Rainbow Skrevet 27. september 2012 #1 Skrevet 27. september 2012 Hvilken er best? Når jeg surfer etter tester på nett ser jeg at de oppfattes som relativt like, men det er jo flere steder ganske stor forskjell i pris. Det virker som det går mer på hva man liker selv enn hva som egentlig er best. Jeg har macbook fra før, i tillegg til Ipod, så jeg er vant til Apple-systemet, men har ikke lyst til å betale tusen kroner ekstra bare for en logo hvis den andre er vel så bra. Kjæresten har Samsung 2-er-mobilen, og den virker jo veldig fin og brukervennlig den også. Vil anta tab’en er ganske lik? Jeg har ellers en snart tre år gammal Nokia som har lagra Facebook under spill og generelt synger på siste verset, så egentlig burde jeg vel konsentrere meg om jakten på min første smarttelefon. Men har fremdeles ikke det store behovet for det. Ser at en pad/tab ville være greit å ta med seg rundt, samtidig som jeg fortsatt har en liten og enkel telefon som tåler en støyt. Og er disse pad/tab-ene knytta til operatør, eller bruker man bare trådløst nett? Hva skjer i så fall med 3G, da må man jo ha en leverandør å betale til? Er det evt noen andre nettbrett som er å foretrekke foran disse to?
TMB Skrevet 27. september 2012 #2 Skrevet 27. september 2012 Regner med du mener den nye Galaxy Tab 2. De er relativt like ja, iPad holder man i hovedsak vertikalt mens Galaxy Tab er horisontal. Det kommer litt an på hvordan du vil ha det; iPad (og Apple-produkter generelt) er jo sånn at "de funker bare", mens på Android må det litt innstillinger og tilpasninger til før du får det slik du vil ha det både utseende- og funksjonsmessig. Med tanke på innmat så er ikke en Galaxy Tab noe tregere eller dårligere enn iPad, men kan oppleves en millimeter mer "hakkete" når man slider gjennom hjemskjermene. Dette er på grunn av måten Android er programmert, men kan forbedres kraftig ved litt tilpasninger som jeg nevnte tidligere. Og er disse pad/tab-ene knytta til operatør, eller bruker man bare trådløst nett? Hva skjer i så fall med 3G, da må man jo ha en leverandør å betale til? Det finnes to versjoner: En med kun WiFi, og en med både WiFi og 3G. De med WiFi kan kun bruke (et hvilket som helst) trådløst nett, mens man med 3G-versjonen i tillegg kan sette inn et simkort og bruke datatrafikk. Her kan du enten opprette et mobilt bredbånd-abbonement, eller bestille et tvillingsimkort på det abbonementet du har på mobilen fra før. Etter min mening er det ikke verdt å betale de ekstra hundrelappene for 3G, fordi alle nye mobiler som selges nå har en funksjon for å dele 3G-tilkoblingen via WiFi.
Rainbow Skrevet 27. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2012 Tusen takk for fyldig svar! Men så lenge jeg ikke har smarttelefnon ennå kan jeg vel kanskje få bruk for den 3G-tilkoblingen? Jeg liker egentlig godt at det må individuelle tilpasninger til. Lærer meg tekniske ting raskt, selv om det garantert ikke høres sånn ut i denne tråden!
TMB Skrevet 27. september 2012 #4 Skrevet 27. september 2012 Det må du nesten vurdere selv. Kommer du til å ta det med mye utenfor huset?
Rainbow Skrevet 27. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. september 2012 Ja, kommer nok til å bruke den mer borte enn hjemme, hjemme har jeg macbook’en.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 27. september 2012 #7 Skrevet 27. september 2012 Liker du å fikle og pynte og dille så velger du android, liker du at ting er som de er og de funker og det er det så velger du ipad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå