Gå til innhold

Gave bestemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) hva kan ei jente på 20 år gi sin bestemor (som har alt og..) som nettopp har fylt 60 år? En gave som er litt personlig gjerne.. Er det noen der som kan komme med et tips eller to? Takk:)

Anonym poster: 85769a88e16db6a2100b77c16575f74d

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Grytekluter eller pute med bilde av deg? Mange fotobutikker har et stort utvalg av slikt..

Skrevet

Du kan lage konfekt selv og pakke det inn, mer personlig blir det ikke. :spise:

Anonym poster: 3ec241b35fb4557484aad2a23d2fa9d8

Skrevet

En opplevelse sammen med deg. Min bestemor på 70 elsket det da jeg tok henne med på en god middag og en revy. Men om økonomien begrenser er en god hjemmelaget middag med påfølgende vin og prat i sofaen, et godt alternativ.

En annen mulighet kan være å kjøpe en kurv og fylle opp med godsaker. Har med suksess gitt bort både en kurv med litt "eksklusiv" mat, og en kurv med ulike velvære produkter.

Massasje eller annen behandling er også ofte noe de som har alt blir takknemlige for :-)

Skrevet

Grytekluter eller pute med bilde av deg? Mange fotobutikker har et stort utvalg av slikt..

Unnskyld at jeg spør, men mener du dette i ramme alvor?

• Liker 5
Skrevet

:fnise: Arabella! :blomst:

Spørs jo litt hvordan bestemoren din er og hva hun liker.

Hva med å ta henne med på rockekonsert - du og henne sammen - et minne for livet for både deg og henne! :skya:

• Liker 1
Skrevet

:fnise: Arabella! :blomst:

Spørs jo litt hvordan bestemoren din er og hva hun liker.

Hva med å ta henne med på rockekonsert - du og henne sammen - et minne for livet for både deg og henne! :skya:

Tiltredes på det varmeste! :wow:

• Liker 2
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg kom til å tenke på denne tråden nå

• Liker 1
Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet (endret)

Jeg må innrømme at jeg kom til å tenke på denne tråden nå

Ok. Men når dette handler om en tjueåring og hennes bestemor, og at førstnevnte vil gi en presang til sistnevnte så kan man jo anta at det er en nær relasjon mellom disse. Dermed vil jo denne bestemoren sannsynligvis bli glad for noe slikt.

I tråden du henviser til handler det jo om bryllupsgjesten som anså seg selv som litt for en perifer slektning av brudeparet til å få en kurv med vin som hadde egenproduserte bilder på. Det er litt forskjell.

Selv om jeg såklart er klar over at ikke alle bestemødre vil ha noen prangende bilder i stua si. Men det var et forslag, og det var det TS spurte om.

Edit: kommafeil og eventuelle andre skrivefeiler.

Endret av fr21_5ffdsa
Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Unnskyld at jeg spør, men mener du dette i ramme alvor?

Det var et forslag. Den tiden jeg skrev det hadde ingen andre kommet med forslag, og da var jo dette bedre enn ingenting. Har du komt med noe seriøst forslag selv, kanskje?

Skrevet

Jeg må nok innrømme at dersom jeg hadde hatt valget mellom ingenting og ei prangende pute med bilde av venninna mi på, så velger jeg ingenting. Vi har et meget godt forhold og vi gir hverandre personlige gaver, men pute med bilde av henne, det vil jeg ikke ha. Det ville ikke ramlet henne inn i halvmørke å gi noe slikt til meg heller.

• Liker 1
Skrevet

Jeg må nok innrømme at dersom jeg hadde hatt valget mellom ingenting og ei prangende pute med bilde av venninna mi på, så velger jeg ingenting. Vi har et meget godt forhold og vi gir hverandre personlige gaver, men pute med bilde av henne, det vil jeg ikke ha. Det ville ikke ramlet henne inn i halvmørke å gi noe slikt til meg heller.

Det blir sikkert LITT annerledes når det er barnebarna det er snakk om, da?;)

Jeg hadde blitt glad for puter med f.eks sepia-tonet bilde av tantebarna på (det må jo ikke være knallfarger), men det er vel mer naturlig med småbarn enn voksne tyveåringer!:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Et enklere Liv har mye flott en kan trenge.

Skrevet

En opplevelse sammen med deg. Min bestemor på 70 elsket det da jeg tok henne med på en god middag og en revy. Men om økonomien begrenser er en god hjemmelaget middag med påfølgende vin og prat i sofaen, et godt alternativ.

Tror nok mange bestemødre ønsker seg opplevelser med barnebarna heller enn flere ting (min bestemor har i alle fall mer enn nok av dippedutter og pyntedingser :ler: ), så dette hørtes ut som et flott forslag!

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Det var et forslag. Den tiden jeg skrev det hadde ingen andre kommet med forslag, og da var jo dette bedre enn ingenting. Har du komt med noe seriøst forslag selv, kanskje?

Nei, jeg har ikke det. Jeg ble bare så satt ut av du foreslo grytekluter og pute med bilde som presang til en 60-årsdag og kunne ikke tro at du mente det alvorlig. Det er et barnebarn, en jente på 20 år som spør etter forslag. Dette kunne vært fine gaver fra en småjente.

Hvis jeg hadde vært i denne situasjonen, ville jeg trodd det hadde vært en spøk om jeg fikk grytekluter fra et 20-årig barnebarn og at den ordentlige gaven kom senere.

Ellers slutter jeg meg til de andre her som har mange fine forslag.

Skrevet

Jeg er enig med Arabella.

Dessuten, jubilanten fyller 60 år - ikke 90. Det er mulig at jeg er velsignet med å kjenne veldig oppegående 60-åringer, men de fleste av dem er aktive mennesker med hobbyer og interesser.

Ingen er godstolsittende tv-slaver med kamferdrops og hekletøy.

Så hva bør man kjøpe i gave? Vel, det kommer jo helt an på jubilantens interesser!

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Dagens 60-åringer er enten i full jobb eller har akkurat gått av med AFP :fnise:

Tenk på hva hun er interessert i, hva hun liker.

Har du noen søsken å slå deg sammen med ? Hvis du har det så kan det være lurt at dere kjøper en gave sammen :)

Et flott skjerf i ulle/silke kan være et tips.

Det samme kan et fotoapparat, - dersom hun liker å ta bilder.

Konsert- eller teaterbillett er også ganske trygt.

:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg (mormor) er 60+ og ville ønsket meg billett til Bruce Sprinsteen-konsert, hvis/når han kommer tilbake til Norge. :strix:

Kan du fortelle litt om interesser hun har og hvordan hun er som person, Ts?

Anonym poster: eda425f8f7ca5527ffd388ec9fd7459b

• Liker 1
Skrevet

Min mor ville blitt i ekstase over et gavekort på garnbutikken :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...