302e6fefbc13201645

Det samme tenker jeg. Siden folk spør om det samme har de tydeligvis ikke lest andre tråder med likt innhold (ikke noe galt i det altså). Det jeg derimot ikke helt forstår er hvorfor folk går inn i tilsynelatende like tråder og forventer noe helt nytt. Sjelden jeg sier det, men det er da bare å droppe å lese hvis det er så irriterende.

Anonym poster: 6ec5b7beeed53f5b71eb0708063bee31

• Liker 2
Skrevet

Det samme har jeg lurt på også.

Hvorfor gjentar du samme spørsmål selv hvis du er lei av å lese andres gjentakelser?
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...