Gå til innhold

600 kcal om dagen i 2 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, det frister!...

Har jo hørt at ting ikke er skadelig før det varer over lang tid ikke sant?,

Så dette burde jo funke?

Kommer sikkert til å spise mer enkelte dager på fest/bursdager osv

Også tenker jeg å trene som vanlig i tillegg da.

Noen som har erfaringer? :-)

Anonym poster: 6c3448cc56b4c794ce45c4f3d0a5bba2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som kvinne, burde du ikke spise under 1200 kalorier for å holde en sunn vektnedgang. Du burde også ligge på en vektnedgang som er maks 05 kg - 1 kg i uka. Det samme gjelder vektoppgang.

Men dersom du mot all formodning absolutt vil begi deg ut på denne idiotiske dietten.. må du for all del spise mer de dagene du trener! Det er da kroppen din virkelig trenger næring og riktig mengde med proteiner, karbohydrater og fett.

• Liker 5
Skrevet

Skjønner!

Kan sikkert kjøpe en energidrink ssom jeg drikker av mens jeg trener!

Kan dessuten legge til at jeg kun er 1.60 høy da :-)

Skrevet

Høyden din forteller meg ingenting hvis du ikke sier hva du veier også!

Men sunn vektnedgang/oppgang er uansett 0.5 kg - 1 kg i uka uansett hva utgangspunktet er.

Det smarteste man kan gjøre hvis man skal ned noen kilo er å ikke drikke kalorier.. der sparer man mye

så lenge man forbrenner mer kalorier enn man konsumerer så er mye gjort =)

• Liker 1
Skrevet

doble det du så tenker jeg det går bra. Det har ingen hensikt å spise så lite.

• Liker 2
Skrevet

Jepp, det frister!...

Har jo hørt at ting ikke er skadelig før det varer over lang tid ikke sant?,

Så dette burde jo funke?

Kommer sikkert til å spise mer enkelte dager på fest/bursdager osv

Også tenker jeg å trene som vanlig i tillegg da.

Noen som har erfaringer? :-)

Hvor i all verden får kvinner slike grenseløst dumme ideer fra??!!!!

Er du klar over hvor lite energi 600 kcal om dagen er? Du vil ikke orke å trene. Hvis du virkelig klarer å holde dette i to måneder vil du se ut som et vandrende skjelett.

Konsentrasjonsleirfangene under 2. verdenskrig fikk i begynnelsen 13-1400 kcal om dagen, mot slutten var det nede i 500. Disse utførte mye fysisk arbeid, men jeg tror ikke de hadde hatt ork til det om det ikke var for at de ble skutt om de ikke gjorde det. Derfor tviler jeg på at du orker å gjøre noe særlig hvis du spiser så lite. Riktignok er du hunnkjønn og ikke så høy, men det er likefullt ekstremt lite næring.

Du vil også ha god sjanse for å utvikle mangelsykdommer hvis du holder på med dette idiotopplegget i to måneder, det er ganske lenge med så lite mat.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har spist mellom 800-1200 kalorier daglig i ca 2,5 mnd, gått ned 9 kg :)

Anonym poster: 81ce30c2cf3a9239b37f012715b32d20

• Liker 1
Skrevet

Ojj......

Ok, først og fremst for å svare på vekta: litt over 60 tror jeg..... ønsker å gå ned 10!!

Men joda, jeg skjønner hva dere mener og er egentlig ikke så lurt, men altså 2 mnd er jo ikke lenge?

Og til siste AB: wow! trengte du ikke å spise mindre? kan jeg spørre hvor høy du er og hvor mye du veide i utgangspunktet?

Skrevet

Jeg lurer litt på hvorfor du har opprettet denne tråden. For jeg regner ikke med du er mottakelig for fornuftige tilbakemeldinger. Jeg synes også det blir for dumt å si "Nei, det synes jeg ikke du skal gjøre. 600 kcal om dagen er altfor lite energi, du kommer til å tære på musklene og kan...".

Det blir som å forklare hvorfor man ikke skal ta på en varm plate eller terge en sint hund. Så, ja... du får bare kjøre på, tenker jeg.

• Liker 2
Gjest mari kontrari
Skrevet

Du risikerer å både skade kroppen din og i verstefall også hjernen. Spis dobbelt så mye, og bruk kaloriene på sunn mat så orker du kanskje å trene, samt får i deg det du trenger for å se sunn og strålende ut. Underernæring er ikke akkurat oppskriften på glødende hud og glansfullt hår om det er utseendet ditt du vil slanke deg for...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvor gammel er du?

Uavhengig av alder er dette uansett idioti, du vil med stor sannsynlighet ende opp med "jojo-vekt" ettersom at du vil miste alt du eier og har av muskler med et såpass lite kaloriinntak og gå opp i vekt igjen etter kort tid igjen, muskler forbrenner mye kalorier kontinuerlig. Samtidig så risikerer du å få diverse mangelssykdommer.

Endret av meh
  • Liker 1
Skrevet

BMR endrer seg jo ikke fra dag til dag, du behøver et visst antall kalorier for å holde kroppens funksjoner tilstrekkelig i gang. Du kan ikke ta pause fra dette i to måneder. For det første er det jo ikke til å anbefale, for det andre så er det totalt ulogisk. Organene dine og systemet ditt trenger næring hver eneste uke, du kan ikke ta en pause og forvente at du fremdeles er sunn.

Anonym poster: 503639cec88f7f42f58eda2b4fc5afc2

• Liker 1
Skrevet

Men har jo tenkt å spise normalt igjen etter disse 2 mnd. Blir bare en kickstart og motivasjonskick liksom :-)

Jeg er 18, og har vært slank hele livet men er de siste par årene jeg har lagt på meg så mye:-(

Skrevet

Igjen: Hvorfor startet du tråden? Du har jo tydeligvis bestemt deg, og argumenterer mot de fornuftige svarene du får.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Men har jo tenkt å spise normalt igjen etter disse 2 mnd. Blir bare en kickstart og motivasjonskick liksom :-)

Jeg er 18, og har vært slank hele livet men er de siste par årene jeg har lagt på meg så mye:-(

Når du begynner å spise normalt igjen etter 2mnd med et kaloriinntak på minst 1/3 av det du trenger vil du gå rett opp i vekt.

Hjernen utvikler seg vanligvis til i begynnelsen av 20-alderen, og jeg går ut i fra at du forstår at den ikke kan utvikle seg uten næring. Enda en grunn til å droppe idiotien.

Endret av meh
  • Liker 2
Skrevet

Motivasjonen vil ikke ligge i at du spiser kun 600 kcal per dag i 2 mnd. Motivasjonen må du inn i deg å hente for å komme i mere fysisk aktivitet og spise sunnere.

Nå jeg sier sunnere så mener jeg tilstrekkelig nok kcal om dagen og nok næring til de oppgavene kroppen din skal utføre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har spist mellom 800-1200 kalorier daglig i ca 2,5 mnd, gått ned 9 kg :)

Anonym poster: 81ce30c2cf3a9239b37f012715b32d20

Dette sier jo ikke så mye så lenge du ikke sier noe om BMI eller hva du kuttet ned fra......

Skrevet

Du kommer til å tære på din egen muskelmasse slik at forbrenningen din går ned, da muskler brenner fett hele døgnet. Etter to måneder så vil du ha fucket opp forbrenningen din, tært ned muskelmassen og sitte igjen med en tynnfeit kropp med for mye fett i forhold til muskler. Når du da starter å spise igjen så vil kroppen lagre mer fett da du har mindre muskler, samt at du kanskje allerede har utviklet en spiseforstyrrelse som kan ødelegge deg for resten av livet.

Det FINNNES INGEN KICKSTART på en sunn livsstil. Spis normalt, men fokuser på gode proteiner fra egg, kylling, karbonadedeig, fisk, trege karbs fra grove kornprodukter, grønnsaker og godt fett fra nøtter og oljer og spis frukt når søtsuget kommer. Få ræva opp fra sofaen og start å trene og du har oppskriften på en slank, sunn og frisk kropp som kommer til å vare resten av livet.

• Liker 6
Skrevet

Du kommer til å tære på din egen muskelmasse slik at forbrenningen din går ned, da muskler brenner fett hele døgnet. Etter to måneder så vil du ha fucket opp forbrenningen din, tært ned muskelmassen og sitte igjen med en tynnfeit kropp med for mye fett i forhold til muskler. Når du da starter å spise igjen så vil kroppen lagre mer fett da du har mindre muskler, samt at du kanskje allerede har utviklet en spiseforstyrrelse som kan ødelegge deg for resten av livet.

Det FINNNES INGEN KICKSTART på en sunn livsstil. Spis normalt, men fokuser på gode proteiner fra egg, kylling, karbonadedeig, fisk, trege karbs fra grove kornprodukter, grønnsaker og godt fett fra nøtter og oljer og spis frukt når søtsuget kommer. Få ræva opp fra sofaen og start å trene og du har oppskriften på en slank, sunn og frisk kropp som kommer til å vare resten av livet.

kunne ikke sagt det bedre selv :)

Skrevet

Igjen: Hvorfor startet du tråden? Du har jo tydeligvis bestemt deg, og argumenterer mot de fornuftige svarene du får.

Ser du ikke hva spørsmålet hennes er?

"Noen som har erfaringer? :-)"

Hun ber ikke om å bli konfrontert eller å måtte argumentere tilbake.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...